2023-01-30, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppdatering från Bakhmut, det verkar som att Azov har kommit fram och löser av några slitna enheter.

https://twitter.com/wartranslated/status/1620083048942542848

Helt otroligt att de fortfarande håller Bakhmut.
Citera
2023-01-30, 19:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Även jag tror att de svängt en del på senare, de har nog varit tvungna för att överleva.
Ja så är det nog. Idag la Reuters ut en artikel om ryssar i Tyskland som försöker driva opinion till stöd för Putain och hans skurkregim.

https://twitter.com/patriot_singles/status/1620114437540835328
Citera
2023-01-30, 19:30
Medlem
Kan tysktillverkade Leopard 2-stridsvagnar göra skillnad i Ukrainas kamp mot Ryssland? ⚔️
https://twitter.com/dwnews/status/1619975578320347138
Citera
2023-01-30, 19:38
Medlem
https://t.me/intelslava/43929
En förstörd tank.
Kanske en träff med den uppsökande fantastiska Korneten.
Enda vapnet jag är imponerad över. En helt sjuk antitank missil.
Citera
2023-01-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Snälla du förklara istället hur han ska ha råd att vinna Du vet att krig kostar pengar / liv / matrial ?

Ryssland kommer att vinna ett ärofullt återtåg samt ett oerhört skadestånd. Ryssland kan inte vinna mot väst . Inte utan en nukelär utveckling . Svårare än så är det inte

Ja, jag vet, men detta är mycket mer sant för Ukraina, vars ekonomi är nästan obefintlig och som tigger USA och EU om allt, även pensioner och statliga löner. Och denna hjälp är inte obegränsad.

Ryssland har fortfarande mycket stridsvagnar, artilleri, missiler och som Orban sa nyligen – det ryska militärindustriella komplexet arbetar i full fart och Ryssland kommer aldrig att få slut på stridsvagnar och granater.

För det andra går den ryska ekonomin ganska bra, även om Ryssland är det mest sanktionerade landet i världen.

För det tredje - Kina står bakom Ryssland rygg, än så länge bara ekonomiskt. Men om Ryssland situationen i Ukraina börjar utvecklas negativt för Ryssland, kommer Kina att hjälpa Ryssland militärt, eftersom Kina vet att efter Rysslands nederlag kommer det sin tur.
Senast redigerad av kokole 2023-01-30 kl. 19:49.
Citera
2023-01-30, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
The Chinese Foreign Ministry called the United States the biggest initiator of the Ukrainian crisis and urged to stop the supply of weapons to Kiev....Telegram
Slutar väl med att Kina och Ryssland (och Indien) bildar en militär vänskapspakt. Även om det just nu gnisslar lite mellan Kina o Indien.
EU och USA riktigt tigger om det.

Så om det blir ett 3e VK....glöm eran Internet och.mobiltelefoner.
Jag gissar att 99% av kokazelenskykramarna, om dom fick välja mellan ett Ukraina med sitt territorium före feb 2014 men med påföljden att vara utan telefoner och internet väljer de Internet/mobilerna och ski_er i Ukrainas gränser.. .pretty sure 😂 det behöver inte ett ens VK för att valet faller på Internet och mobiltelefoner. Ån får gärna rätta ig, jag är rätt självsäker på uppställningen.
Det är lätt att sitta hemma och gapa o skrika ryssjävlar men far dit då och hälp Ukraina.

Internet och telefoner?

Påstår galningen att EU och väst är beroende av kinesisk teknologi för att få internet att funka? Har dumfittan missat Ericsson? Att vi inte vill ha kinesiska företag överhuvudtaget inblandade i internet eller mobiltelefonitrafiken.

Kan man verkligen vara så är efterbliven?

Sist jag kollade så löste Musk internet för hela Ukraina på ett par timmar.
Citera
2023-01-30, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Du fattade inte rätt!

Jag kommer att be er att citera mig när och var jag hyllar Putin. Du kommer inte hitta en sådan kommentar eftersom någon inte finns.

Min åsikt om detta krig är klar och bestämd, just för att jag har stor sympati för ukrainarna, till skillnad från er, som insisterar på att detta blodbad ska fortsätta till den sista ukrainaren. Inte heller befolkningen i Donbass och Krim vill vara en del av Ukraina. Jag har varit i Ukraina flera gånger före kriget, jag besökte mina släktingar i Odessa, som är bessarabiska bulgarer, och jag vet från dem att splittringen och hatet mellan de etniska grupperna är enormt, särskilt efter kuppen 2014. Мina släktingar röstade också på Zelenskij i presidentvalet eftersom Zelenskij lovade att han skulle stoppa inbördeskriget i Donbas och nu känner de sig fruktansvärt förljugna och hatar Kievregimen som ledde dem till ett totalt krig med Ryssland.

