2023-01-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Du fattade inte rätt!

Jag kommer att be er att citera mig när och var jag hyllar Putin. Du kommer inte hitta en sådan kommentar eftersom någon inte finns.

Min åsikt om detta krig är klar och bestämd, just för att jag har stor sympati för ukrainarna, till skillnad från er, som insisterar på att detta blodbad ska fortsätta till den sista ukrainaren. Inte heller befolkningen i Donbass och Krim vill vara en del av Ukraina. Jag har varit i Ukraina flera gånger före kriget, jag besökte mina släktingar i Odessa, som är bessarabiska bulgarer, och jag vet från dem att splittringen och hatet mellan de etniska grupperna är enormt, särskilt efter kuppen 2014. Мina släktingar röstade också på Zelenskij i presidentvalet eftersom Zelenskij lovade att han skulle stoppa inbördeskriget i Donbas och nu känner de sig fruktansvärt förljugna och hatar Kievregimen som ledde dem till ett totalt krig med Ryssland.

Putin kommer inte och kan inte förlora detta krig, förstå det.

Och bara för att lugna er, eftersom jag har bott i Sverige har jag aldrig varit på socialbidrag, inte ens en dag med a-kassa, för jag har alltid haft ett jobb.

Du menar att du har en tillsvidareanställning hos husse i Kreml?

Psykopat-Putler kommer att förlora kriget oavsett, kamrat.
Citera
2023-01-30, 20:13
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Här i tråden hade en medlem satt in Einsteins förutsägelse.
"Jag vet inte med vilka vapen det tredje världskriget kommer att utkämpas, men det fjärde världskriget kommer att utkämpas med käppar och stenar."
Om du inte förstod, vilket jag antar att du inte gör, så finns inte mobil eller Internet kvar om det blir ett nytt VK Här hjälper inte ens med Ericsson eller Huawei.
I ditt Playstation kan du spela samma krigsspel 4 ggr, och ta en replay. Så är inte reella krig. Earth calling
Nästan så att man föredrar ett kärnvapenkrig , så man slipper se dina inlägg här...? fan vad kass du är.
Citera
2023-01-30, 20:16
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Att de ukrainska hjältarna orkar skjuta av ryss-slöddret, de ryska kackerlackorna som väller in.

Att de inte får ont i avtryckarfingret!
Det är lite som när kung Theoden kommer fram till Pelenors slätt?
Citera
2023-01-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Källa? Kan du ingen nutidshistoria alls?

Vet du vad västs upplägg för Ryssland är? Se nedan.

EU MP Anna Fotyga from Poland: "Russia is a threat and it must be destroyed", 2023
https://en.topwar.ru/209817-deputat-ep-ot-polshi-rossija-predstavljaet-ugrozu-i-ona-dolzhna-byt-unichtozhena-navsegda.htm l

EU MP Anna Fotyga: "The dissolution of the Russian Federation is a far less dangerous than leaving it ruled by criminals"
https://www.euractiv.com/section/politics/opinion/the-dissolution-of-the-russian-federation-is-a-far-less-dangerous-than-leaving-it-ruled-by-criminals /

Här leker hon och andra att Akhmed Zakayev är premiärminister över Tjetjenien 2020. Man har jobbat hårt länge med att förstöra Ryssland. Vi kanske ska välja någon ny president för Texas och kräva frihet för staten bara för att det verkar roligt.

European Parliament Hosts a Conference Dedicated to Chechnya, 2020
The conference organized by the “European Conservatives and Reformists Group” and it was host by the Polish MP Anna Fotyga and Czech MP
https://www.waynakh.com/eng/2020/02/european-parliament-hosts-a-conference-dedicated-to-chechnya/

Anna Fotyga
https://www.europarl.europa.eu/meps/en/28353/ANNA_FOTYGA/home

Akhmed Zakayev
https://en.wikipedia.org/wiki/Akhmed_Zakayev

Polen har tappat det helt och hur skulle det se ut om ryssar pratade likadant om andra stormakter. Konflikten i Ukraina och NATO-frågan hade man kunnat lösa men det var krig och förstörelse av Ryssland man ville ha och baltländerna och Polen hetsas extra mycket av hussen i Washington. Ryssland ska delas upp och plundras av väst och det är fler än denna dåre som öppet sagt det.

Det hela är väl ganska uppenbart och det visste Ryssland också som ville ha bort NATO från sin gräns, framför allt i Ukraina där man visste att attacken skulle påbörjas efter statskuppen 2014 då Ukraina är utanför NATO och EU och därmed ett lämplig offer att smyga igång en konflikt med.

