2023-02-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du hänger maniskt efter mina inlägg och skriver mest trams. Du verkar också arg och hämdgirig.

Verkligheten förändras inte av dina tårar. eller för att jag påminner dig om att den finns där när du grinat klart.

Citat:
Jag kan ju svara på en av raderna bara för att du följer mig så troget. Se länken, prognosen från IMF är en tillväxt på +0,3% för 2023 och +2,1 2024. Det var en negativ tillväxt 2022 på -2,2 och det är ju självklart då man krigar under extrema sanktioner från väst. Var du får dina siffror ifrån vet jag inte men väst hade ju skadeglatt räknat på -30% iom. sanktionerna men blev djupt besvikna.

prognosen för 2022 i ryssland var +4%, så då landar de på ca minus -8% nästa år enligt dig?
Och det kan givetvis bli långt värre, "sanktionerna" mot ryssland var militärindustrin och från den 5 dec 2022, crude shipped oil. att ett par 1000 ryssar fick sina stulna pengar frysta är inte "extrema sanktioner", extrema sanktioner är det när livsmedelsindustri och medecin är sanktionerat och 3dparts sanktioner läggs på de som kringår/försöker kringå det. så för ryssarnas framtid och barn så hoppas jag att ryssen lämnar ukraina snarast.

Citat:
Vet du hur Ukrainas tillväxt ser ut? Det var mycket dumt att gå i en onödig konflikt med Ryssland istället för att förhandla men så går det då råskinn med storhetsvansinne styr i Kiev (det var samma sak i nazityskland).

Ukraina blev invarerat. med objektiv utgångspunkt i att ryssland/putin ljög i alla avseenden så fanns där ingen bra lösning och inga förhandlingar som kunnat lösa situationen, jag tror inte heller att utrusta ukraina med kärnvapen hade varit ett bättre alternativ än rysslakten som pågor i ukraina just nu, men det alternativet finns givetvis.
Citera
2023-02-01, 17:24
Medlem
Taggads avatar
Vladimir Putin befäster sin position som enväldig diktator.
Citat:
Skrev om mödravårdsklinik i Mariupol – döms i Ryssland
En domstol i Moskva har dömt den ryske journalisten Aleksander Nevzorov till åtta års fängelse, skriver AP. Rättegången hölls i hans frånvaro.

Enligt domstolen är Nevzorov skyldig till att ha spridit ”falsk information” om militären. Domen är i linje med de hårda medielagar som president Vladimir Putin instiftade strax efter att den storskaliga invasionen av Ukraina inleddes förra året.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-89
Sanningen är så hotfull att det renderar 8 års fängelse att beslå den sanningsvidriga Putin med att ljuga.
Citera
2023-02-01, 17:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Blir inte rySSen dödad av Ukrainare så kommer de att köra ihjäl sig.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/10qm2yz/the_second_army_of_the_world_travels_on_the/

De är nog konstant berusade och drogpåverkade.
Citera
2023-02-01, 17:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nej, du har fel, det avlivas 1488 ryssar om dagen och bara en ukrainsk soldat (Slava Ukraini). Ska vi vara allvarliga så dör det minst tre gånger fler stackars ukrainska soldater och det kan vi logiskt konstatera bara med att räkna hur många fler granater ryssarna skjuter iväg ... det är det man oftast dör av i detta krig.

Ska vi vara allvarliga så dör det minst 2-3 ryska soldater för varje ukrainsk soldat.

Ryssarna skjuter många granater, men de saknar precision, så de spränger mest träd och åkermarker. Det är väl därför de satt in fängelseinterner i kampen. Det ger lite mer precision i attackerna, eftersom de i alla fall har nån slags hjärna, även om den är liten.

Citat:
Norwegian Chief of Defense Eirik Kristoffersen said around 180,000 Russian and 100,000 Ukrainian soldiers have been killed or injured in the war in Ukraine.

"Russian losses are beginning to approach around 180,000 dead or wounded soldiers," he said in an interview with TV2, without specifying how the numbers were calculated.

"Ukrainian losses are probably over 100,000 dead or wounded. In addition Ukraine has about 30,000 civilians who died in this terrible war," Kristoffersen said.

https://www.dw.com/en/ukraine-updates-germany-wont-keep-poland-from-sending-tanks-to-ukraine/a-64480279
Citera
2023-02-01, 17:38
Medlem
Snapcounts avatar
Mer træning utav væst :

EU-styrker skal trene ytterligere 15 000 ukrainske soldater

Omfanget av EUs nåværende opplæringsoppdrag for de ukrainske væpnede styrkene skal dobles. Det nye målet er å trene 30.000 ukrainske soldater i EU-land, meldte flere EU-tjenestemenn i Brussel onsdag. Så langt har målet vært å trene rundt 15.000 soldater.