Putin kommer inte och kan inte förlora detta krig, förstå det.

Och bara för att lugna er, eftersom jag har bott i Sverige har jag aldrig varit på socialbidrag, inte ens en dag med a-kassa, för jag har alltid haft ett jobb.

Du och de andra piss ryssarna måste vara helt verklighetsfrånvända.

Om pissryssarna inte kan förlora så borde väl pissryssarna inte förlora?

Som i Kherson och Kharkiv.

Hur känns det att vara så faktaresistent?

Hur känns det att inte kunna ta in det som händer i ens omvärld?
Citera
2023-01-30, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppdatering från Bakhmut, det verkar som att Azov har kommit fram och löser av några slitna enheter.

https://twitter.com/wartranslated/status/1620083048942542848

Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Helt otroligt att de fortfarande håller Bakhmut.

Att de ukrainska hjältarna orkar skjuta av ryss-slöddret, de ryska kackerlackorna som väller in.

Att de inte får ont i avtryckarfingret!
Citera
2023-01-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ja, jag vet, men detta är mycket mer sant för Ukraina, vars ekonomi är nästan obefintlig och som tigger USA och EU om allt, även pensioner och statliga löner. Och denna hjälp är inte obegränsad.

Ryssland har fortfarande mycket stridsvagnar, artilleri, missiler och som Orban sa nyligen – det ryska militärindustriella komplexet arbetar i full fart och Ryssland kommer aldrig att få slut på stridsvagnar och granater.

För det andra går den ryska ekonomin ganska bra, även om Ryssland är det mest sanktionerade landet i världen.

För det tredje - Kina står bakom Ryssland rygg, än så länge bara ekonomiskt. Men om Ryssland situationen i Ukraina börjar utvecklas negativt för Ryssland, kommer Kina att hjälpa Ryssland militärt, eftersom Kina vet att efter Rysslands nederlag kommer det sin tur.

Och allt det där vet du? Oerhört imponerande. Känningar i kinesiska styret?
Citera
2023-01-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Internet och telefoner?

Påstår galningen att EU och väst är beroende av kinesisk teknologi för att få internet att funka? Har dumfittan missat Ericsson? Att vi inte vill ha kinesiska företag överhuvudtaget inblandade i internet eller mobiltelefonitrafiken.

Kan man verkligen vara så är efterbliven?

Sist jag kollade så löste Musk internet för hela Ukraina på ett par timmar.

Fråga honom vad som hände med Huawei efter att USA kände för annat. Trots att företaget var backat av landet med världens största befolkning blev det svårt när USA spände sina ekonomiska muskler(patent, rättigheter mm).
Deras VD är ganska öppen med vilka problem de står inför.
USA är fortfarande nr1 att ha som din vän här i världen.
Citera
2023-01-30, 20:03
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Så du ser inte vad väst gör just nu ? Väst bokstavligen öser in pengar och materiel i Ukraina . Putin kan inte vinna . Däremot måste han och eliten finna en syndabock eller en utväg . Kina står inte bakom Ryssland ! Kina står bakom Kina Hur tror du Kina skulle tänka om väst exempelvis smög in i Xinjiang och beväpnade samt hjälpte Uigurerna ? Där har du svaret
Citera
2023-01-30, 20:07
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

För det tredje - Kina ligger bakom Ryssland, än så länge bara ekonomiskt. Men om Ryssland situationen i Ukraina börjar utvecklas negativt för Ryssland, kommer Kina att hjälpa Ryssland militärt, eftersom Kina vet att efter Rysslands nederlag kommer det sin tur.

Vi får se. Just nu skor Kina och Indien sig på Ryssland. Men de älskar inte Rysslands ukraina-projekt heller. Möjligen kommer de i ett läge där de ska välja på två för dem dåliga scenarier:
1) Totalt nederlag för Ryssland - och möjligt kärnvapenkrig.
2) De måste stötta Ryssland på något vis för att ryssarna ska kunna vinna (eller snarare undvika nederlag). Men det riskerar att accelerera konflikten till en nivå där det kostar stora pengar även för dem (särskilt Indien).

Det skulle vara intressant att se några analyser om deras problemställning här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in