Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Varför skulle lvu inte kunnat ha upphört , fanns väl inga anmälningar eller problem , insatser eller annan kontakt med socialtjänsten innan flickorna blev övergivna . Socialtjänsten hade knappast en tanke på att barnen skulle placeras för någon längre tid med tanke på att de frågade om mormor kunde ta hand om dem
Eftersom att jag sällan bemödar mig att grotta i levande personers angelägenheter eller lusläser varför en biologisk familj råkar i klorna på socialtjänsten för snart 15 år sedan, så har jag ingen aning om vad för anmälningar som fanns. Troligen fanns det fullt med problem och anmälningar då mamman var tvungen att fly fältet med sin ena dotter. Den typen av aktion gör man endast om myndigheterna försöker få tag i den andra dottern också.
Fast... Numer vet man ju inte vad föräldrar kan hitta på, inte ifall man kollar nyheterna och får reda på att något par har chackat in och dumpat sin bebis på en incheckningsdisk för att bebisen inte hade flygbiljett.
MEN FOKUS LIGGER INTE PÅ FÖRÄLDRARNA!!!
Fokus för den här tråden ligger på EDER i socialtjänsten!
Det är socialtjänsten som har dödat ett barn!
Hur barnet kom till fosterhemmet skiter vi andra fullständigt i, det kan lika gärna varit en överlevande från en trafikolycka, eller ett barn från Estoniaförlisningen. Hur barnet kom in i systemet är helt irrelevant för tråden.
Här får du en till känga:
Citat:
Welcome to the system, everyone's a victim
Doesn't matter if you're black or white, it hates you all
Here inside the system, violence is a symptom
Fighting for what's right, but somehow everyone is wrong