2023-02-02, 08:07
Medlem
HomoHitlers avatar
Tommy är rolig... han tjatar om att han ska resa sig igen...

Hur?

Kyrkoarenorna är HELT stängda. Finns INGEN vanlig pastor/präst som vill låta honom predika igen.... Ingen.

Hans föreläsningar?

Helt ointressanta för näringsliv med tanke på sexköpet, INGEN vettig företagare vill bjuda in en torsk... kommer det ut så smutsar det ned företagsnamnet.

Böcker?

Nu verkar det som att en hel del i böckerna är rena plagiat, dessutom är de pinsamt dåliga så vem vill läsa dem? ingen, utom morsan då...

Ingen utbildning eller erfarenhet utan för kyrkans värd, återstår hemtjänst eller möjligtvis ica då....

Eller kanske cirkusclown? Vi är ju så vana att skratt åt honom redan.
Citera
2023-02-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Malins 7 eller om det var 9 minuters videoklipp var en enda samling av floskler... "eeeeh....öööööh....alla vägar bär till rom.... eeeeh....jag tror på oss!...öööh...nu vänder vi blad". Inte direkt vad UV behöver

Nu var det ju en annan person skulle talat i en timme. Att då rycka in oförberedd, nja själv hade jag inte gjort det bättre.
Det är ju inte bara för Malin att ta över, utan hon har även att handskas med en svårt sjuk människa som inte ger henne någon lugn och ro.

Som jag förstått det så ringer Tommy upp folk på nätterna och beklagar sig eller säger otrevligheter på fyllan. Tror ni inte att Tommy är på henne om allt nu? Han har ju redan stalkat förr. Tror ni Malin kan sköta det hon ska nu i lugn och ro? Det tror inte jag.

Hon förväntas ägna sig åt att hålla koll på kommentarer så det inte urartar. Tommy lade ju säkert massor med tid på att hålla koll för att radera så fort det dök upp en relevant fråga. Nä, dissa inte Malin. Hon har inte gjort något dumt vad jag sett.
Citera
2023-02-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesustant
Nu var det ju en annan person skulle talat i en timme. Att då rycka in oförberedd, nja själv hade jag inte gjort det bättre.
Det är ju inte bara för Malin att ta över, utan hon har även att handskas med en svårt sjuk människa som inte ger henne någon lugn och ro.

Som jag förstått det så ringer Tommy upp folk på nätterna och beklagar sig eller säger otrevligheter på fyllan. Tror ni inte att Tommy är på henne om allt nu? Han har ju redan stalkat förr. Tror ni Malin kan sköta det hon ska nu i lugn och ro? Det tror inte jag.

Hon förväntas ägna sig åt att hålla koll på kommentarer så det inte urartar. Tommy lade ju säkert massor med tid på att hålla koll för att radera så fort det dök upp en relevant fråga. Nä, dissa inte Malin. Hon har inte gjort något dumt vad jag sett.
Jo det har hon faktiskt, hon har gått in och gör en "cover up" för terror-Tommy - trots att varningarna haglat redan innan hon framträtt första gången! Att den senaste sändningen blev som den blev är en sak, men att hon trots idel varningar vägrar inse vad hon gett sig in på är en dumhet hon kan komma att få betala dyrt för!
Citera
2023-02-02, 10:39
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Hon har inlett ett samarbete med TD. Dummare saker är svårt att hitta. UV har dessutom inga pengar, så det finns ingen ”hand som föder”. Jag antar att Malin, till skillnad från Tommy, arbetar heltid med något annat och därmed säkerligen tom betalar för att få jobba gratis åt TD. Det är dumt.
Den riktiga Yvonne verkar ligga lågt och det är nog rimligt att anta att även hon i alla fall halvdumpat TD. Hon är nog mån om att han ska må bra även utan henne, av ren omtänksamhet. Så Malin har bara den lätt förståndshandikappade Vattenslangen att hålla i handen när Tommy blåser. Och som det verkar börjar det sakta gå upp för henne att Tommy ljuger om precis allt. Han har säkert lovat henne både firmabil och delägarskap i UV.
Citera
2023-02-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Jo det har hon faktiskt, hon har gått in och gör en "cover up" för terror-Tommy - trots att varningarna haglat redan innan hon framträtt första gången! Att den senaste sändningen blev som den blev är en sak, men att hon trots idel varningar vägrar inse vad hon gett sig in på är en dumhet hon kan komma att få betala dyrt för!

Med min sista mening så tänkte jag mera så att så länge jag inte ser att hon ljuger, stjäl, drogar, är elak och kränker människor, att hon är egoistisk och använder människor för egen vinning, den sortens dumhet, så jag menade inte att hon aldrig gjort något dumt.

Du har helt rätt att hon borde lyssnat på varningarna. Det är en stor fara att behöva hantera en så svårt sjuk människa som Dahlman och risken att hon skada ör stor så hon behöver allt stöd hon kan få.

Tror du inte att hon börjar inse mer och mer att varningarna stämde?
Citera
2023-02-02, 12:13
Medlem
Citat:
Med min sista mening så tänkte jag mera så att så länge jag inte ser att hon ljuger, stjäl, drogar, är elak och kränker människor, att hon är egoistisk och använder människor för egen vinning, den sortens dumhet, så jag menade inte att hon aldrig gjort något dumt.

