2023-01-31, 07:53
Medlem
WallabeJoys avatar
Är det någon som kommer bevaka rättegången på plats?
Citera
2023-01-31, 14:23
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Med tanke på hur selektivt (och ibland rentav slarvigt) du läser fuppen, all tid och ork du lägger på att kämpa för I:s heder mot något som ändå kan liknas vid ett rådande konsensus, samt faktumet att du är uppenbart färgad i dina analyser, så är det nog inte bara andras grej att sitta och känna sig fram, hörru. Nej. Här föreligger påfallande intressen.
Tvärtom jag läser fupen och vad som faktiskt står istället för lägga moraliska aspekter på om Bella hoppar i sänghalmen med den ena eller den andra.
Det har liksom ingenting att göra med att Lukas gett sig på barnet.
Jag ser också i förundersökningen att Lukas får frågan om hon ska komma hem och avlasta men han tackar nej .
Jag ser att BVC erbjuder stöd men han tackar nej
Om han i hemlighet springer runt och känner sig såååå sliten så kan ingen annan än han själv ta ansvar för det.
Han är faktiskt vuxen även om flertalet i tråden missat det.
Citera
2023-01-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Tvärtom jag läser fupen och vad som faktiskt står istället för lägga moraliska aspekter på om Bella hoppar i sänghalmen med den ena eller den andra.
Jag ser också i förundersökningen att Lukas får frågan om hon ska komma hem och avlasta men han tackar nej .
Om han i hemlighet springer runt och känner sig såååå sliten så kan ingen annan än han själv ta ansvar för det.

Vart nånstans mer än i Is förhör står det att hon erbjudit sig att vara mammaledig och han tackat nej?
Jag hittar det ingen annanstans än i hennes förhör men rätta mig gärna om jag har fel.
Men OM jag nu har rätt och det endast är hon som uttryckte detta, alltså att hon erbjudit sig att gå hem från jobbet och ta hand om sina barn, hur kan du då veta att detta hänt och inte är en av alla hennes lögner?
För när L sagt något som bara han sagt säger du att han ljuger så varför är det annorlunda med hennes ord?

Men som sagt, jag kan ha missat så visa mig gärna vart det står isf!
Citera
2023-01-31, 16:09
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Vart nånstans mer än i Is förhör står det att hon erbjudit sig att vara mammaledig och han tackat nej?
Jag hittar det ingen annanstans än i hennes förhör men rätta mig gärna om jag har fel.
Men OM jag nu har rätt och det endast är hon som uttryckte detta, alltså att hon erbjudit sig att gå hem från jobbet och ta hand om sina barn, hur kan du då veta att detta hänt och inte är en av alla hennes lögner?
För när L sagt något som bara han sagt säger du att han ljuger så varför är det annorlunda med hennes ord?

Men som sagt, jag kan ha missat så visa mig gärna vart det står isf!
Nu skrev jag inte just mammaledig.
Men var någonstans utom i Lukas förhör står det en massa av det som han påstår.
Hon skriver bland annat SMS till honom där hon frågar om han vill ha avlastning och hon ska komma hem.
Hon säger att hon kan ställa in sista kvällens planer och stanna hemma.
Han tackar nej.
Citera
2023-01-31, 16:28
Medlem
Citat:
Hon skriver bland annat SMS till honom där hon frågar om han vill ha avlastning och hon ska komma hem.
Han tackar nej.

Fast det är ju mammaledig du skrivit om innan. Att han velat vara hemma och hon ska jobba, att hon inte FÅTT vara hemma med J. Orkar inte leta upp dina inlägg där du skrivit detta.
Jag är medveten om att det är meddelande skickat från henne och att han svarat nått i stil med ”det behövs inte”
Jag kan inte få det till att han vägrar henne att vara mammaledig. Och ska jag vara helt ärlig så utav vad jag kan läsa om hur hon resonerar om sina barn så tror jag definitivt inte att frågan om hon ska komma hem är ärligt frågad. Jag är övertygad om att hon vet att han kommer säga att det inte behövs och därför anser hon att hon gjort sitt.
Att inse att hon borde inte ens fråga, hon borde helt enkelt hålla sig hemma med ALLA sina barn, det finns inte för henne.
Citera
2023-01-31, 16:32
Medlem
Citat:
Han tackar nej.

