2023-01-25, 20:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Anedin syftar naturligtvis på det här: https://swebbtv.se/w/ec90a993-3103-4ea0-a0a0-daf440cec879

"En högt uppsatt militär" är alltså Conny Andersson

Conny Andersson är varken expert eller en högt uppsatt militär. Snarare en knepig man som hakar på alla olika typer av konspirationsteorier. Om man söker på youtube och lägger in "Conny Andersson" enbart, så kommer det upp väldigt mycket spekulationer om olika konspirationer.

Conny Andersson gjorde även bort sig rejält i dokumentären/saken "Att rädda ett barn". Conny hävdade b.la. bestämt att pappan var involverad i högt uppsatta pedofilringar och förgrep sig på sonen osv.

Vilket visade sig vara totalt felaktigt såklart.

Här kan man se Conny fortsätta göra bort sig efter mamman blivit dömd: https://www.youtube.com/watch?v=XNrYaRmb36o

Även här: https://www.youtube.com/watch?v=eqnTVcF7yO4

Conny blev dömd för förtal av pappan i "Att rädda ett barn" nu under 2022 också: https://www.facebook.com/100871794979565/posts/pfbid031w38Dn72PV2hu9rULjtvjDqGJa3J6NfGFu6A2WmX4fx Jm6T1nc7JSwQ7ukRWJikBl/

Conny är alltså ca 0% trovärdig och en riktig dåre. Tycker egentligen Conny likaväl bör dömas för sitt skitsnack och falska uppgifter gällande DA. Tyvärr är väl inte förtal mot en död person ett brott, men det är fortsättningsvis bedrövligt. Tragiskt om familjen Arda har fått det här puckot på halsen.
Håller med dej om att det är tragiskt om familjen Arda har fått denna Conny på halsen.
Om Anedin menar att Conny, eller sällskapet på swebtv skulle vara den högt uppsatte militären så blir jag mycket besviken.
Citera
2023-01-25, 21:30
Medlem
Det hade varit intressant att diskutera alternativa teorier och byta tankar om vad som kunde ha hänt. Detta särskilt nu i skenet av Turkiets vägran att släppa in Sverige i Nato. Deniz Arda är mliltär och turk, så hans far också (inte militär). Hans mor är också av intressant härkomst.
Jag har några goda vänner som kommit till Sverige från Turkiet för att tjäna pengar.
De har kommit med många förslag om vad som kan ha hänt Deniz Arda.
För dom är verkligen inte ett självmord helt säkert.
Conny Andersson som är fd polis har diskuterat på Swebbtv vad han sett i samband med sökandet efter Deniz Arda. Hans specialitet är att spåra. Vad man än tänker om honom kan man ändå lyssna på vad han har att säga.
Jag förstår inte denna hätska lägga på locket taktik som man jobbar med här. De som håller på på detta sätt avslöjar gång på gång vad de tänker om Deniz Arda, sedan förnekar de det i nästa andetag också. Det vore komiskt om det inte samtidigt är så hemskt.
Citera
2023-01-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Det hade varit intressant att diskutera alternativa teorier och byta tankar om vad som kunde ha hänt. Detta särskilt nu i skenet av Turkiets vägran att släppa in Sverige i Nato. Deniz Arda är mliltär och turk, så hans far också (inte militär). Hans mor är också av intressant härkomst.
Jag har några goda vänner som kommit till Sverige från Turkiet för att tjäna pengar.
De har kommit med många förslag om vad som kan ha hänt Deniz Arda.
För dom är verkligen inte ett självmord helt säkert.
Conny Andersson som är fd polis har diskuterat på Swebbtv vad han sett i samband med sökandet efter Deniz Arda. Hans specialitet är att spåra. Vad man än tänker om honom kan man ändå lyssna på vad han har att säga.
Jag förstår inte denna hätska lägga på locket taktik som man jobbar med här. De som håller på på detta sätt avslöjar gång på gång vad de tänker om Deniz Arda, sedan förnekar de det i nästa andetag också. Det vore komiskt om det inte samtidigt är så hemskt.