Du har helt rätt att hon borde lyssnat på varningarna. Det är en stor fara att behöva hantera en så svårt sjuk människa som Dahlman och risken att hon skada ör stor så hon behöver allt stöd hon kan få.
Jo det behöver hon nog, frågan är om hon vill ha det? Det vi sett hittills visar inte på det, då allt hjälper om man tar det till Herren i bön. Det var en betydligt mer erfaren ledare som sade samma sak i höstas, om än på ett betydligt mer omständligt sätt, och även han och hans polare fick se sig slagna till slut. Så just nu tror jag det enda är att låta henne hållas, för att sedan stå beredd med sopkvastarna för att hjälpa till att sopa ihop spillrorna när den dagen kommer. Om hon är lika ovillig att lyssna som den ödmjuke så är det inte mycket mer vi kan göra, även om vi vill aldrig så mycket.
Citat:
Tror du inte att hon börjar inse mer och mer att varningarna stämde?
Jag är inte helt övertygad om det, men hoppas. Det finns tre alternativ här, baserat på föregående "analys":
  • Hon inser inte att varningarna stämde/stämmer, och har någon slags beundran för pastor klänning
  • Hon anar att varningarna stämmer, men tror att allt löser sig med bön och lovsång
  • Hon är väl medveten om att varningarna stämde, och försöker vända skutan men kan inte göra det som behövs
Vilket av de här tre som är värst är svårt att säga, i alla tre alternativen är risken stor att hon bränner ljuset i båda ändar. När inte erfarna kristna klarar av att hantera honom, hur ska då en som är relativt ny i tron göra det?
Citera
2023-02-02, 13:33
Medlem
UV är nere på drygt 1000 följare nu. Någon har rensat bort hälften…

Jag förutspår att TD inom mkt kort startar en ny sida där han kan predika utan att någon lägger sig i. Den sidan kommer att dra till sig många många tusen följare från Asien.
Citera
2023-02-02, 14:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
UV är nere på drygt 1000 följare nu. Någon har rensat bort hälften…

Jag förutspår att TD inom mkt kort startar en ny sida där han kan predika utan att någon lägger sig i. Den sidan kommer att dra till sig många många tusen följare från Asien.
Men det blir svårt för honom utan eget Facebook-konto. Han klarar sig inte själv. Morsan kanske ställer upp? ”Tobias & Morr(s)an?
Citera
2023-02-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Ingen utbildning eller erfarenhet utan för kyrkans värd, återstår hemtjänst eller möjligtvis ica då....
Han har jobbat på FONUS. Det är väl allt?
Citera
2023-02-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Men det blir svårt för honom utan eget Facebook-konto. Han klarar sig inte själv. Morsan kanske ställer upp? ”Tobias & Morr(s)an?

Yvonne hjälper nog till ska du se!
Citera
2023-02-02, 17:20
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Yvonne hjälper nog till ska du se!
Har fått en känsla av att hon är på väg ut.
Citera
2023-02-02, 20:43
Medlem
Det har ju snurrat allt fortare för Tommy sista tiden. En paranoia har brett ut sig i kombination med gränslösa kommentarer. Att den gränslösheten beror på stimulantia är väl troligt. När TD sedan blivit blockad på Amos sida och även fått sina kommentarer anmälda till admin av någon då de antingen varit för grova eller inte hört till ämnet, admin har sedan rensat bort massor här. Då återstod UV’s sida.

Så till slut hade bara Tommy UV’s sida att uttrycka sig på. Det blev otrevligt bland kommentarerna på UV’s sida igår.
Tommy använde dina trollkonton och försvarade, berömde och saknade sig själv.

Tänker att det sedan snurrat rejält för Tommy. Så antingen akutpsyk inatt för paranoia och alkoholförvirring eller magpumpning på akuten. På akuten ligger man inte flera dagar så han kom antingen in inatt eller så skulle det också kunnat vara en planerad rehab-vistelse/ ett par veckor på torken. Isåfall om det var planerat då passar han på att lämna över till Malin.
Finns ju även en möjlighet att han trollade ifrån en sjukhussäng igår eftersom han förmodligen får ha mobil med sig.

Så nej Tommy, vi tror fortfarande att det var du som betedde dig illa igår på Uppdrag Världens sida på Facebook. Fantastiskt att kommentarerna är kvar.
Marcus var imponerande på alla sätt när Tommy härjade med honom. Marcus är också förtroendeingivande inför följarna som förmodligen lärt sig att inte lyssna på ”motståndarlaget”. Tommy skriver ofta genom sina trollkonton numera att Amo ska går först i paraden ( fattar inte riktigt vad han menar, men han ska liksom få skämmas en dag, på nåt vis) undrar om inte Marcus också skulle få gå i paraden? Minns inte.

Att inte veta vem Amo är är något som gör Tommy tokig. Han misster därmed kontrollen över sin verklighet. Amos sanningar stämmer inte med Tommys förljugna verklighet. Självklart vill inte Tommy att hans stölder av andras texter mm ska komma ut. Hans karriär som författare hänger då på en lös tråd. Såklart att han vill tysta Amo. Därför är Amos avslöjanden ganska nödvändiga om man ska komma tillrätta med skadliga kristna ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in