https://www.welt.de/politik/ausland/article243536305/Ukraine-News-EU-Streitkraefte-sollen-weitere-15-000-ukrainische-Soldaten-ausbilden.html
Citera
2023-02-01, 17:41
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Nej, du har fel, det avlivas 1488 ryssar om dagen och bara en ukrainsk soldat (Slava Ukraini). Ska vi vara allvarliga så dör det minst tre gånger fler stackars ukrainska soldater och det kan vi logiskt konstatera bara med att räkna hur många fler granater ryssarna skjuter iväg ... det är det man oftast dör av i detta krig.
Det är ju ett utnötningskrig och jag misstänker att Ryssland har medvetet avvaktat med en stor offensiv tills Ukraina har förlorat tillräckligt med soldater. Det var nog inte planen från början men blev så med tiden när dom såg hur stark Ukrainas armé var med hjälp av västs vapen. Men Ryssland har press på sig att inte vänta för länge med offensiven, den vill dom nog helst utföra den innan väst har hunnit leverera mer vapen. Jag tror det blir helt avgörande hur kriget kommer att sluta. Antingen går offensiven bra för Ryssland eller också går det dåligt och då kommer dom antagligen dra sig tillbaka.
Citera
2023-02-01, 17:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vet du hur Ukrainas tillväxt ser ut? Det var mycket dumt att gå i en onödig konflikt med Ryssland istället för att förhandla men så går det då råskinn med storhetsvansinne styr i Kiev (det var samma sak i nazityskland).

Man förhandlar inte med terrorister.

Sedan är det klart att blir man överfallen av en stor armé av massmördare, våldtäktsmän och plundrare som skadar en och ens egendom, så blir det problem med ekonomin.

Det blir samma sak om 20 beväpnade IS-soldater ockuperar en fabrik och dödar delar av personalen där. Produktionen kan inte fortsätta som förut.

Men förhoppningsvis så kan den kriminelle Putin och hans kriminella anhang ställas inför rätta i framtiden. Och kastas i fängelse på livstid. Eller alternativt skjutas.
Citera
2023-02-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror du Ukraina blir nya Sovjet efter ukrainakriget? Sovjet hade en helt annan uppsida.

Det kan ju tyckas helt surrealistiskt att 80 000 sovjeter dog i slaget om Berlin, för något som antaligen hade löst sig ändå om de allierade väntat utanför Berlin istället för att konkurrera. Men antagligen var det geopolitiskt rationellt.
Jag tror att Ukraina blir en framtida bra medlem av EU och eventuellt Nato. De har dock ett förändringsarbete att göra gällande bl. a. korruption och demokrati.

Kul försök av dig dock att utmåla Ukraina som en framtida förtryckarregim.

Förhoppningsvis blir det med Ryssland som det blev med nazi-tyskland,fast med hela landet. Det vill säga. Uppgörelse med sin historia och ett snabbt inträde till mänskligheten igen.
Citera
2023-02-01, 17:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det är ju ett utnötningskrig och jag misstänker att Ryssland har medvetet avvaktat med en stor offensiv tills Ukraina har förlorat tillräckligt med soldater.

Eller så väntar de på att deras nymobiliserade soldater blivit färdiga med sin träning. Plus att väder och terräng blir mer gynnsam.
Citera
2023-02-01, 17:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Putin: "Västvärlden är superdekadent. Deras militärer förordar HBTQ och vissa har gått i ett Pride-tåg."

I verkligheten är det i den ryska försvarsmakten som HBTQ av absolut grövsta slag är helt istitutionaliserad.

Bevis kan ses i detta filmklipp från en kasern där två äldre Rosgvardiasoldater våldtar en yngre kollega. Ingen bryr sig. Det våldtas bara.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Ftheync.com%2Fmake-love-not-war.htm

Hyckleri och projektion tycks mycket vanligt i Ryssland.

Rysk kärlek är så vacker och intim.
Detta hyllar många av våra PRO-ryssar.
Fint seru
Citera
2023-02-01, 17:59
Medlem
Citat:
Du hänger maniskt efter mina inlägg och skriver mest trams. Du verkar också arg och hämdgirig.

Jag kan ju svara på en av raderna bara för att du följer mig så troget. Se länken, prognosen från IMF är en tillväxt på +0,3% för 2023 och +2,1 2024. Det var en negativ tillväxt 2022 på -2,2 och det är ju självklart då man krigar under extrema sanktioner från väst. Var du får dina siffror ifrån vet jag inte men väst hade ju skadeglatt räknat på -30% iom. sanktionerna men blev djupt besvikna.

Det måste klargöras att enligt Ryssland så betyder förhandla= lägg dig platt och gå med på ryska krav och utpressning vilka de än må vara annars brukar vi militärt våld.

I övriga världen så betyder förhandla något annat.
Citera
2023-02-01, 18:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mer træning utav væst : EU-styrker skal trene ytterligere 15 000 ukrainske soldater Omfanget av EUs nåværende opplæringsoppdrag for de ukrainske væpnede styrkene skal dobles. Det nye målet er å trene 30.000 ukrainske soldater i EU-land, meldte flere EU-tjenestemenn i Brussel onsdag. Så langt har målet vært å trene rundt 15.000 soldater. https://www.welt.de/politik/ausland/article243536305/Ukraine-News-EU-Streitkraefte-sollen-weitere-15-000-ukrainische-Soldaten-ausbilden.html

Intressant, då kan man lägga till de som tränas i Storbritannien och USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in