2023-01-25, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Experter säger att någon form av spår borde finnas av huvudet
Enl experter sägs också att eftersom sprängmedel satt på sådant sätt som det gjorde så sprängdes inte huvudet
Det är önnu mer pinsamt att vissa här på sidan ger sken av att ni vet
Ni vet inte mer än oss som tvivlar

Att vi vet vad som hänt är bara för att vi har tagit in fakta… du borde testa det…
Citera
2023-01-25, 09:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Experter säger att någon form av spår borde finnas av huvudet
Enl experter sägs också att eftersom sprängmedel satt på sådant sätt som det gjorde så sprängdes inte huvudet
Det är önnu mer pinsamt att vissa här på sidan ger sken av att ni vet
Ni vet inte mer än oss som tvivlar
Vad är det för experter?
Citera
2023-01-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Vittnena är 100%…. Kolla upp med polisen om du inte tror det… vittnena har kunnat beskrivit DA och vilka kläder DA hade…. Det kunde INTE dom andra vittnena göra… deras beskrivning av kläderna har inte hållit….

DA var inte ute på en löptur… så därför var han på en plats där folk INTE brukade löpa….DA var på ett självmordsuppdrag…

Och ditt jävla pissprat om att vi försöker förminska DA och är avundsjuka är bara fånerier av dig… INGEN har förminskat DA… vi försöker bara beskriva vad hans utbildning och jobb var… du blir inte en supersoldat om du gör en jägarutbildning… och klarar du en klarar du sannolikt dom andra också då det handlar väldigt förenklat om uthållighet… det är bara pinsamt hur ni försöker få han till en viktig soldat… DA var bra på det han gjorde men kom inte längre i karriären… han fick inte tjänsterna han sökte… att inte vara kvalificerad för ett jobb är inte att prata skit…men ingen har påstått att han inte var värd något som människa eller soldat…

på hans gravsten har föräldrarna skrivit officer och tecknen för hans jägarutbildningar är inristade… inte ens i döden kan han få vara i fred och vara Deniz… en helt vanlig kille som mådde dåligt och tog livet av sig… hans militära karriär överdrivs av förfäderna så att jag mår illa… DA kan inte ha haft det lätt i uppväxten…

Dina experter angående sprängning… kan du namnge dom? Nej det kan du inte… så hur vet du då att dom har rätt…det är bara skitsnack…ta reda på vad han sprängde sig med så borde du kunna lista ut hur huvudet kom av…inga konstigheter…tror du på fullaste allvar att DA luras in till skogen..helt utan mobil och plånbok…blir halshuggen…och dumpad i en klyfta och sedan lägger mördaren en liten nyårssmällare på bröstet som bränner till lite i tröjan…plockar med sig huvudet hem…ena stunden hyllar ni DA för att han är en supersoldat och nästa stund tror ni att han är en sådan dålig soldat att han medvetet skulle bli inlurad i skogen och mördad… DA var även mycket bra på kampsport…och skulle försvara sig mycket bra…

Och du har återigen fel… och fel… och fel… jag kommer titta in i tråden och skriva sanningen när du har ljugit ihop en massa för det är DA värd… Du har fått förklarar så många gånger i tråden och ändå fortsätter du och hittat på och feltolkar…

Användaren Lacus har kunskaper inom det militära vilket du skulle förstå om du läste hans inlägg… läs hans gamla inlägg… bara läs dom…
Dom flesta i firman eller med erfarenhet/goda kunskaper vet hur jävla uppskruvad hela grejen blivit. Föräldrarna som du säger, men också media hade ett finger i spelet. Att man lät pappa och brorsan ventilera åsikter är hemskt. Det enda man egentligen har på alternativa teorier är just deras luftslott som skapades i början. Det uttalades hur viktig han var och att han hade hemliga uppgifter och var en av få med en specifik uppgift i hela försvaret. Farsan hans skrev commando i typ varannan mening när han skrev om DA. Det blev jätte konstigt från första början... Dom som försökte komma med fakta blev hatade av en handfull. För att man vill delge korrekt fakta. Det hette bland annat att man var avundsjuk och var fixerad vid hans utbildningar. Det lustiga är ju att det är just hans utbildningar som är själva nyckeln till dom alternativa teorierna som florerar. Men det verkar vissa inte förstå.. Skönt att det är några kvar i tråden som kämpar på och försöker hedra hans minne.
Citera
2023-01-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Vittnena är 100%…. Kolla upp med polisen om du inte tror det… vittnena har kunnat beskrivit DA och vilka kläder DA hade…. Det kunde INTE dom andra vittnena göra… deras beskrivning av kläderna har inte hållit….

