Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Om nu U är "grundlurad" eller om man så vill "blåst" av en psykopat så är det inget att skämmas för. (nämner inga namn). Riktiga psykopater lurar alla, har ingenting med intelligens eller hur högt utbildad man är att göra.
Det är förmågan att ljuga, spela teater, pokerface, vara övertygande, med mera som är deras roll.
Så, gäller det att syna deras sätt för att avslöja dom och det är inte lätt om man inte har rätt kunskaper om dom. Nästintill omöjligt i de värre fallen vill jag nog påstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Har sett mycket värre IRL, så det är inga konstigheter alls för vissa att "spela teater".
Finns det en anledning så kan vissa personer gå hur långt som helst. Ära, moral och heder är sådana begrepp som inte existerar för vissa personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Om alla endast 1 minut sätter sig in i följande situation så tror jag det är glasklart att med-GM i GWs scenario mår riktigt dåligt sedan brottet. Du kör bil nykter och som passagerare har du med dig en av dina bästa vänner samt en gemensam tjejkompis som ska skjutsas hem. Din polare vill vidare på efterfest men det vill inte er tjejkompis. Det blossar snabbt upp ett bråk i bilen mellan din polare och tjejkompisen. Din tjejkompis vill att du stannar bilen så att hon kan gå de sista par hundra meter hem. Du gör som hon säger men din polare springer efter er tjejkompis. När han kommer tillbaka till bilen säger han att har haft ihjäl (!!) er tjejkompis och att du ska hjälpa honom få bort kroppen. I chock gör du som du blivit tillsagt/tillfrågat och du och din polare jobbar halva natten med att gömma kroppen. Ni förstår vilka ångest och skuldkänslor det är tal om här. Ska du berätta sanningen och således få din polare bakom galler på livstid? Och samtidigt själv bli dömt som medskyldig och förlora en stor del av ditt umgänge (vänner och familj som inte vill ha med dig att göra längre)? Eller ska du i det tysta leva med skammen och ångesten resten av livet? Nu är ändå brotten (förutom ev mord) preskriberade så det är fritt fram för med-GM att göra det rätta och berätta vad som hänt.
Min fetning.
Det är nog så att den som är GM här är nog BW ändå. Det lutar nog åt det. Han "blåste" nog mig också när han framstod så trovärdig då, när han var med i den tidningsartikeln ihop med HJ dagar efter försvinnandet. TS blir helt enkelt för trevlig, varm, obekymrad och social för att bli "trovärdig" som GM ändock. Det blir knepigt att tänka sig att detta skulle vara möjligt. Jag skall också säga det att det finns inget konkret överhuvudtaget att peka hos eller kring honom som faktiskt[i] är suspekt kring denna natt och dagarna efter.
Det finns då desto mer på BW i tråden. Han är ju en person som tillhörde Helenas och Ulrikas "prydliga" bekantskapskrets. Ungdomar som kom från bättre förutsättningar i Mariestad. Det som verkar skilja BW från de andra i denna vänkrets är att han verkar även inneha en annan mörkare sida. Det stod lite i tråden om att föräldrarnas skilsmässa kan ha tagit honom hårt.(Spekulation)
Rykten i tråden även om kvinnomisshandel och enligt Highlandertheonlyone även mot sin egen syster i unga år. Att han kan vända blixtsnabbt i humöret och bli helt svart i blicken vid ilska. Manipulativ, och som en känd PM-avsändare skrev, som en kameleont med minst två sidor och som han aldrig skulle lita på.
Får andra med sig, alfa. En misstanke om bokstavsbarn säger han vidare. Man kan då undra om han undermedvetet då självmedicinerat för detta med sitt amfetamin brukande. Aktiv både med olika sporter, jakt ,segling, golf och även umgänge med flera olika typer av människor( t e x med tidigare fotbolls huliganen Sha*e P).
Han sade vidare att detta är en person som med lätthet skulle kunna gå till kontoret dagen efter, att gjort sig skyldig till något sånt här.
Hans ilska verkar då ha drabbat kvinnor till stor del då innan 1992, av att döma av tråden. Han drar sig inte heller då för att storma in i rätten och hota EA till livet, med orden: "Jag skall mörda dig din jävel" (Mardrömmen i Mariestad). "Mannen fortsatte med hoten inne i rättssalen och fick ledas ut av personal" (Mardrömmen i ..). Var detta äkta då eller var det ett fräckt kalkylerat skådespel för att verka oskyldig då ? Oavsett vilket och oavsett hur upprörd man än är inombords brukar ju det inte vara så vanligt förekommande med denna typ av agerande. En sorts gränslöshet då.
Om BW var GM, vem var då MGM. Den nyktre som körde kanske då om vi går på GWs scenario. ThBr är en het kandidat som föll i alkoholmissbruk efter Helenas försvinnande. HJ, var tajt med BW strax efter med skallgångskedjorna, fonden och var med i artikel med BW. Han verkar bara alltför normal efter Helenas försvinnande, social och trevlig ingen heller Highlandertheonlyone ej trodde kunde vara inblandad. MK, en annan tajt EM-hus polare med BW, drogade ner sig och "ballade ur" en tid efter och förändrades, enligt Bratis. Den siste, huliganen Sha*e P, skall ha åkt med BW från festen i Radbyn in till Stadt, vart blev han av sen ? Jag har ändock lite svårt att se Helena åka med SP i en bil trots att BW kunde sitta bredvid.