Det han påstår i förhör rörande vem som gjorde vad hemma och hurdan I är kan man läsa i princip alla andras förhör. Och nej, det är inte L som planterat orden i alla dessa vittnesmål.
Allt hon däremot påstår hur mkt hon vill vara med sina barn, det ser man bara i hennes förhör och ingen annan har samma uppfattning som hon.
Citera
2023-01-31, 16:33
Medlem
Citat:
Fast det är ju mammaledig du skrivit om innan. Att han velat vara hemma och hon ska jobba, att hon inte FÅTT vara hemma med J. Orkar inte leta upp dina inlägg där du skrivit detta.
Jag är medveten om att det är meddelande skickat från henne och att han svarat nått i stil med ”det behövs inte”
Jag kan inte få det till att han vägrar henne att vara mammaledig. Och ska jag vara helt ärlig så utav vad jag kan läsa om hur hon resonerar om sina barn så tror jag definitivt inte att frågan om hon ska komma hem är ärligt frågad. Jag är övertygad om att hon vet att han kommer säga att det inte behövs och därför anser hon att hon gjort sitt.
Att inse att hon borde inte ens fråga, hon borde helt enkelt hålla sig hemma med ALLA sina barn, det finns inte för henne.
Kan hon inte komma till sin bebis under ett år frivilligt?
Citera
2023-01-31, 16:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du citerade det här.
Citat:

Alltså besvarar jag det och inte om du tänkt något någon gång.
Varför skulle hon hålla sig hemma?
Hon arbetar och att ha umgänge utanför familjen är jävligt vanligt hos folk som har socialt umgänge.
Håll dig till att diskutera brottet.
Lukas dödade barnet och det är vad tråden handlar om.
Inte dina uppfattningar om vem som ska göra vad
Citera
2023-01-31, 16:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Det han påstår i förhör rörande vem som gjorde vad hemma och hurdan I är kan man läsa i princip alla andras förhör. Och nej, det är inte L som planterat orden i alla dessa vittnesmål.
Allt hon däremot påstår hur mkt hon vill vara med sina barn, det ser man bara i hennes förhör och ingen annan har samma uppfattning som hon.
Nej du kan läsa vad han påstått till andra.
Lukas säger är bara Lukas säger även om han sprider sitt skit till hundra människor.
Citera
2023-01-31, 17:01
Medlem
Citat:
Nej du kan läsa vad han påstått till andra.
Lukas säger är bara Lukas säger även om han sprider sitt skit till hundra människor.

Hej.
Ingenstans i trådstarten står det om L.

Den handlar om spädbarnet som dog.
Det är det vi övriga, sansade, personer förhåller oss till.

Vi läser fup, vi hör saker, vi skriver våra ( inte alla ) funderingar.

Frågor på det, fetto?
Citera
2023-01-31, 17:17
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jo dom andra vet ingenting om hur det fungerar hos dom utan dom berättar vad Lukas har sagt.
Du har rätt i att hon till skillnad från Lukas inte tar varje chans att prata skit om honom till alla hon träffar.
Fast hon är trött på honom och vill att han flyttar.
Citera
2023-01-31, 17:32
Medlem
Citat:
Du citerade det här.

Alltså besvarar jag det och inte om du tänkt något någon gång.
Varför skulle hon hålla sig hemma?
Hon arbetar och att ha umgänge utanför familjen är jävligt vanligt hos folk som har socialt umgänge.
Håll dig till att diskutera brottet.
Lukas dödade barnet och det är vad tråden handlar om.
Inte dina uppfattningar om vem som ska göra vad

För att ta hand om SINA barn kanske??
Ingen normalt funtad människa lämnar sina barn till sitt ex för att ut och knulla någon ny…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in