DA var inte ute på en löptur… så därför var han på en plats där folk INTE brukade löpa….DA var på ett självmordsuppdrag…

Och ditt jävla pissprat om att vi försöker förminska DA och är avundsjuka är bara fånerier av dig… INGEN har förminskat DA… vi försöker bara beskriva vad hans utbildning och jobb var… du blir inte en supersoldat om du gör en jägarutbildning… och klarar du en klarar du sannolikt dom andra också då det handlar väldigt förenklat om uthållighet… det är bara pinsamt hur ni försöker få han till en viktig soldat… DA var bra på det han gjorde men kom inte längre i karriären… han fick inte tjänsterna han sökte… att inte vara kvalificerad för ett jobb är inte att prata skit…men ingen har påstått att han inte var värd något som människa eller soldat…

på hans gravsten har föräldrarna skrivit officer och tecknen för hans jägarutbildningar är inristade… inte ens i döden kan han få vara i fred och vara Deniz… en helt vanlig kille som mådde dåligt och tog livet av sig… hans militära karriär överdrivs av förfäderna så att jag mår illa… DA kan inte ha haft det lätt i uppväxten…

Dina experter angående sprängning… kan du namnge dom? Nej det kan du inte… så hur vet du då att dom har rätt…det är bara skitsnack…ta reda på vad han sprängde sig med så borde du kunna lista ut hur huvudet kom av…inga konstigheter…tror du på fullaste allvar att DA luras in till skogen..helt utan mobil och plånbok…blir halshuggen…och dumpad i en klyfta och sedan lägger mördaren en liten nyårssmällare på bröstet som bränner till lite i tröjan…plockar med sig huvudet hem…ena stunden hyllar ni DA för att han är en supersoldat och nästa stund tror ni att han är en sådan dålig soldat att han medvetet skulle bli inlurad i skogen och mördad… DA var även mycket bra på kampsport…och skulle försvara sig mycket bra…

Och du har återigen fel… och fel… och fel… jag kommer titta in i tråden och skriva sanningen när du har ljugit ihop en massa för det är DA värd… Du har fått förklarar så många gånger i tråden och ändå fortsätter du och hittat på och feltolkar…

Användaren Lacus har kunskaper inom det militära vilket du skulle förstå om du läste hans inlägg… läs hans gamla inlägg… bara läs dom…
Vilket sammanträffande att dom löparna (vittnen) också var ute och sprang i mark där löpare inte brukar hålla till
Varför var dom där?

Det märkliga är att du och några till är så angelägna och envist hänger kvar i tråden så fort någon har en annan tanke och teori
om vad som hände DA
Då är ni snabbt här och försöker stoppa
andras åsikter.

Ni måste ju ha ett personligt intresse av att tysta ner det hela

Vi går inte ut med några osanningar
Vi ifrågasätter
Det är skillnaden fr er som är tvärsäkra på vad som hände

Dessutom känns det som ni har en mer aggressiv inställning både till DA föräldrar och DA ytkesutbilning

I era inlägg näms det alltid om och om igen
Ni diskuterar inte ni försöker härska över alla som inte säger det ni vill ska sägas

Eftersom ni är trygga med att ni vet sanningen
Och vi andra tvivlar och vill ventilera det
Låt oss göra det här på sidan
Utan er och era spydiga kommentarer
Ni dumförklarar andra och klappar er för bröstet med er
Härskarteknik
Sånt beteende inger inte trovärdighet
Senast redigerad av Anedin 2023-01-25 kl. 15:36.
Citera
2023-01-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det för experter?
Det var en högt uppsatt militär som sa det
Tyvärr så minns jag inte namnet

Men försök att själv att ta reda på exakt vilket sprängmedel och var det satt på DA som anvöndes så kan du själv reda ut effekterna av det.
Då menar jag inte att du ska lyssna på Lill-Burtan och gänget
Citera
2023-01-25, 15:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Men försök att själv att ta reda på exakt vilket sprängmedel och var det satt på DA som anvöndes så kan du själv reda ut effekterna av det.
Jag har aldrig hört eller läst om någon expert som har uttalat sej om DAs huvud.
Citera
2023-01-25, 16:14
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag har aldrig hört eller läst om någon expert som har uttalat sej om DAs huvud.

