2023-02-01, 12:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast vad tror du om detta då?:

I september förra året var halva VDV förintat. Detta alltså enligt prorysken som skapade Rybar och som numera har ett eget TV-program. Du kan höra hans egna ord i videoklippet.
Jag tror egentligen ingenting och knappt på någon längre men att hela skulle vara utplånad är helt orimligt.
Citera
2023-02-01, 12:49
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
jag/vi har inte finansierat Putin med våra skattemedel

Sida har sina vana trogen slängt sjukt mycket pengar i sjön genom stöd till ryssland.
Citera
2023-02-01, 12:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
jag/vi har inte finansierat Putin med våra skattemedel
Fast det är olika saker.

Självklart ska vi stödja de som blir attackerade av ett grannland. Oavsett deras problem med korruption.
Men om de vill närma sig väst och bli EU-medlem så måste de upp till bevis angående detta.
Citera
2023-02-01, 12:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ryssland tex
Läste att de kommer inviga en slags utställning snart med alla vapen som de kommit över från Väst
Ukraina skulle väl kunna göra en likadan med vapen från Ryssland. So what.
Vi får väl vänta då tills utställningen och tills det står en Archer där. Så tröttsamt.
Citera
2023-02-01, 12:55
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Danskarna skaffar Himars, inte kärnvapen. Det är Ryssland som hotar med dessa. Vad skall göras? Fjäska och ligga på rygg som för Erdogan?

Europa lider fortfarande av att man var splittrat och inte reagerade på Hitlers olika attacker.
Du påstår att det är Ryssland som hotar när Danmark simulerar angrepp mot dem. Nej, det är Danmark som hotar Ryssland och ja, det är en kärnvapenmakt som de hotar.
Citera
2023-02-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ryssland tex
Läste att de kommer inviga en slags utställning snart med alla vapen som de kommit över från Väst

Toastolar i porslin stulna i Ukraina är inte vapen. Inte tvättmaskiner heller när jag tänker efter.
Möjligen fartkameror från svenska väggrenar, iaf vissa komponenter av dom...
Blir nog en spännande utställning.
Citera
2023-02-01, 13:03
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du påstår att det är Ryssland som hotar när Danmark simulerar angrepp mot dem. Nej, det är Danmark som hotar Ryssland och ja, det är en kärnvapenmakt som de hotar.
På vilket sätt hotar Danmark Ryssland? Ryssland kan ju tömma sina gränser mot NATO på soldater för att NATO aldrig skulle ingripa militärt mot Ryssland.

Väst hotar Putins regim genom att befolkningen likt den ukrainska skulle kunna få för sig att de vill ha frihet och öppna val. Men väst hotar inte Ryssland, snarare tvärtom då vi i Europa har ett intresse av bra relationer till Ryssland.

Det gick ju bra till en början och vi la ned stora delar av vårt försvar, men sedan visade sig den ryska imperialismen igen.
Citera
2023-02-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Toastolar i porslin stulna i Ukraina är inte vapen. Inte tvättmaskiner heller när jag tänker efter.
Möjligen fartkameror från svenska väggrenar, iaf vissa komponenter av dom...
Blir nog en spännande utställning.

Med tanke på ryssarnas dåliga kvalitet när det kommer till bomber så släpper de snart toastolar från hög höjd. Rätt förnedrande att dödas av sina egna grejer.
Citera
2023-02-01, 13:12
Medlem
Citat:
Tack dagens skämt. Nu fick jag mig ett gott skratt

jag skrattar högt jag med, svenska vapen (ak4) pansarskott mm ”stulna i sverige” har ju dykt upp i typ alla våra nodiska granländer,

från ukraina… inte ett enda dokumenterat fall… och jag har letat.

svenska myndigheter har mycket att lära sig av de ukrainska.
Citera
2023-02-01, 13:15
Medlem
Alltså, börjar ryssland återta mer och mer mark i ukraina nu, och med tanke på att dom snart ( under våren) sätter in ytterliggare 150 k mobiliserade, hur ska ukraina kunna stå emot eller gå på egen offensiv?
Citera
2023-02-01, 13:18
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du lät som en vanlig putinrunkare i dina tidigare idiotinlägg. Det gick inte att skilja dina inlägg från de andra putlerstollarna. Jag litar inte ett dugg på dig, du har jävligt mycket att bevisa innan någon tar dig seriöst. Det kommer garanterat inte att hända!

Äsch tagga ner lite va. Ingen i sin rätta sinnesstämning kan väl heja på ryssarna? Sen är ju jag bipolär så det kan ju skifta en hel del vad gäller mina åsikter och känslor.
Citera
2023-02-01, 13:20
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Alltså, börjar ryssland återta mer och mer mark i ukraina nu, och med tanke på att dom snart ( under våren) sätter in ytterliggare 150 k mobiliserade, hur ska ukraina kunna stå emot eller gå på egen offensiv?
Ukraina hade väl planerat att gå på egna offensiver i vår/sommar men nu kanske de får skjuta på de planerna. Den anfallande parter har oftast störst förluster så det behöver inte vara negativt för Ukraina.

Det största problemet för Ukraina är nog att fronten krympt så pass mycket att Ryssland kan koncentrera sig på ett fåtal platser. Förmodligen hade det varit bättre för Ukraina att retirera tio mil för att tänja ut Rysslands försörjningslinjer och sedan anfalla där det finns svagheter. Men det är inte särskilt rimligt att de ska lämna sina civila i sticket och utsätta dem för ryska övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in