Citat:
Ursprungligen postat av
pinnpelle88
Verkar som man iallafall försöker stävja korruptionen i landet, undrar hur många miljoner tullen tjänat på att släppa ut Ukrainska män (hörde priset är runt 10.000$ för att få lämna landet) eller på att släppa ut västdonationer (vapen m.m) till köpare utanför Ukraina..
Eller så ville de (tullen) inte dela med sig av kakan till Volodomyr "T-shirten" Zelensky?
https://twitter.com/WarMonitors/status/1620727387699957762?t=6ztWRxEyfMGZrzTJavgGBQ&s=19
⚡️#BREAKING Today, the entire leadership of the Ukrainian customs will be fired — People's Deputy Goncharenko
Jag såg en film från när Putin blev president och lovade att bekämpa korruptionen. Det här var alltså filmat.
Man hade ett möte med en som hade med sig en massa papper som skull bevisa korruptionen. När han började prata, vände sig Putin till honom. "Det är kanske du som är korrumperad!", sade han.
Sen dömde man honom för korruption. Jag tyckte det var rätt roligt. Nån sorts rysk humor. Vilken idiot som trodde på Putin snack om att bekämpa korruptionen.
Only in Russia.
Hur var det med vinteruniformerna som inte fanns när man skulle mobilisera. 2 miljoner tror jag det var. Ingen har blivit dömd för det, vad jag vet. Vapen från kriget säljs nästan fritt i Ryssland.
Men man ser förstås att Ukraina tar hand om sin korruption. En annan mentalitet där.