Anedin syftar naturligtvis på det här: https://swebbtv.se/w/ec90a993-3103-4ea0-a0a0-daf440cec879

"En högt uppsatt militär" är alltså Conny Andersson

Conny Andersson är varken expert eller en högt uppsatt militär. Snarare en knepig man som hakar på alla olika typer av konspirationsteorier. Om man söker på youtube och lägger in "Conny Andersson" enbart, så kommer det upp väldigt mycket spekulationer om olika konspirationer.

Conny Andersson gjorde även bort sig rejält i dokumentären/saken "Att rädda ett barn". Conny hävdade b.la. bestämt att pappan var involverad i högt uppsatta pedofilringar och förgrep sig på sonen osv.

Vilket visade sig vara totalt felaktigt såklart.

Här kan man se Conny fortsätta göra bort sig efter mamman blivit dömd: https://www.youtube.com/watch?v=XNrYaRmb36o

Även här: https://www.youtube.com/watch?v=eqnTVcF7yO4

Conny blev dömd för förtal av pappan i "Att rädda ett barn" nu under 2022 också: https://www.facebook.com/100871794979565/posts/pfbid031w38Dn72PV2hu9rULjtvjDqGJa3J6NfGFu6A2WmX4fx Jm6T1nc7JSwQ7ukRWJikBl/

Conny är alltså ca 0% trovärdig och en riktig dåre. Tycker egentligen Conny likaväl bör dömas för sitt skitsnack och falska uppgifter gällande DA. Tyvärr är väl inte förtal mot en död person ett brott, men det är fortsättningsvis bedrövligt. Tragiskt om familjen Arda har fått det här puckot på halsen.
Senast redigerad av Vaxad 2023-01-25 kl. 16:23.
Citera
2023-01-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterAsiat
Dom flesta i firman eller med erfarenhet/goda kunskaper vet hur jävla uppskruvad hela grejen blivit. Föräldrarna som du säger, men också media hade ett finger i spelet. Att man lät pappa och brorsan ventilera åsikter är hemskt. Det enda man egentligen har på alternativa teorier är just deras luftslott som skapades i början. Det uttalades hur viktig han var och att han hade hemliga uppgifter och var en av få med en specifik uppgift i hela försvaret. Farsan hans skrev commando i typ varannan mening när han skrev om DA. Det blev jätte konstigt från första början... Dom som försökte komma med fakta blev hatade av en handfull. För att man vill delge korrekt fakta. Det hette bland annat att man var avundsjuk och var fixerad vid hans utbildningar. Det lustiga är ju att det är just hans utbildningar som är själva nyckeln till dom alternativa teorierna som florerar. Men det verkar vissa inte förstå.. Skönt att det är några kvar i tråden som kämpar på och försöker hedra hans minne.

Kul att en asiat nyktrat till
Instämmer med det mest du säger. Men även firman bidrog allvarligt till uppskrivande. Hade de istället lagt ihop 1 + 1 och tänkt med rätt huvud så hade de kunnat bespara både sig och media en hel del.
Dessutom hade de därigenom kunnat bedriva letandet på rätt ställe och med rätt förutsättningar. Då hade de kanske hittat honom före djuren. Och senare polacken.
Citera
2023-01-25, 18:39
Medlem
Citat:
Vilket sammanträffande att dom löparna (vittnen) också var ute och sprang i mark där löpare inte brukar hålla till
Varför var dom där?

Det märkliga är att du och några till är så angelägna och envist hänger kvar i tråden så fort någon har en annan tanke och teori
om vad som hände DA
andras åsikter.

