2023-01-26, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2023-01-25/ytterligare-bullar-med-metallforemal-hittade

Är ju någon som ska ta sig över ett staket ändå. Utesluter väl halta och lytta från GM-profilen.

Staketet:

https://www.google.com/maps/place/Stora+Nygatan+79,+211+37+Malm%C3%B6/@55.6025396,12.9948607,3a,75y,119.06h,99.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBJE116PqyEr6tVCjUg8Pug!2e0!7i1 6384!8i8192!4m5!3m4!1s0x4653a1558d57e9d1:0x8c50601 f995990a9!8m2!3d55.6026318!4d12.9950329
utmärkt tillfälle för malmö stad att öka säkerheten lägg kameror där incesteten har härjat. Så svårt e det inte
Citera
2023-01-26, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondgranen
Polisen Kommer aldrig kunna knyta någon till dessa brott.
Till och med om man får övervakningsfilm på en identifierad man slänger ut bullar på samma ställen man sedan hittad de ”preppade” bullarna så ska man sedan bevisa att just de bullarna han slängde ut va en av de preppade. Nä men asså ni fattar omöjligt
Vafan snackar du för skit. Bullarna är ju upplockade efter din idiot
Citera
2023-01-26, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Kan vi inte sluta komma med utopiskt önsketänkande om kameror överallt? Det är inget som är möjligt i nuläget.

Det är som när folk gnäller om att man ska utvisa folk som bevisligen är svenska medborgare.
Det är bara gnäll som inte leder till något och det som önskas går inte att genomföra.

Se till den nuvarande situationen istället.
Jo det är möjligt. Håll käften. London har cctv. Sverige e efter. Men ni gillar klaga ju. Df England e rikare än suedi
Citera
2023-01-26, 07:27
Medlem
Djurens vänner utlyser 20k belöning om ni hittar horungen. Har ni tråkigt om nätterna (specifikt 2-5)(söndag 3-5 är den dödaste punkten på veckan i malmö, du kan bokstavligen cykla på 5 olika main roads innan en bil kommer) cykla gärna förbi parker o dylikt. Killen lr tjejen har kulor om hen lägger ut vid hundrastgården i ribban. Idioten läser säkert här inne o älskar uppmärksamheten. Någon sa tidigare att bullarna hade köttfärs av turkiskt märke så det kan lika bra va en arab. De hatar hundar då jag har för mig i deras toalettrulle kuranen står det att hunden e ett smutsigt djur. Jag har fått fett weird blickar från horaraber som kom t landet igår när ja rasta min jycke.

Men nånting säger mig att det är ngn svenne ung hippe som gör detta.
Jag brukar va ute på nätterna i malmö, det är i princip aldrig någon ute. Om någon, e hen gammal o liknar en luffare.

Nåja out hunting then. Ska hitta fittan
Senast redigerad av HorungeModsInHere 2023-01-26 kl. 07:30.
Citera
2023-01-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det är för jävligt någon gör detta såklart. Minns att i Malmö så hade någon sett en äldre dam i samband med detta... Tror det var under sommaren förra året.

Polisen tog det allvarligt men jag undrar vad det brottsmässigt anses som? Det är ju nedskräpning men om uppsåt att skada hundar kan anses troligt? Kan det ens falla under djurplågeri?
En gammal dam? Var har du läst detta?
Citera
2023-01-26, 09:16
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BlGEOE/glasattacker-mot-hundar-i-malmo-fortsatter
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forundersokning-inledd-mot-misstankt-djurplageri

På fredagsmorgonen upptäckte en djurägare att någon lagt ut små bröd preparerade med glaskross längs hela Hantverkaregatan i centrala Malmö. Polisen har inlett en förundersökning med rubriceringen försök till förgöring.

Strax innan sju på fredagsmorgonen gick Alexandra Alvlilja sin vanliga morgonpromenad med sin hund Panda. På Hantverkaregatan upptäckte hon det som kommit att bli många hundägares stora fasa.
– Jag såg något litet som såg ut som en gnocci ungefär. Jag tänkte först att här har någon spillt mat. Men sen kopplade jag ganska snabbt, det här hade man ju läst om. Så jag öppnade en och visst låg det en glasbit där. Jag plockade 25 stycken, de låg längs hela gatan. Jag ville inte att några djur skulle komma till skada, säger Alexandra Alvlilja.
Upptäckten spreds snabbt i sociala medier där hundägare uppmanar varandra att vara uppmärksamma efter den senaste tidens försök till att skada hundar.

