Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Jag har som sagt hört en massa olika människor prata om gud. Dom flesta av dom säger olika saker. Dom flesta säger också att det är just dom man ska lyssna på och alla andra ljuger.
Så om gud finns och vill att jag ska tro på honom så gör han ett uselt jobb. Vilket han sen tänker bestraffa mig för.
Lösningen är som sagt väldigt enkel. Att han klargör för folk vad det är som gäller. Men det verkar han antingen inte vara kapabel till, eller så vill han inte. Och sen bestraffar han folk för att han själv har gjort ett uselt jobb. Vilken fantastisk gud det är..
Som jag sade så straffar han inte dom som aldrig fått chansen att få tillräckliga bevis. Tro enligt bibeln är att få bevis så att man kan börja tro på det man inte kan se (Hebr 11:1).
Om du dör innan harmageddon så kommer du inte straffas till ett helvete så som många i kristenheten påstår. Du kommer helt enkelt bara att upphöra att existera, och sedan kommer du förmodligen att uppväckas till den nya ordningen som ska vara i 1000 år, eftersom både rättfärdiga och orättfärdiga kommer att få en uppståndelse från döden(Apg 24:15), och då får du chansen att lära känna Gud i grunden, och efter 1000 år kommer Satan Djävulen och hans anhang att släppas fri för att försöka få människor att gå med i deras ondska. Om du motstår den sista frestelsen så kommer du få leva i paradiset som Adam och Eva förlorade, paradiset är alltså på jorden, inte i himlen.
Om du
inte dör före harmageddon, så kommer världen att bli mer och mer tokig, tills det går så långt att människan riskerar att förinta hela mänskligheten, då kommer Gud att gripa in. Men innan Gud tar bord onda människor, så kommer alla människor att förstå att Gud finns, och dom kommer att veta vem Gud är och vad han kräver. Dom flesta kommer att förkasta honom, men dom som underordnar sig honom kommer att få överleva till den nya ordningen som ska vara i 1000 år, där du lär känna Gud och vad han vill.
Om du redan nu sätter dig in i bibeln, och försöker ha ett ödmjukt hjärta, och försöker att se på bevisen, och du redan nu börjar leva efter kristna värderingar, så kommer det att vara lättare att överleva harmageddon, eftersom man då kommer att vara beredd, och man blir inte lika lätt lurad in i världens tankesätt.
Du kan i alla fall vara lugn med att Gud kommer att döma rättvist.