Om du vill diskutera alternativa teorier är det här fel ställe… du får starta en tråd i konspirationer och alternativa teorier…

DA har inget med Nato att göra… och vad dina vänner tror har ingen betydelse då dom inte har läst på…

Conny Andersson har haft så mycket fel om DA så att du ens nämner han visar att fakta inte är din grej… Conny är ju inte ens säker på att DA är död…

Och sluta fjanta dig och kalla det för hätsk när man försöker berätta vad som hänt… för att kunna diskutera måste man kunna ta in fakta… när någon har förklarat för er tjatar ni bara att man är hätsk och vill lägga locket på istället för att kunna ta in det andra säger… du är extrem när det gäller att hitta på egna sanningar…Anedin är likadan… och ni fultolkar och inbillar er att andra skriver saker som vi inte skriver…

Man kan ha olika åsikter… det är bara bra… men man måste kunna ta in fakta om bevis…
Citera
2023-01-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Om du vill diskutera alternativa teorier är det här fel ställe… du får starta en tråd i konspirationer och alternativa teorier…

DA har inget med Nato att göra… och vad dina vänner tror har ingen betydelse då dom inte har läst på…

Conny Andersson har haft så mycket fel om DA så att du ens nämner han visar att fakta inte är din grej… Conny är ju inte ens säker på att DA är död…

Och sluta fjanta dig och kalla det för hätsk när man försöker berätta vad som hänt… för att kunna diskutera måste man kunna ta in fakta… när någon har förklarat för er tjatar ni bara att man är hätsk och vill lägga locket på istället för att kunna ta in det andra säger… du är extrem när det gäller att hitta på egna sanningar…Anedin är likadan… och ni fultolkar och inbillar er att andra skriver saker som vi inte skriver…

Man kan ha olika åsikter… det är bara bra… men man måste kunna ta in fakta om bevis…
Jag skrattar. Det du beskriver om hurdan jag är, är ju precis vad du är egentligen. Kul.
Citera
2023-01-25, 22:29
Medlem
Citat:
Jag skrattar. Det du beskriver om hurdan jag är, är ju precis vad du är egentligen. Kul.
Jaså… har du inte mer välutvecklad humor än så…inte konstigt att du har problem med fakta…
Citera
2023-01-25, 23:41
Medlem
Citat:
Jaså… har du inte mer välutvecklad humor än så…inte konstigt att du har problem med fakta…
Anedin, jag vill varna dig. Strunta i vad som hände Deniz Arda. Jag tänker inte heller lägga mig i det mer.
Men titta på swebbtv.se sök på Deniz Arda
Samtalet var 12 november 2022
Olösta Brott 1
Det är mycket intressant.
Citera
2023-01-26, 03:24
Medlem
Citat:

Är det du som bestämmer vad vi får diskutera här
Senast redigerad av Anedin 2023-01-26 kl. 04:07.
Citera
2023-01-26, 04:04
Medlem
Citat:
Anedin, jag vill varna dig. Strunta i vad som hände Deniz Arda. Jag tänker inte heller lägga mig i det mer.
Men titta på swebbtv.se sök på Deniz Arda
Samtalet var 12 november 2022
Olösta Brott 1
Det är mycket intressant.
Jag är här precis som du
för att jag också är intresserad av att höra andras tankar och teorier om fallet
Men släpper också det för att de som allmänt är intresserade presis som oss håller sig borta fr sidan pga att det inte ges något utrymme för oss som inte vet någonting men vill ventilera tankar
Vila i frid Deniz Arda 🙏
Senast redigerad av Anedin 2023-01-26 kl. 04:09.
Citera
2023-01-26, 18:31
Medlem
Conny är ett skämt både som fd polis och nuvarande ”Tracker”
Misshandla strokepatienter och köra på 15 åriga mopedister var det bästa han kunde åstadkomma.
Och eländet han ställde till med i Roslagen med skämtorganisationen APU blev riktigt dålig PR för Roslagspolisen.
Sök och läs själva så slipper ni fråga en massa.
Dessutom dömd för förtal i ett fall där han gjorde bort sig totalt.

Välkomnar gärna mer trovärdiga personer som kan rota i detta, även om jag och flera tror på självmord.

