Citat:
Ursprungligen postat av
slö
ingenting förpliktigar, alla har alltid ett fritt val och eget ansvar.
Det viktiga är vad som sker sedan i praktiken. Är de med på alla sanktioner?
nej, santioner upprättas av enstaka länder och organisationer.
att skicka vapen avgöras av enskilda länder.
tex gen om godkänna resulutioner och sanktioner (tex på eu nivå i det här fallen)
.
det behöver de inte, det räcker gott med att ställa sig bakom es 1-11, har du läst den, eller har vatniksen på telegram vägrat lägga ut den till dig?
det stämmer att deras parlament godkänt vår o finlands natosnsöken, hur efterbliven är du ? min 5åring hanterar sina känslor bättre såhär 6-9mån efter att ha fått dem kränkt och sina fantasier krossade.
nu är du ju inte 5år, så jag säger det som det är…
du kommer bara bli besviken om du inte börjar tänka istället för att gå på känslor…
hmmm...gå på känslor verkar mera vara något som Zelensky kör med och även Kroatiens president;
"Natolandet Kroatiens president Zoran Milanovic kritiserar västerländska nationers beslut att förse Ukraina med tunga stridsvagnar.
– Det är galenskap att tro att Ryssland kan besegras i ett konventionell krig, säger han.
– Jag är emot att skicka dödliga vapen dit. Det förlänger kriget, sade Milanovic vid en pressträff på måndagen." (Aftonbladet 31/1 2023)
Tänk om Milanovic faktiskt har rätt? och V.Orban med?
(tur att de inte postar i denna tråd då hade de blivit utbuade och grovt förolämpade)