Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Nej jag menar att du är en propagandist för Putin. Jag tar inte min information från de källor du räknar upp. Eftersom jag inte gör det, varför påstår du att jag gör det?
Menar du att alla som stöder Ukrainas kamp mot Ryssland är lurade, medan de som stöder Ryssarna är de enda som kan tänka själva, bara för att man tycker precis som Ryssarna. Vad av det du säger kommer ur din egen analys av vad som händer?
Min motivation är moralisk. Dom urfega ryssarna har anfallit Ukrainarna för att ta deras land från dem med våld. Sen kommer du och bara spyr ur dig rysk propaganda här och tror att du vet mer än andra.
En neutral ståndpunkt är väl inte att bara upprepa rysk propaganda. Kan du förklara ens på vilket sätt det skulle vara att vara neutral. Kan du motivera din ståndpunkt. Är din ståndpunkt moralisk eller vad grundar du den på.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Europas värsta och mest hatade fiende har överfallit ett europeiskt land i syfte att förinta landet och utrota befolkningen - och måste slås tillbaka och bekämpas till varje pris. Det är vår plikt att hjälpa Ukraina mot massmördaren Putin och hans kriminella våldsarmé.
Och det är klart vi kände till Ukraina innan kriget.
Problemet med er är att så fort man framställer ett perspektiv som till det minsta skiljer sig från det etablerade krigshetsarnarrativet så stämplar ni en som Putin-propagandist. Jag har inte särskilt mycket övers för vare sig Ukraina eller Ryssland. Båda är på sina sätt korrupta skitländer. Jag anser däremot att detta är en konflikt som det inte är värt att starta ett tredje världskrig över. Bara för att Sverige inte har haft krig på över 200 år betyder det inte att vi nu alla behöver gå in i en masspsykos och exportera vapen till ett korrupt skitland (Ukraina) och bidra till att eskalera en regional konflikt till en världskonflikt.
Det är idag tyvärr endast Ungern och Vatikanstaten som förespråkar fredslinjen, d.v.s. en omedelbar vapenvila och diplomatiska samtal parterna emellan. En sådan diskussion kan endast föras mellan Ryssland och USA - Ukraina och Zelensky är sekundär i sammanhanget. Zelensky är en skådespelare som gör det USA:s och UK:s säkerhetstjänst säger åt honom att göra. Om ni tillmäter honom något politiskt värde sett till reellt inflytande är ni verkligen förda bakom ljuset.