Men att lyssna på Conny är lika trovärdigt som att ha Christer Pettersson som domare i ett knarkmål.
Citera
2023-01-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Kul att en asiat nyktrat till
Instämmer med det mest du säger. Men även firman bidrog allvarligt till uppskrivande. Hade de istället lagt ihop 1 + 1 och tänkt med rätt huvud så hade de kunnat bespara både sig och media en hel del.
Dessutom hade de därigenom kunnat bedriva letandet på rätt ställe och med rätt förutsättningar. Då hade de kanske hittat honom före djuren. Och senare polacken.
Ja, eller hur

Hur menar du med att försvarsmakten snurrade till det? Jag har inte tänkt på det alls så.
Mer än att man hade locket på och typ inte uttalade sig alls. Men det är ju standard rutin. Sade man något som fick allmänheten att uppfatta honom som mer än han var? Jag mins inte alls vad försvarsmakten hade för del i det som gick ut till media.
Citera
2023-01-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterAsiat
Ja, eller hur

Hur menar du med att försvarsmakten snurrade till det? Jag har inte tänkt på det alls så.
Mer än att man hade locket på och typ inte uttalade sig alls. Men det är ju standard rutin. Sade man något som fick allmänheten att uppfatta honom som mer än han var? Jag mins inte alls vad försvarsmakten hade för del i det som gick ut till media.

Om jag minns rätt så ställde FM (KJ) upp mangrant, och letade under ett antal dagar. Kan ha fel, men vill minnas att det även skedde på arbetstid.
Det kan ju tyckas självklart att man letar om en kollega sprungit vilse, eller skadat sig, under en 5-mil tur. Därför ställde man upp på släktens och MPs förvirrade letande. På fel ställe efter fel objekt.
Jag skrev flera inlägg om att man letade efter fel sak. Leta inte efter en skadad 5-Mila löpare. Leta efter en som tagit livet av sig. Typ.
Hade KJ, som sak vara en spjutspets, ägnat sig åt några minuters analys så hade man i alla fall kunnat leta efter rätt sak. Kanske också i rätt område.

Nu efteråt tycks poletten ha trillat ner, enligt skribent i tråden.
Citera
2023-01-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Om jag minns rätt så ställde FM (KJ) upp mangrant, och letade under ett antal dagar. Kan ha fel, men vill minnas att det även skedde på arbetstid.
Det kan ju tyckas självklart att man letar om en kollega sprungit vilse, eller skadat sig, under en 5-mil tur. Därför ställde man upp på släktens och MPs förvirrade letande. På fel ställe efter fel objekt.
Jag skrev flera inlägg om att man letade efter fel sak. Leta inte efter en skadad 5-Mila löpare. Leta efter en som tagit livet av sig. Typ.
Hade KJ, som sak vara en spjutspets, ägnat sig åt några minuters analys så hade man i alla fall kunnat leta efter rätt sak. Kanske också i rätt område.

Nu efteråt tycks poletten ha trillat ner, enligt skribent i tråden.
Stämmer bra det. Dock var man väl där som privatpersoner och inte ett organiserat KJ komp. Den som stod och domderade vid en karta med brorsan var väl hans (DA´s alltså) vän H, från K4. Så det var ju en blandad kompott folk.. Det var folk från andra delar av försvarsmakten också. Jo, dom är en spjutspets, på spaning och underrättelseinhämtning. Inte MSO. Jag vet dock inte om det kanske var så att hans arbetsplats gick in i tjänst enligt någon sorts rutin. Dock tvivlar jag på det, att man skulle göra så utan polisledning när det dessutom pågår en brottsutredning. Känns spontant som det borde vara något som sker på eget ansvar/deltagande i så fall.

Jag håller med dig i typ allt, men kanske inte den sista delen där.. Ska man gå in med ingångsvärde "avliden/självmord" så behövs det betydligt mycket mer än en magkänsla eller statistik.. Det blev ju en brottsutredning inledningsvis och även med SÄPO inkopplat så att beskylla andra för att ha tänkt fel inledningsvis tycker väl inte jag är rätt, bara för att man själv hade rätt i sina egna teorier. Det är en helt annan sak att sitta med facit nu... Det var en väldigt stor del människor som trodde att han hade råkat ut för brott eller olycka. Söket i sig gick väl inge annorlunda till än ett sök brukar gå egentligen. Ibland funkar det, ibland inte.
Senast redigerad av NykterAsiat 2023-01-31 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in