Vi ifrågasätter

Dessutom känns det som ni har en mer aggressiv inställning både till DA föräldrar och DA ytkesutbilning

Ni diskuterar inte ni försöker härska över alla som inte säger det ni vill ska sägas

Härskarteknik

Får väl håll med dig om att Tyrestaskogen är vanligt för löpare. Om de andra löparna mötte DA på gångstigarna så var det ett löparstråk. DA var dock ingen löpare.

Du skriver ”högt uppsatt militär”
Det visar att du har noll koll på det militära. Det finns ingen högt uppsatt militär som uttalat sig i ärendet. Du måste lära dig källkritik.
Citera
2023-01-25, 18:40
Medlem
Citat:
Varför var dom där?

om vad som hände DA
andras åsikter.

Vi ifrågasätter

Härskarteknik

Får göra lite förtydliganden så att det inte förfaller så mystiskt gällande löparna.
Dessa mötte DA i spåret, alltså inte vid fyndplatsen.
Dessa herrar ägnar sig åt extrem terränglöpning och tävlar regelbundet och rutten dom sprang är mer eller mindre deras ”hemmabana”.
Bilden jag lade ut var när en av dom hade slagit sitt personliga rekord tidsmässigt och han var så klart glad och ville föreviga detta.
Inget konstigt eller mystiskt.
Dessa mötte DA ca en halvtimme efter fotots togs, på eftermiddagen Lördagen 14/11.
Om man regelbundet springer på ett ställe så träffar man oftast på samma personer regelbundet, och det hälsas alltsom oftast när man möter andra i spåret.
Det är naturligtvis inte alltid det hälsas men när det kommer en ny person som bara stirrar rakt fram, och dessutom springer med shorts utanpå träningsbyxorna så blir man uppmärksammad.
Inte konstigare än så.
För mig är det ganska okomplicerat att lista ut vad som hände, och varför han hade sprängmedel i sin ryggsäck vid en löptur.
Citera
2023-01-25, 19:22
Medlem
Citat:
Varför var dom där?

om vad som hände DA
andras åsikter.

Vi ifrågasätter

Härskarteknik

Du skrev ”Och nära fyndplatsen är inte en plats där folk brukar löpa” och jag svarade att DA inte var ute för att löpa.. han var ute på ett självmordsuppdrag…
Sluta vrid till det man skriver…du pratat om härskarteknik och att jag dumförklarar dig och att du inte går ut med några osanningar utan frågesätter bara… ta och stanna upp och läs dina texter så ser du vem som kör med härskarteknik och går med osanningar…

Vad du tror skiter jag fullständigt i men jag tänker titta in på denna sida Ibland och skriva sanningen…för du har tydligen ingen heder i kroppen…

Ja, jag erkänner att jag inte gillar DA’s föräldrar.. jag tycker dom skämmer ut sin son med alla lögner och jag hoppas att dom inte höll på med det när han var i livet… DA är värd att hyllas för den han var inte för en massa påhittade saker…DA är även värd respekten att acceptera hans val att begå självmord… hans föräldrar skulle må bra av att gå vidare…

En högt uppsatt expert inom det militära som uttalat sig om sprängningen… ge dig… du kan väl inte mena att Conny är högt uppsatt… det är bara bedrövligt hur han håller på… och jag tycker som Vaxad att det borde klassas som förtal…

Ingen har klagat på DA’s yrkesutbildning… jag har full respekt för alla militärer… sluta hitta på…

I denna tråd finns det militärer och människor med god kännedom om bla sprängmedel och annat inom det militära… du har all chans i världen att fråga och lära dig istället för att hitta på en massa skit…

Nu när Asiaten har nyktrat till och är här så kan du ju fråga han.. han har väl 20 års erfarenhet… Lacus har massor med gånger förklarat DA’s yrkesroll…fråga han istället för att fantisera ihop en massa lögner…

Ingen av oss har ett intresse att tysta ner vad som hände DA… snarare tvärtom… jag anser att sanningen är bäst… DA duger som han är…
Citera
2023-01-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterAsiat

Håller med dig till fullo.. media är medskyldig till att det blev så uppskruvat…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in