Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Vad gör tro så viktig?
Det är livet. Allt.
Jag trodde inte det var nåt för mig. Trodde att jag kunde fortsätta som innan med droger och andra förströelser för att bedöva och skjuta upp det oundvikliga.
Jag visste inte vad det var riktigt. Som jag gömde mig från. Den krassa verkligheten antar jag.
Men man har ju känt sig så vilsen,liten och ensam.
Det fanns ingen mening eller livsglädje.
jag har känt mig jäkligt misslyckad mellan varven. Jag behövde nåt som får mig konkret att känna mig och andras lika värde. Att vi är lika bra. Jesus får mig att känna så.
Drogerna och sånt gjorde så jag struntade i mina "misslyckanden" att jag är dålig och dum.jag var ju nån då iaf En brukare av främst cannabis. Ville jag vara.
Jag glorifierade verkligen den skiten. Det blev som en fetish. Avgudadyrkan. En fix idé. Ville odla det. Äta det. Allt.
Det är helt ohållbart. Jag blev nästan beroende av att må dåligt. Fan vad värdelöst det var egentligen. Det var det bästa jag kunde komma på då utan Jesus. Att göra så jag mådde skit, blev rädd o nojig.
Kändes som ett stort steg att lägga allt på hyllan. När jag bestämde mig för att vara helt drogfri.
Vad som än händer nu så tror jag att Gud älskar mig och hjälper mig ur det. Det löser sig.Jag behöver inte droger nu. Jag tror hela tiden varje dag. Det är allt.
Nu är jag "on the top of the world" hela tiden. Inte för jag mår bra hela tiden. Men det är som det ska vara just nu antar jag. För jag har förtröstan.