Någon som vet mer?

Man blir så jävla förbannad!
Hörde på Nyhetsmorgon det var pizza deg och plåt från konservburkar med rester av tomat i dessa bullar!

Hoppas att ansvariga blir uppätna av grisar!
Citera
2023-01-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HorungeModsInHere
En gammal dam? Var har du läst detta?

https://www.expressen.se/kvallsposten/aldre-kvinna-anmald-for-attentat-mot-hundar/

En gammal häxa som hatar djur? Där hon lever i ensamhet brinner hatet i hennes svarta hjärta, och bullar bakas preparerade med glas och metall i den stora ugnen i hennes stuga. Sedan ger sig denna ondskans Pomperipossa ut för att sprida ofog, bland intet ont anande hundägare. Denna lömskt ondsinta kvinna försöker illasinnat åsamka skada på sina animaliska offer, och går glatt hem för att läsa om huruvida hennes nidningsdåd gett avkastning. I sin ensamma stuga skrockar hon sedan högt och ljudligt åt det lidande hon orsakar och den skräck hon hemsöker en intet ont anande population av hundägare med.

Kan det vara så?
Senast redigerad av Snobird 2023-01-26 kl. 15:40.
Citera
2023-01-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
https://www.expressen.se/kvallsposten/aldre-kvinna-anmald-for-attentat-mot-hundar/

En gammal häxa som hatar djur? Där hon lever i ensamhet brinner hatet i hennes svarta hjärta, och bullar bakas preparerade med glas och metall i den stora ugnen i hennes stuga. Sedan ger sig denna ondskans Pomperipossa ut för att sprida ofog, bland intet ont anande hundägare. Denna lömskt ondsinta kvinna försöker illasinnat åsamka skada på sina animaliska offer, och går glatt hem för att läsa om huruvida hennes nidningsdåd gett avkastning. I sin ensamma stuga skrockar hon sedan högt och ljudligt åt det lidande hon orsakar och den skräck hon hemsöker en intet ont anande population av hundägare med.

Kan det vara så?
Pratade med min mamma idag hon känner en hundägare vars granne en gammal dam skrivit många brev t hyresvärden, ger onda blickar osv ang hennes hund så det kan lika väl va henne. Du kan ha rätt minus att hon läser här kanske. Gammla människor är ofta bittra och har inte mycket o förlora. ( Höhö Putin höhö) Massa galna gamlingar härjar i sverige.

Men mycket är spekulation. Det kan dock va värt o tänka på när man letar runt efter gärningsmänniskan. Inte bra gå i fällan att stirra sig blint på att det är en man. (Btw att det heter gärningsman o nt gärningsmänniska, är ej bra) Sjukt
Senast redigerad av HorungeModsInHere 2023-01-26 kl. 19:59.
Citera
2023-01-29, 16:29
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag tror Pizzeria-spåret är det mest troliga. De vassa plåtbitarna som kommer från tomatkonserver tillverkade i mellanöstern - vilka är det som använder mycket tomatkonserver? Ja precis - pizzerier! Lägg till då också att "bollarna" ser ut som pizzadeg och det faktum att det mest verkar jobba muslimer på pizzerior (på min lokala pizzeria syns tex ofta en kvinna i slöja i bakgrunden; fru eller dotter till någon av männen där?).

Ja men i "dyrtider" som dessa går ju både "Svensson som Mohamed" till Aldo Livs/Özen etc..för att handla billigt..?
Citera
2023-01-29, 21:13
Medlem
Någon som har namnen på alla platser/områden där maten hittats? Tänkte man skulle försöka göra en geografisk profilering
Citera
2023-01-29, 21:54
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon som har namnen på alla platser/områden där maten hittats? Tänkte man skulle försöka göra en geografisk profilering
Det har diskuterats i tråden.
Citera
2023-01-30, 00:58
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Geografisk profilering är en sak som polisen redan har gjort. Om du vill se en sammanställning av platserna, så besöker du: https://www.trygghund.nu/
Senast redigerad av Drooid 2023-01-30 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in