2023-01-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Vilka bundsförvanter är det då Tommy har kvar?

Ok, kaaaanske att jag kan bidra med lite inside-info om Per-An*ers Gru*nan ...
Han är en självutnämnd kyrkoherde i en liten utbrytarförsamling som kallas "Stigens kyrka". Tidigare var han präst i Mariakyrkan i Uddevalla. Men inte präst i vanliga Svenska kyrkan, utan i kvinnoprästmotståndarnas kyrka "Missionsprovinsen".
Meeeeen ... Grun*an uteslöts då allt han rörde vid blev kaos och splittring. Och nu har han alltså bildat sin egna lilla sekt.
Det som kännetecknar Grun*an är att han gillar pengar väldigt mycket. Och han hotar gärna dem som inte följer honom med djävulen och helvetet.
En härlig människa helt enkelt.

Hahaha det här blir bara bättre och bättre.
Citera
2023-01-30, 00:30
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Det räckte till igår, då gick han in och städade upp på sidan och blockade ett antal. 😉

Ha! Jag ser på Uppdrag Världens sida i kommentarerna att en R*bertin* R*senqu!st länkar till Amo Palyaço granskar och frågar varför Uppdrag Världen stal (ännu) en text från Signum förra påsken. En text från 2006!

Den frågan kommer försvinna illa kvickt.

Tror Tommy att ingen av hans följare läser katolska tidningar så därför är det safe?
Citera
2023-01-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Ha! Jag ser på Uppdrag Världens sida i kommentarerna att en R*bertin* R*senqu!st länkar till Amo Palyaço granskar och frågar varför Uppdrag Världen stal (ännu) en text från Signum förra påsken. En text från 2006!

Den frågan kommer försvinna illa kvickt.

Tror Tommy att ingen av hans följare läser katolska tidningar så därför är det safe?

Det sägs att man inte ska köpa konst av kända konstnärer på nätet. Att i princip all sådan konst är plagiat, dvs förfalskningar. Det finns en polis som jobbar på heltid med att spåra sådan förfalskad konst.

Vad tycker ni då om att predikanter säljer falsk konst? Att kristna predikanter författar texter, ger ut böcker och publicerar egna texter på Facebook på en offentlig kristen sida som inte är egna texter egentligen utan stulna texter av kända författare.

Kristna predikanter som samtidigt tycker det är en bra idé att föra ut den kristna tron till människor. Står kristna ledare över lagen?
Borde man inte kunna se upp till och lita på kristna ledare?
Citera
2023-01-30, 12:59
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesustant
Det sägs att man inte ska köpa konst av kända konstnärer på nätet. Att i princip all sådan konst är plagiat, dvs förfalskningar. Det finns en polis som jobbar på heltid med att spåra sådan förfalskad konst.

Vad tycker ni då om att predikanter säljer falsk konst? Att kristna predikanter författar texter, ger ut böcker och publicerar egna texter på Facebook på en offentlig kristen sida som inte är egna texter egentligen utan stulna texter av kända författare.

Kristna predikanter som samtidigt tycker det är en bra idé att föra ut den kristna tron till människor. Står kristna ledare över lagen?
Borde man inte kunna se upp till och lita på kristna ledare?

Fullkomligt förkastligt är vad det är. Talande att till och med Tommyvonne-kontot verkar ha tystnat. Inte ens Tommy själv kan backa upp det här sjuka plagiatbeteendet.

Sätt dig i skolbänken, Tommy. Lagom till pensionen får du säkert bli prästvigd i Stigens kyrka och så kan låtsasprosten bli din biskop.
Citera
2023-01-30, 17:15
Medlem
Ni som inte upptäckt den här tråden än, lägg gärna till den i listan över tråden ni prenumererar på. Den har varit "död" ett tag nu, beroende på att profitören till allas vår glädje knipit igen brödsaxen ett tag. Tråden startades för ett bra tag sedan, med syftet att hålla isär diskussionerna om terror-Tommy och övriga då det lätt blev väldigt rörigt. Nu när jabba the hut kommit igång igen, och är mer paranoid än vanligt, så kommer det sannolikt finnas anledning att väcka liv även i den tråden.
Här är senaste inlägget.
Citera
2023-01-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Hur länge tror vi att Tommy kan hålla sig borta från att ha egna sändningar då?

En hel vecka till, tror jag. Men inte mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Evanette
Du tror så pass länge ändå…
Jo det blev en vecka faktiskt, i alla fall live. Den försvann illa kvickt, så.han sa förmodligen något mindre genomtänkt. 😉
Men när det gäller kommentarer mm så är han på hugget alltjämt, så att han skulle ta ett steg tillbaka är bara kosmetika - ungefär som när Putin och Medvedev bytte roller.
Citera
2023-01-31, 08:38
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Jo det blev en vecka faktiskt, i alla fall live. Den försvann illa kvickt, så.han sa förmodligen något mindre genomtänkt. 😉
Men när det gäller kommentarer mm så är han på hugget alltjämt, så att han skulle ta ett steg tillbaka är bara kosmetika - ungefär som när Putin och Medvedev bytte roller.

ingen som såg klippet?
Citera
2023-01-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
ingen som såg klippet?
Han ska ha sagt att den hemgjorda prosten ställt in pga sjukdom och sedan talat om prostens herrgård, alla pengar som är inblandade i den, samt att Uppdrag världen kan tänkas ha konferenser där en dag.
Citera
2023-01-31, 21:13
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Han ska ha sagt att den hemgjorda prosten ställt in pga sjukdom och sedan talat om prostens herrgård, alla pengar som är inblandade i den, samt att Uppdrag världen kan tänkas ha konferenser där en dag.

Det här kan utveckla sig till en härlig bromance. ❤️
Citera
2023-02-01, 08:31
Medlem
Bra rutet av Tesslie dy på UVs sida denna morgon. Jag drar tillbaka min tidigare kommentar om att han är svagbegåvad. Snäll och lurad av TD blev han nog bara en gång.
Citera
2023-02-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Bra rutet av Tesslie dy på UVs sida denna morgon. Jag drar tillbaka min tidigare kommentar om att han är svagbegåvad. Snäll och lurad av TD blev han nog bara en gång.

Ser inte kommentaren, har den blivit raderad?
Citera
2023-02-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Inte en utan två, han blev nämligen blåst (enligt egen uppgift på Dagens Facebook-sida) i samband med att han hjälte till med TV-utrustningen i Uppsala för drygt två år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in