2023-02-02, 19:27
Avslutad
Inte riktigt så.

Det handlar inte om länder eller vem som ”vinner” av Ryssland och USA, ja dom är inblandade och driver på WW3. Därför skriver våra korrupta medier som dom gör.

Vad det i grund och botten handlar om är mänskligheten. Ska vi fortsatt existera eller förslavas och minska rejält i antal.

Det vi läser om i media är en förvrängd bild, en manipulation av sanningen. Dom spelar på rädsla och driver på olika narrativ som sedan ignoranta snappar upp och för vidare i sitt medvetande.

Det finns ingenting i Svensk media vare sig på Aftonbladet eller Fria tider som ger mänskligheten nån sanning.

Dom ger er en bild och den ska ni diskutera inom, tro att det dom skriver är sant.

Vi är just nu i ett skifte för mänskligheten, bankkarteller har köpt upp företag, politiker, media etc sen länge. Dessa bankkarteller är nu bankruppta kan man säga. Dom är påväg att tyna bort, dvs dom som regerat ända sedan Babylon, Canaaiter dvs Baal dyrkare. Det finns många namn på dom och dessa har drivit igenom historien med olika sällskap likt frimurare, Jesuiter, Nights of Malta, Octagon, Black Nobility, Illuminati etc.

Det enda vi människor behöver göra är att visa förståelse, empati och kärlek, enas.

Dessa grupper har hela tiden skapat separationer istället för att ena människor.

Dom vill idag och sen ett tag att hela spelet med mänskligheten ska vara över.

Varför? gör ett val! för evigt slav eller befria dig själv som en människa på denna jord. Vi människor är mera än vad vi tror, detta har dom försökt att dölja. Dom har försökt att ta oss ifrån den vi verkligen är, materialism, jobb, media etc. Man kan aldrig söka svaren utifrån då hamnar man snett då dessa familjer äger och påverkar oss genom media, filmer, spel, tv, historia, fysik, plus mycket mer.

Allting som vi lärt oss kan vi glömma, det kommer ta många år innan folk förstår. Vissa vill inte lämna den gamla verkligheten utan klänger sig kvar vid media och politik.

Vi måste och kommer att lämna illusionen, det finns inget annat val. Samma val får även dom göra, vi är alla samma… vi är en.
Citera
2023-02-02, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Alltid fascinerande att se dessa resonemang om att Ryzzland skulle ha "vunnit" någonstans överhuvudtaget! Man undrar nästan vad det är för desperat verklighetsflykt och skygglappar som betingar den sortens postande när tattar-mongolernas astronomiska förluster är något som världen inte sett maken till sedan WWII? Det gamla vanliga vatnik-önsketänkandet antagligen...
https://www.scmp.com/news/world/russia-central-asia/article/3174339/why-russias-moskva-flagship-has-become-focus-ukraine

I nuläget går Ural-orcherna nämligen tillbaks till gamla beprövade 1930-talsmetoder...
https://twitter.com/noelreports/status/1621082689620287488

...för att de helt enkelt inte klarar av någontning annat. De startade ett krig de redan från början hade förlorat.
https://twitter.com/kamilkazani/status/1502703015324758020

…Och ändå var det dem som belägrade Berlin 1945. Röda armén 6 miljoner man. Miljontals döda, men stod ändå segrande. Vad säger det tycker du?

Du förstår inte. Du är helt historielös. Ryssland bryr sig inte om människoliv och kan i teorin mobilisera typ 25 miljoner män.

Den som tror att Ukraina kommer vinna det här kriget är ute och cyklar så in i helvete.
Citera
2023-02-02, 19:38
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
…Och ändå var det dem som belägrade Berlin 1945. Röda armén 6 miljoner man. Miljontals döda, men stod ändå segrande. Vad säger det tycker du?

Du förstår inte. Du är helt historielös. Ryssland bryr sig inte om människoliv och kan i teorin mobilisera typ 25 miljoner män.

Den som tror att Ukraina kommer vinna det här kriget är ute och cyklar så in i helvete.

Hur många såna jubelidioter som dig finns det eller är det samma dåre?

Ingen ryss accepterar en slakt av deras barn för putlers vansinniga krigiska ideer i Ukraina.
De som stryker med just nu är nästan uteslutande minoriteter och patrask, kanonmat.

Och FYI, idiot, utan stöd från väst hadexrysden aldrig hittat till Berlin.
Citera
2023-02-02, 19:42
Medlem
Citat:
Vad media och kunskapslösa krigsskadade NATO-hetsare på Flashback/sociala medier skriver är helt irrelevant.

Vi som kan krigshistoria känner till att det alltid går dåligt för Ryssland första året i krig/invasion. Vi känner även till att de inte bryr sig om människoliv och kommer fylla på med trupper tills de segrar. Miljontals män om de måste.

Det här kommer knappast vara ett undantag.

Intressant att det går dåligt det första året på en tredagars specialoperation
Men starkt av dig att fortsätta tro på mirakel, något religiöst fanatiskt över den hållningen.
Citera
2023-02-02, 19:44
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Ahh juste vad är korrekta källor då?
Moscowtoday?
Russianews?