Jösses, du är verkligen helt rubbad.

Det är bara din husse i Kreml som hyser imperialistiska drömmar av det slaget du beskriver.
Ryssland startade sin våldtäkt av Ukraina 2014 vilket sedermera kulminerade i invasionen för snart ett år sedan. Tugga i dig detta faktum, kamrat.
Citera
2023-01-30, 20:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vad i helsike skjuter UAF med här? Carl-Gustav??

https://twitter.com/Rinegati/status/1620060497663102978

Oavsett vad det är så verkar det vara effektivt och pricksäkert.
Citera
2023-01-30, 20:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Här i tråden hade en medlem satt in Einsteins förutsägelse.
"Jag vet inte med vilka vapen det tredje världskriget kommer att utkämpas, men det fjärde världskriget kommer att utkämpas med käppar och stenar."
Om du inte förstod, vilket jag antar att du inte gör, så finns inte mobil eller Internet kvar om det blir ett nytt VK Här hjälper inte ens med Ericsson eller Huawei.
I ditt Playstation kan du spela samma krigsspel 4 ggr, och ta en replay. Så är inte reella krig. Earth calling
Finns ingen mer än Ryssland som kan tänkas starta ett tredje världskrig, så det är upp till dem. Putin kommer förstås inte göra det. Han är för feg och för rädd för döden. Du kör bara med någon typ av skrämseltaktik för du inser att Ryssland inte kan vinna. Kärnvapen. Buuh. Man har hört det där till leda. Kan ni inte komma på ett eget, nytt narrativ som inte kommer från Ryssland. Visa att du kan tänka fritt. Alla era upprepningar tråkar bara ut oss. Vi svarar bara med muskelminnet.
Citera
2023-01-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Han kanske menar att när väl Ryssland förlorar kriget är inte Putte på tronen längre. Så länge han är kvar kommer det nog pågå i någon form.
Citera
2023-01-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Med samma logik kan jag säga att du är ett av clownen Zelenskys troll.

Och Putin kommer att vinna kriget för att han är tålmodig. Allt fler västerländska medier börjar skriva att tiden är på Rysslands sida.

Och jag tror att det står klart för alla att i det ögonblick som Nato stoppar biståndet till Ukraina, nästa dag kommer Ukraina att kapitulera eftersom det är helt beroende av västerländskt bistånd. När detta krig börjar ge mer negativa än positiva till USA, kommer vi att se Uncle Sam överge Ukraina, som hände med Afghanistan.
Citera
2023-01-30, 20:30
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Med samma logik kan jag säga att du är ett av clownen Zelenskys troll.

Och Putin kommer att vinna kriget för att han är tålmodig. Allt fler västerländska medier börjar skriva att tiden är på Rysslands sida.

Och jag tror att det står klart för alla att i det ögonblick som Nato stoppar biståndet till Ukraina, nästa dag kommer Ukraina att kapitulera eftersom det är helt beroende av västerländskt bistånd. När detta krig börjar ge mer negativa än positiva till USA, kommer vi att se Uncle Sam överge Ukraina, som hände med Afghanistan.
Vilka västerländska medier skriver att tiden är på Putins sida?
Citera
2023-01-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oavsett vad det är så verkar det vara effektivt och pricksäkert.
Jävlar satan.. undrar vad de tänkte i grupp 2, "det var nog en one off", nope.. nope..
Ryssen har fått ont om tanks helt klart när Ukraina kan använda pansarvapen troligen mot trupp.
Citera
2023-01-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vi får se. Just nu skor Kina och Indien sig på Ryssland. Men de älskar inte Rysslands ukraina-projekt heller. Möjligen kommer de i ett läge där de ska välja på två för dem dåliga scenarier:
1) Totalt nederlag för Ryssland - och möjligt kärnvapenkrig.
2) De måste stötta Ryssland på något vis för att ryssarna ska kunna vinna (eller snarare undvika nederlag). Men det riskerar att accelerera konflikten till en nivå där det kostar stora pengar även för dem (särskilt Indien).

Det skulle vara intressant att se några analyser om deras problemställning här.

Kina och Indien kommer aldrig ställa sig bakom utbrytarregioner. De har själva en egen tvist.
Skulle de acceptera att deras motpart la beslag på deras eget territorium bara för att de höll en omröstning?
Det skulle sätta igång en hel kedjereaktion av "land grabs".
Citera
2023-01-30, 20:37
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror du är ironisk, men inte lätt att bedöma i denna tråd.
Och du var inte ironisk med Indonesien och guldreserven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in