2023-01-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
23k för att sitta på facebook var den bästa dealen jag har hört. Du är dum om du Inter tar det. Om 6månader finns inga sådana jobb kvar.

Skulle du ta det som enda jobb, 100%? Ok.
Citera
2023-01-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4NDiT
Och nu har du tröttnat på provisionsbaserad lön?

Haft månadslön eller gått på timmar.
Citera
2023-01-28, 17:32
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Givetvis. Men klubben kan inte utgå från en sån förutsättning oavsett om de så rört sig om 50% så ska timlönen inte ligga på nivå för ditt första sommarjobb som 15-åring
Hade du så bra lön som 15-åring på sommarjobb? Mitt första jobb hade jag 18000kr brutto i två år. 2009 var året.
Citera
2023-01-28, 17:33
Medlem
Citat:
Har nyligt blivit erbjuden ett vikariat hos en ishockeyklubb. Tanken är att jag ska sköta deras sociala medier under 1 års tid med start per omgående.

Jag är 30+, har lång arbetserfarenhet och genomsnittslönen för aktuell tjänst ligger på minimum 30k i månaden. I mitt fall är jag ej utbildad, men räknar in ålder och allt annat som väsentliga faktorer.

På vårt lönesamtal blev jag erbjuden en heltidslön på 22.600kr.

Hur är det ens möjligt? Lönen var enligt klubbens VD en lön som var något högre än genomsnittet och att man på det snällt skulle (även om man inte ens får) räkna in semesterersättningen. Tror min timlön hamnade på 142kr.

Har jag inga rättigheter här? Inget är givetvis påskrivet men enligt den jag träffade så var detta vad man hade att erbjuda och bad mig fundera.

Vad innebär jobbet? Sköta sociala medier låter inte direkt tidskonsumerande såvida inte du ska skapa massa content varje dag.

Det är en låg lön + VIKARIAT.
Tacka jag till jobbet, jobba halva dagar och jobba med något annat samtidigt.
Citera
2023-01-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Hade du så bra lön som 15-åring på sommarjobb? Mitt första jobb hade jag 18000kr brutto i två år. 2009 var året.

Jag hade garanterat mer än 142kr i timmen. Sen är väl allt relevant till hur mkt du jobbar.
Citera
2023-01-28, 17:34
Medlem
Citat:
Skulle du ta det som enda jobb, 100%? Ok.

Ja lätt! Du behöver ju inte ens gå upp ur sängen… skit i pengarna de extra tusenlapparna kommer du bara spendera på någon pryl du inte ens vill ha.
Jag skulle värdesätta friheten och det slappa jobbet betydligt högre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vad innebär jobbet? Sköta sociala medier låter inte direkt tidskonsumerande såvida inte du ska skapa massa content varje dag.

Det är en låg lön + VIKARIAT.
Tacka jag till jobbet, jobba halva dagar och jobba med något annat samtidigt.

Det handlar givetvis om att skapa content. Foto, text, hålla saker uppdaterade.
Kan inte tänka mig att någon annan i min ålder skulle knega timmar på samma timlön. Aldrig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Haft månadslön eller gått på timmar.
Men varför överväger du då att gå ner till vad jag antar är halva din nuvarande lön?
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Heltidstjänst som i 40h/v?
Jävligt dåligt. En Heltidstjänst ger väl mer typ överallt? Undersköterska, McDonalds, lärlingar har väl mer ?
Sociala medier för en hockeyklubb låter iofs inte som ett välbetalt jobb
Citera
2023-01-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ja lätt! Du behöver ju inte ens gå upp ur sängen… skit i pengarna de extra tusenlapparna kommer du bara spendera på någon pryl du inte ens vill ha.

Haha ursäkta men det är ju en tjänst som kräver 110% engagemang. Ska skapa texter, fota, redigera, planera och allt däremellan. Handlar inte om att skriva ett inlägg på FB
Citera
2023-01-28, 17:36
Bannlyst
Citat:

Vem vet han kanske måste slipa skridskor och bära vattenflaskor när han inte sitter vid datamaskinen.
Citera
2023-01-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Heltidstjänst som i 40h/v?
Jävligt dåligt. En Heltidstjänst ger väl mer typ överallt? Undersköterska, McDonalds, lärlingar har väl mer ?
Sociala medier för en hockeyklubb låter iofs inte som ett välbetalt jobb

Heltid 40h. Och som sagt även om de så varit 50% så är det ju timlönen som gör det ovärt. Och det är den jag bryter ner allting till för att få fram hur skitig lönen är.

Att lönen är inom en hockeyklubb eller på annat ställe är ju egentligen saksamma. Handlar om att dom vill åt funktioner och expertis inom ett visst område som marknadsmässigt kanske bör ligga på minst 30k i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in