2023-01-30, 21:19
Medlem
Jonas von Essen vann ju en miljon i Postkodmilkjonären nu men skillnad mot vara minnesmästare mot tidspressen är?
Citera
2023-01-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Jonas von Essen vann ju en miljon i Postkodmilkjonären nu men skillnad mot vara minnesmästare mot tidspressen är?
Återstår att se .

Att han är ruskigt allmänbildad vet vi ju nu men i Jeopardy kan han ju inte bygga massa minnespalats , nu måste han svara direkt .

Jag hoppas han åtminstone tar tävlingen seriöst och inte flamsar runt en massa .
Citera
2023-01-30, 22:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Ständigt dessa jävla kändisar, är det helt omöjlgt att vanliga svenskar kan få tävla i TV?
Citera
2023-01-31, 00:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Dom sydostasiatiska minoriteterna lyser med sin frånvaro igen, jag hade velat se Tobbias Hubinette faktiskt, hade förmodligen kunnigt en del
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-01-31 kl. 00:18.
Citera
2023-01-31, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Återstår att se .

Att han är ruskigt allmänbildad vet vi ju nu men i Jeopardy kan han ju inte bygga massa minnespalats , nu måste han svara direkt .

Där har du en poäng. Han har ingen betänketid nu. Då spelar jag på att Stefan Holm vinner denna omgång av det nya Jeopardy.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ständigt dessa jävla kändisar, är det helt omöjlgt att vanliga svenskar kan få tävla i TV?

Det har gått dithän. Idag vill klubbarna för inbördes beundran vid Tv4 och Kanal5 bara ha kändisar med i sina program. För de vill ha lättsamma program som de tror tilltalar en yngre publik. Sedan gillar de att umgås med andra "kändisar".

I och med det fördummar de Sverige än mer.
Citera
2023-01-31, 01:41
Medlem
Uppgjort kändes det som? Trist...
Citera
2023-01-31, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Uppgjort kändes det som? Trist...

Varför kändes det så? För att Tobbe hade dålig timing med knapparna?
Citera
2023-01-31, 11:49
Medlem
Såg att någon klagade på att frågorna var lätta. Det var de även tidigare. Grejen är ju att få fram svaren fort och då kan man inte köra samma nivå som Alla mot Alla.

Nu klagade jag friskt över kändisarna innan jag sett programmet. Ok, jag vill fortfarande se det gamla konceptet med vanligt folk. Jag vill även se kortare avsnitt fyra dagar i veckan.
Duktiga eller inte? Jag hade vunnit första avsnittet sett till ren kunskap men kanske förlorat stort pga knapptryckningen.
Citera
2023-01-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Japp det är tanken, jag hade spöat 2 kändisar hur lätt som helst
Citera
2023-01-31, 12:23
Medlem
Förr fanns det en sorts kändisar som nästan helt saknas numera, nämligen de "vanliga" människor som deltog i frågeprogram i radio och TV och visade sig vara allmänbildade och/eller specialkunniga (när programformen var sådan). Det närmaste man kommer nu är kanske Jonas von Essen, men han har ju en karriär som minneskonstnär och därmed i någon mening kändis på andra meriter. De jag tänker på hade vanliga jobb som bibliotekarie, lärare, journalist. Jag minns själv en sen omgång av programmet "21 med ess i leken" från åttiotalet med Arne Weise som programledare, där Anna-Lisa Hillbom, känd som "Storveta", tävlade. Jag kände inte till henne, men mina föräldrar hade sett henne medverka i olika program tidigare, och hon var precis den typ jag tänker på. Jeopardy hade kunnat vara ett sammanhang för dem, men så verkar det ju inte bli, tyvärr.
Citera
2023-01-31, 16:17
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Bara kändisar med andra ord…
Tack för den.
Såg första avsnittet helt okej ändå, men hade som nämns tidigare hellre Svenssons och programmet flera dar i veckan.
Citera
2023-01-31, 16:32
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen

På den inledande trailern innan programmet började, då såg man ju att Jonas hade redan lite över 13000 kr någonting, mer än de andra, tråkigt att de visar i förväg sånt, men hur det slutade sen det vet man ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in