Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-02-04, 15:58
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
jaha, men är det så för twitter också?

Ja. Sedan vet jag inte hur bra de hanterar det.

Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Flashback borde kanske ha en egen tjänst man laddar upp bilder på och länkar till, för att säkerställa att det finns kvar.

Alternativt skulle man kunna tillåta bilder inom vissa utvalda kategorier och ämnen, om man släppte det helt fritt skulle det sannolikt bli kaos.

Hur tänker du att man ska lösa det juridiska? Och nej, det är inte de som laddar upp som är ansvariga.
Citera
2023-02-04, 16:05
  #50
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Ja. Sedan vet jag inte hur bra de hanterar det.



Hur tänker du att man ska lösa det juridiska? Och nej, det är inte de som laddar upp som är ansvariga.
På samma sätt som andra sidor man laddar upp på antar jag. Jag är inte insatt i det juridiska så om du menar att det inte går så kommer jag inte argumentera emot.
Citera
2023-02-05, 05:51
  #51
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är två dåliga idéer var för sig. Flashback är och ska förbli anonymt. Bilduppladdningssajter finns det massor av som man kan använda sig av och länka till. Men bilder direkt i forumet kommer inte att hända av flera skäl, bl.a: det är störande med bilder på ett diskussionsforum, det tar stor plats på servrar, det kräver större bandbredd och det skulle missbrukas för att misskreditera forumet.


admin5
Jo, det är klart det skulle missbrukas på en sajt där ingen behöver ta ansvar för det man publicerar. Därför jag först föreslog Bank-ID. Klart det provocerar med en sån ide på FB, men ibland behöver man städa upp rejält.

Det funkar med foton på många forum, men då är det såna med lägre i tak och med färre oansvarsfulla skribenter.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback