2023-01-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Mycket bra skådis av den gamla goda skolan. För mig utklassar "Mannen på taket" alla nyare Beck. . Tråkigt när de går bort.

Hellberg i rollen som Gunwald Larsson är onekligen bättre än Persbrandt i rollen som Mikael Persbrandt.
Citera
2023-01-30, 20:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
I trådstarten 2004 nämns Hellbergs pedofili, det är inte vad man kan kalla "mot slutet" precis.

"Mot slutet av karriären" kanske är vad som avsågs?

Hur som helst är det väl ganska oklart om han led av någon allvarlig psykisk åkomma de senare åren, eller om han hade någon störning även innan dess men kunde hålla den dold eller i schack.

Signaturen Studsboll nämnde att det delvis skulle ha varit "seriös psykisk ohälsa" som satte stopp för karriären och att det var sjukpension som gällde efter det, men huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om.
Citera
2023-01-30, 20:53
Medlem
Blondinss avatar
En pedofil som dött.

Härligt!
Citera
2023-01-30, 20:55
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
I trådstarten 2004 nämns Hellbergs pedofili, det är inte vad man kan kalla "mot slutet" precis.

Oavsett om han varit pedofil under hela sitt vuxna liv, så var han ändå en grymt bra och underhållande skådespelare.
Citera
2023-01-30, 20:56
Medlem
Badstrandsincidenten med flickorna kommer alltid vara något av det sjukaste i svensk kriminalhistoria. Förstår inte hur man kommer på något sånt Var en duktig skådis.
Citera
2023-01-30, 20:58
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
"Mot slutet av karriären" kanske är vad som avsågs?

Hur som helst är det väl ganska oklart om han led av någon allvarlig psykisk åkomma de senare åren, eller om han hade någon störning även innan dess men kunde hålla den dold eller i schack.

Signaturen Studsboll nämnde att det delvis skulle ha varit "seriös psykisk ohälsa" som satte stopp för karriären och att det var sjukpension som gällde efter det, men huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om.

Att han var psykiskt sjuk utesluter ändå inte att han var pedofil. Om han verkligen var det kan jag inte uttala mig om men ingen rök utan eld sägs det.
Citera
2023-01-30, 20:59
Medlem
Silltunnas avatar
En fin scen ur den grymma filmen Zingo:
https://youtu.be/gR_BZfofssU
Citera
2023-01-30, 20:59
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Oavsett om han varit pedofil under hela sitt vuxna liv, så var han ändå en grymt bra och underhållande skådespelare.

Ja absolut, en av sveriges bästa. Mycket bättre än överskattade Lassgård till exempel.
Citera
2023-01-30, 21:02
Medlem
snooper123s avatar
Nä fan synd!
Citera
2023-01-30, 21:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Att han var psykiskt sjuk utesluter ändå inte att han var pedofil. Om han verkligen var det kan jag inte uttala mig om men ingen rök utan eld sägs det.

Nej, det ena utesluter förstås inte det andra men det är som sagt svårt att säga varken bu eller bä om Hellbergs hälsa för oss utomstående. Sedan blev han väl för övrigt även friad i hovrätten, men lever man efter devisen ingen rök utan eld kanske det spelar mindre roll.

Kan personligen inte säga att Hellberg gjorde något större intryck på mig. Allt jag egentligen minns av honom är hans insats i Rederiet och där var han knappast den mest framstående skådisen.
Citera
2023-01-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jo han fick en roll I Jan Guillous Talismanen b.l.a

Den kalkonen borde någon ladda upp på internet förövrigt

Talismanen sändes i TV4 2003. TH fick sin dom 2004-01-07.
Citera
2023-01-30, 21:38
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
En fin scen ur den grymma filmen Zingo:
https://youtu.be/gR_BZfofssU

Ha ha löjlig men rolig film. . Nåt sånt skulle aldrig göras nu. . PK hysterin har förstört allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in