Jag vet inte, men de källorna är minst lika trovärdiga som ukrainska regeringen, och alla västerländska medier som använder ukrainska regeringen som källa.
Citera
2023-02-02, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Hur många såna jubelidioter som dig finns det eller är det samma dåre?

Ingen ryss accepterar en slakt av deras barn för putlers vansinniga krigiska ideer i Ukraina.
De som stryker med just nu är nästan uteslutande minoriteter och patrask, kanonmat.

Och FYI, idiot, utan stöd från väst hadexrysden aldrig hittat till Berlin.

Ett annat typiskt misstag är att ni tror att det enbart är Putin som står bakom invasionen och att han helt saknar stöd.

Det är för att du inte är tillräckligt insatt. Man kan inte begära mer egentligen.

Jag antar att du var en av dem som sa att kriget skulle vara över inom högst några månader när det startade.

Men vad säger du nu då? När tror du Ukraina vinner och hur lång tid ger du det? Vad är din gissning?
Citera
2023-02-02, 19:45
Medlem
Citat:

Vad händer med det ryska dasset till samhälle om dom mobliserar 25 miljoner man?
Inte ens uralmongona har så många på parkbänken utan dom kommer ju saknas på sina arbetsplatser...
Citera
2023-02-02, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Intressant att det går dåligt det första året på en tredagars specialoperation
Men starkt av dig att fortsätta tro på mirakel, något religiöst fanatiskt över den hållningen.

Vad är det för slags mirakel jag tror på?

Ryssland har potentiellt 35 miljoner stridsdugliga män och kommer offra varenda en om de måste. De kommer förlora enorma mängder soldater och materiell innan det här är över.

Men att verkligen tro Ukraina kommer vinna är beyond religion.
Citera
2023-02-02, 19:49
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ett annat typiskt misstag är att ni tror att det enbart är Putin som står bakom invasionen och att han helt saknar stöd.

Det är för att du inte är tillräckligt insatt. Man kan inte begära mer egentligen.

Jag antar att du var en av dem som sa att kriget skulle vara över inom högst några månader när det startade.

Men vad säger du nu då? När tror du Ukraina vinner och hur lång tid ger du det? Vad är din gissning?

Det är putin och en liten klass av medeltida despoter som ville ha det här kriget.
J

Du är ett troll
Citera
2023-02-02, 19:49
Medlem
Citat:

Ja, speciellt nu är skillnaden mellan NATO-propagandan och verkligheten enorm. Många i väst tror på allvar att Ukraina har överhanden och nu ska ju NATO skicka stridsvagnar också! Då måste ju Ukraina vinna! Massiv offensiv snart där de tar tillbaka Krim!

Verkligheten (som jag uppfattar den i varje fall) är att fronten i Donbass håller på att kollapsa. Bakmut är inte viktig i sig. Staden är viktig därför att Ukraina har gjort den till sitt primära "fort" i öst. Det är också därför som de är så motvilliga att evakuera. Man har plöjt ner massor där i form av fortifikationer, skyttegravar, hinder, vapenlager osv osv. Det är Ukrainas största och främsta försvarslinje i öst - tillsammans med försvaret utanför Donetsk. När den linjen faller så finns inte mycket försvar kvar. För att göra det värre för Ukraina har det gått hybris och prestige i att hålla staden vilket gör att Zelensky verkar vilja stanna kvar in i det sista trots att hans arméchef för länge sedan rekommenderat en reträtt för att spara resurserna. Snart omringas de och då är det kört med förstärkningar och logistik. Det gör att en betydande del av hela Ukrainas kvarvarande militär försvinner med Bakmut.

Det skulle inte förvåna mig om ryssarna efter att Bakmut fallit i princip obehindrade kan rulla västerut i snabb takt och ta hela östra Ukraina på några veckor.

Anfaller man samtidigt norrifrån mot västra Ukraina och Kiev kan hela landet kollapsa på väldigt kort tid. Det är vad jag tror att Ryssland har som plan. Men jag har ju såklart ingen insider-info utan hämtar bara information från öppna källor - enda skillnaden mot andra svenskar är att jag inte är hjärntvättad. Jag kan absolut ha fel, nästan garanterat har jag fel om detaljer. Men jag är rätt säker på att de flesta i väst missbedömt läget kraftigt.
Citera
2023-02-02, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vad händer med det ryska dasset till samhälle om dom mobliserar 25 miljoner man?
Inte ens uralmongona har så många på parkbänken utan dom kommer ju saknas på sina arbetsplatser...

Nu tror jag iof att kriget är över långt innan de mobiliserat 25 miljoner man. Men låt oss leka med tanken. Vad som händer? Ja, skulle tippa på ännu mer misär? Hur så?
Senast redigerad av barfotalasse 2023-02-02 kl. 19:56.
Citera
2023-02-02, 19:53
Medlem
Citat:
Vad är det för slags mirakel jag tror på?

Ryssland har potentiellt 35 miljoner stridsdugliga män och kommer offra varenda en om de måste. De kommer förlora enorma mängder soldater och materiell innan det här är över.

Men att verkligen tro Ukraina kommer vinna är beyond religion.
Dom flesta av russlands potentielt 35 miljoner ”stridsdugliga” män är alkisar och bönder.
Bring them on…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in