Citat:
Ursprungligen postat av
CMC-Urgayle
Också om de lyckats byta bromsvätska utan att röra på bromsluftnipplarna.
Det korta svaret är NEJ.
För det första har Meknomen inte tillgång till alla uppdateringar/"recaller", vilket kan vara betydelsefullt för säkerheten och driftsäkerheten.
För det andra tar Mekonomen en del av sin personal från arbetsförmedlingen.
Medför att Mekonomen får personal - inte bilmekaniker - gratis i 3(tre) år - vare sig de kan ett ord svenska eller ej - vanligtvis MENA.
Även andra med visa mentala handikapp anställs av Mekonomen på samma premisser från arbetsförmedlingen.
Har själv fått en bil, trots mina protester, bogserad till en Mekonomen/MENA-verkstad efter en maskinskada.
Blev stående i ett halvår, medans de förstörde mer och mer innan jag lyckades få försäkringsbolaget att låta flytta bilen till en RIKTIG bilverkstad
En nära bekant till mig lämnade sin BMW till en Mekonomen/MENA-verkstad, eftersom det var 5 mil till närmaste BMW-verkstad. 18.000:- extra blev kostnaden, inkl bärgning till BMW-verkstad, för ett så pass enkelt jobb som att byta generator.
En annan bekant lämnade in sin Volvo för montering av draganordning, eftersom priset var någon hundralapp billigare än hos Volvo, där han köpt bilen.
Mekonomen lyckades förstöra elektronik för många tusen, och bilen blev stående lång tid innan den bärgades till Volvoverkstaden.
Skulle kunna berätta fler sanna händelser om Mekonomen.
Undrar om Mekonomen står i maskopi med Bärgningskåren/Assistanskåren m fl och chaufförerna får en dussör för att köra till just Mekonomen.
När det gäller vissa delar är Mekonomen dubbelt så dyra som Biltema på likvärdiga delar.
Köpte för några veckor sedan delar för att renovera en släpvagn - bl a reflexer, sidomarkeringar, bakljusarmaturer, 7-ledad kabel, kabelskor, glödlampor, stickpropp, hjullager m m.
För 1½ år sedan behövde jag nytt batteri till en av mina bilar.
Mekonomen var mer är 50 % dyrare än Autodelar.
Vän av ordning frågar sig varför jag inte handlar hos Biltema.
Det enkla svaret är att jag har närmare 10 mil t o r till Biltema, tyvärr.