Om man tror på det som står i en artikel hos Aftonbladet är man fanimej hjärntvättad till den nivån att man blivit genuint dum i huvudet och bortom räddning, givetvis är det fake news-medier skriver felaktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnker
Vad är detta för trams? Otroligt opraktiskt om man faktiskt betalar för sig och är bortrest från sitt hem över en månad. Räcker det att köra på Wi-Fi med samma Ssid som sitt hemmawifi för att komma runt detta tror ni?
Om man inte kör enheterna på samma WiFi, eller nätverk mer troligt, så kommer man en gång i månaden tvingas koda in enheter med en kod som skickas ut till kontoinnehavarens mail/mobil. Fullt legitim delning inom släkten kommer således fortsätta fungera, om än lite omständligare, om man inte kopplar ihop sina släkters Netflix-devices genom en privat släkt-VPN, vilket går men är än mer omständigt för alla som inte jobbar med det och har routers som stödjer att all trafik till vissa domäner ska routs runt till en annan router. Där det delas konto mellan 10-20st okända människor kommer det däremot inte flyta lika felfritt för den i toppen kommer tröttna på att vidarebefodra koder flera ggr per månad till folk den inte känner eller tycker om
Citat:
Ursprungligen postat av
Rabiate Runar
Menar dom alltså att enheten behöver checka in på samma wifi eller att man ska logga in med sin profil på wifi ?
Kan ju inte direkt släpa med mig tv från sommarstugan varje månad och att signa in som någon annan är ju rätt enkelt gjort.
En äldre text dom hade på sin hemsida skapade förvirring kring den frågan, vad som gäller är att dom enheter som kör på hemma-WiFi't/nätverket kommer slippa verifieringsprocessen helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
immenhusen
Tittar folk ens på Netflix fortfarande? Sade upp mitt abonnemang 2018, och upplevde då att många i min omgivning redan hade gjort detsamma långt före.
Netflix är den tjänsten jag kollar på mest, då som har klart intressantast utbud för min smak, nästan 800 klassiska filmer från 1926-1996. Det är guld.
Citat:
Ursprungligen postat av
SomaliSwimmer
Det enda Netflix har är en bra och stabil app. Annars är de dyra och har värdelösa egna produktioner.
Dessutom hatar de vita och normala människor. Sen är de bevisligen giriga som fan trots att de vägrar höja kvalitén på sitt utbud. Hade de varit bättre och billigare så hade folk betalat.
Det du syftar på med hat mot vita gäller nog samtliga västerländska streamingtjänsters egna produktioner, således inget unikt för Netflix.
Vill man slippa negrer är det nog dags att helt sluta kolla på den moderna västerländska hjärntvätten, och börja kolla gamla filmer och serier från den eran då det faktiskt handlade om att skapa kultur primärt, inte att hjärntvätta folk. Bland dom 800 klassiska titlar jag plöjer på Netflix dagligen är det närmast helt befriat från negrer i framstående PK-roller. Finns dom med så spelar dom en korkad slav eller någon kriminell, och har max tre-fyra meningar mer film.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Märkligt. Man har ju sommarställe/lantställe där man är varje månad. Jobbigt att behöva logga in hela tiden.
Inte för att jag kollar så mycket på Netflix. Kommer nog avsluta abonnemanget om de ska hålla på och krångla.
Även om det kommer funka för fullt legitim delning inom släkten/vänskapskretsen och på sommarställena, så kommer detta ända skapa krångel och badwill så folk tröttnar mer och mer på företaget, vilket kan leda till dom utökar delningskretsen och låtar nån av ungarna stå för utskickat av koder.
Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
OM detta blir aktuellt i Sverige så räcker det ju att du är hemma en gång i månaden.
Det är inte baserat på om man som fysisk person är hemma eller inte, utan vart mediaenheterna befinner sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Refugen
Perfekt ju. Snåla svenskar som fuldelar konton är så sjukt ocharmigt.
Vad som är
charmigt är väl smaksak, men människor som anser att det finns någon charm eller ett värde i att gödsla in så mycket pengar som möjligt i globalistföretag som vill hjärntvätta befolkningen är nog snarare dumma i huvudet bortom räddning. Bland många är det en principsak att minimera mängden pengar man matar in i vissa företag, Netflix ligger nog i toppen utav dom företagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ealdorman3
Som jag fattar det kan det bli problem med TVn på sommarstugan, om den har en netflix-app.
Problem = Mata in en kod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Tycker inte det är värt att vara abonnent hos någon streamingtjänst i dagsläget. Det är liksom ingen rotation på utbudet utan samma gamla skit år efter år med tillägg av någon halvt påkostad egenproduktion. Det var kanske lite trevligt i början men girigheten och revirtänkandet hos dessa bolag har gjort det alltmer oattraktivt att vara kund.
Om man uppskattar klassiska filmer från 80-tal och äldre är Netflix en guldgruva, men dom gömmer det utbudet aktivt och promotar bara sina egna produktioner i kategorierna man kan bläddra runt bland. Man måste aktivt leta fram det, sätta tummen upp på det, och sen sätta några tusen tummar ner på allt från Indien, Nollywood och allt med ett rött N, för att få appen att promota dessa titlar. När man gjort det så är det underbart att scrolla runt bland kategorierna. På den profil en jag använder promotas 85% klassiker, 5% asiatisk anime, 5% dokumentärer och 5% tecknat och mindre än 1% titlar med ett rött N.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kebabfrulle
Finns väl knappast nått bra på Netflix?
Det mesta blir canceled efter 1 säsong så nya serier är ingen ide att ens börja kolla då det med stor sannolikhet inte blir en andra säsong.
Det enda bra dom släppt i serier är väl ozark och stranger things som blivit sämre de senaste och det är bara en säsong kvar sen Wednesday som kommer flyttas över till nån annan plattform nästa säsong och dark som bara var nån säsong.
Filmer kan jag faktiskt inte komma på en enda bra på rak arm som Netflix släppt.
Finns knappt bra filmer alls på Netflix.
Gällande Netflix egna filmproduktioner håller jag nästan med dig, finns något dussin egna filmer som är bra, då vanligtvis animerat/anime.
Gällande
nåt bra så är det klassikerna som är bra, och dom är många nu, runt 800st. Fylldes på med runt 40st igår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Bra sammanfattat. Hade en längre paus från Netflix men öppnade abonnemanget igen innan jul för att jag ville se en ny säsong av en serie som låg där. Trodde att jag skulle få se en jäkla massa nytt i utbudet efter att haft det på paus i två år. Men icke. I stort sett samma skit. Urusla egna produktioner. Skillnaden var att en del som faktiskt var bra var borttaget.
Kolla in klassikerutbudet, och börja titta bortom det moderna skräpet.
Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Jag har en flickvän på annan ort och två barn som flexbor hos mig och sin mamma som delar konto. Men jag kommer säga upp skiten, helvete heller att jag kommer betala för fler konton när 99% av allt Netflix släpper ändå är skit.
Det kommer fungera, dock med kodverifiering en gång i månaden. Var inte rädd för att dela med mer släktingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Netflix känns som om de missat verkligheten kraftigt senaste åren. De satsar väldigt mycket på vad de själva tycker istället för vad marknaden efterfrågar.
Globalistföretag som styrs av dom 38 i toppen har ingen intresse av att satsa på det folk
vill ha, dom är intresserade av att påverka folk vad som ska tycka och tänka, så dom inte ifrågasätter deras parasiterande på mänskligheten.