2023-01-30, 21:40
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja absolut, en av sveriges bästa. Mycket bättre än överskattade Lassgård till exempel.

Och då är ändå Lassgård en av de bättre nu för tiden.
Citera
2023-01-30, 21:48
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Oavsett om han varit pedofil under hela sitt vuxna liv, så var han ändå en grymt bra och underhållande skådespelare.

Nja, han hade ett bra utseende i alla fall, men om det här stämmer så gråter inte jag över hans död: https://www.flashback.se/artikel/650/rederiet-stjarnan-thomas-hellberg-fick-fangelse
Citera
2023-01-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja absolut, en av sveriges bästa. Mycket bättre än överskattade Lassgård till exempel.

Lassgård är bland de absolut bästa skådespelarna i lågmälda roller. Typ som i "Jägarna" och "En man som heter Ove".
Citera
2023-01-30, 22:24
Medlem
Ganonitos avatar
Skönt att pedofiläcklet nu har trillat av pinn. Hoppas han brinner i helvetet.
Citera
2023-01-30, 22:29
Medlem
gilpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Var i roslagen bodde han under senare tid?
Bergshamra bodde han
Citera
2023-01-30, 22:36
Medlem
Vila i frid Georg !
Citera
2023-01-30, 22:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Bonnevie kärring på Swedbank blev frikänd. Vi vet alla att hon är ansvarig när en bank tvättar pengar men det går (eller vill inte) att bevisa uppsåt eller liknande.
Visst men Bonnevie bankkärring har inte med Thomas Hellberg att göra.
Citera
2023-01-30, 22:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Vad fan är det med dig? Kan du inte lägga ihop 1+1 ?

Nej, fängelse ska inte dömas mot någon som inte kan dömas. Det betyder inte att du behöver vara dum i huvet och påstå att han är oskyldig.
Vad är det med dig? Han blev frikänd. Huruvida han faktiskt gjort något eller inte har jag ingen aning om.
Citera
2023-01-30, 22:46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, det ena utesluter förstås inte det andra men det är som sagt svårt att säga varken bu eller bä om Hellbergs hälsa för oss utomstående. Sedan blev han väl för övrigt även friad i hovrätten, men lever man efter devisen ingen rök utan eld kanske det spelar mindre roll.

Kan personligen inte säga att Hellberg gjorde något större intryck på mig. Allt jag egentligen minns av honom är hans insats i Rederiet och där var han knappast den mest framstående skådisen.
Han gjorde otroligt många andra roller jämte Rederiet.
Citera
2023-01-30, 22:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Han gjorde otroligt många andra roller jämte Rederiet.

Det är jag medveten om, men "allt jag egentligen minns av honom är hans insats i Rederiet". Du får ha överseende med mitt svala intresse för svensk film och teater.
Citera
2023-01-30, 23:10
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är jag medveten om, men "allt jag egentligen minns av honom är hans insats i Rederiet". Du får ha överseende med mitt svala intresse för svensk film och teater.

Minns du honom i Mannen på taket, 1976, regisserad av Bo Widerberg?
För där var han jävligt bra! Spelade en liten karaktär vid namn Gunvald Larsson.
Som även Rolf Lassgård och Mikael Persbrandt gestaltat.
Citera
2023-01-30, 23:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Minns du honom i Mannen på taket, 1976, regisserad av Bo Widerberg?
För där var han jävligt bra! Spelade en liten karaktär vid namn Gunvald Larsson.
Som även Rolf Lassgård och Mikael Persbrandt gestaltat.

Ska jag vara helt ärlig så minns jag inte mycket av Mannen på taket, annat än att jag faktiskt har sett den. Däremot ska det väl erkännas att det måste ha varit en evighet sedan så jag får kanske ge den en ny chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in