Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Oklart då de "kryssade" plagg jag har väl är 20 år eller äldre. Tror de är mer noga med prylar, har AK5 bajonett och den är tydligen olaglig att inneha som civil enigt en bekant. Kan tro hjälm 90 kan vara liknande. då de är betydligt dyrare än en tisha eller ett par långjohns.
Under en period var man tvungen att köpa sina arbetskläder via butikerna på regementet. Om jag försöker sälja mina kläder som jag har varit tvungen att köpa, så blir man anmäld av försvarsmakten. Försvarsmakten tänker inte köpa tillbaka kläderna heller. Allt som försvarsmakten har skänkt bort, kan inte heller säljas vidare, då blir man också anmäld. Det man har köpt på ett s.k. överskottslager och sedan försöker sälja vidare, blir man också anmäld för. Undrar om försvarsmakten bryter mot konsumentköplagen, då de säljer varor, men förbjuder vidareförsäljning genom hot.
Bara för att det finns en lapp med 3-kronor, så tror försvarsmakten att det är stulet. Det är dax att dom slutar med allt trams och tar ansvar för sina egna handlingar och inte straffa andra för sina tillkortakommande.