2023-01-30, 18:15
Medlem
Var beviljas lån trots betalningsanmärkningar, 100.000:- i skuld hos Kronofogden (varav 66.000 i kvarskatt). Vill ha lånet till att betala Kronofogden. Har fritidshus som säkerhet. Har fast jobb. Tack på förhand!
Citera
2023-01-30, 18:29
Medlem
Fritidshuset är väl inte så mycket säkerhet om du är hos Kronofogden? Vad händer om Kronofogden får för sig att du måste sälja det för att betala dina skulder?
Citera
2023-01-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q0la
Fritidshuset är väl inte så mycket säkerhet om du är hos Kronofogden? Vad händer om Kronofogden får för sig att du måste sälja det för att betala dina skulder?
Det är just det jag vill förhindra, att Kronkalle tar huset. De mäter redan ut min lön.
Citera
2023-01-30, 19:16
Medlem
Bluestep, brukar väl skryta om att ge lån till folk med betalningsanmärkningar.
Citera
2023-01-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Det är just det jag vill förhindra, att Kronkalle tar huset. De mäter redan ut min lön.
Vad säger Kronkalle? Ring och fråga. Fungerar löneutmätningen så kanske de inte är så intresserade av börja strula med att sälja ett fritidshus? När är du skuldfri i nuvarande takt?
Citera
2023-01-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Bluestep, brukar väl skryta om att ge lån till folk med betalningsanmärkningar.
Tack! Finns det något mer företag?
Citera
2023-01-30, 19:43
Medlem
Har för mig att Svea erbjuder omstartslån (eller liknande namn). Lycka till!
Citera
2023-01-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniversalRace
Vad säger Kronkalle? Ring och fråga. Fungerar löneutmätningen så kanske de inte är så intresserade av börja strula med att sälja ett fritidshus? När är du skuldfri i nuvarande takt?
Har varit sjukskriven i 7 månader efter en lårbensfraktur. Kronkalle har tagit av min sjukpenning sedan augusti. Ska börja jobba 50 % om en vecka.
Citera
2023-01-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniversalRace
Jag kan vara skuldfri om 6 månader. (Ska bara jobba 50% i en månad.)
Citera
2023-01-30, 22:18
Medlem
Glostrups avatar
Har du pantbrev på fritidshuset? I så fall får du väl gå till en bank och fråga hur mycket du får låna på det. Rimligen så säger banken att du bör lösa din nuvarande situation innan du tar nya lån, och om det bara är 6 månader bort så förstår du säkert att det är en mycket bättre plan.

Kan du inte öka avbetalningstakten, betala in mer än utmätningen varje månad för att snabba på att bli skuldfri? De lån du kan få med betalningsanmärkningar, 100.000 i skuld och löneutmätning är ju lån som du absolut inte borde ta.

Sitt i båten, betala av skulden och jobba upp kapital istället för att ta lån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in