2023-01-28, 17:20
Medlem
Har nyligt blivit erbjuden ett vikariat hos en ishockeyklubb. Tanken är att jag ska sköta deras sociala medier under 1 års tid med start per omgående.

Jag är 30+, har lång arbetserfarenhet och genomsnittslönen för aktuell tjänst ligger på minimum 30k i månaden. I mitt fall är jag ej utbildad, men räknar in ålder och allt annat som väsentliga faktorer.

På vårt lönesamtal blev jag erbjuden en heltidslön på 22.600kr.

Hur är det ens möjligt? Lönen var enligt klubbens VD en lön som var något högre än genomsnittet och att man på det snällt skulle (även om man inte ens får) räkna in semesterersättningen. Tror min timlön hamnade på 142kr.

Har jag inga rättigheter här? Inget är givetvis påskrivet men enligt den jag träffade så var detta vad man hade att erbjuda och bad mig fundera.
Citera
2023-01-28, 17:24
Medlem
ShonoZs avatar
23tkr är jävligt dåligt om du inte kan fuska till dig massa övertid eller om du inte kan göra jobbet på halva tiden och ha ett annat uppdrag på sidan av.
Citera
2023-01-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Har nyligt blivit erbjuden ett vikariat hos en ishockeyklubb. Tanken är att jag ska sköta deras sociala medier under 1 års tid med start per omgående.

Jag är 30+, har lång arbetserfarenhet och genomsnittslönen för aktuell tjänst ligger på minimum 30k i månaden. I mitt fall är jag ej utbildad, men räknar in ålder och allt annat som väsentliga faktorer.

Hur är det ens möjligt? Lönen var enligt klubbens VD en lön som var något högre än genomsnittet och att man på det snällt skulle (även om man inte ens får) räkna in semesterersättningen. Tror min timlön hamnade på 142kr.

Har jag inga rättigheter här? Inget är givetvis påskrivet men enligt den jag träffade så var detta vad man hade att erbjuda och bad mig fundera.
Vad är det för rättigheter du efterfrågar?
Du kan tacka ja, nej eller försöka förhandla.
Citera
2023-01-28, 17:26
Medlem
jonte500s avatar
Det låter som ett jobb du kan ha på sidan om ett annat jobb. Hur svårt är det att lägga ut några inlägg i veckan?
Citera
2023-01-28, 17:26
Bannlyst
Du har rätt att tacka ja eller nej alternativt försöka förhandla med dom, håller med låg lön!
Vad har du på CV´t?
Citera
2023-01-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
23tkr är jävligt dåligt om du inte kan fuska till dig massa övertid.

Indeed. Ett riktigt hån till lön. Förstår bara inte vad dom menar när de säger att lönen är någon form av "generös" linje som är något högre än minimum? Kollar jag Unionen och branschavtalet för idrott, som jag tror det gäller, så är lägsta lönen på 22940kr. Men vilken 30+are tar det på heltid?
Citera
2023-01-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Vad är det för rättigheter du efterfrågar?
Du kan tacka ja, nej eller försöka förhandla.

Fanns inget utrymme för att hålla förhandlingar
Citera
2023-01-28, 17:28
Bannlyst
Citat:
Indeed. Ett riktigt hån till lön. Förstår bara inte vad dom menar när de säger att lönen är någon form av "generös" linje som är något högre än minimum? Kollar jag Unionen och branschavtalet för idrott, som jag tror det gäller, så är lägsta lönen på 22940kr. Men vilken 30+are tar det på heltid?
Vad har du i ditt CV?
Citera
2023-01-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Det låter som ett jobb du kan ha på sidan om ett annat jobb. Hur svårt är det att lägga ut några inlägg i veckan?

Givetvis. Men klubben kan inte utgå från en sån förutsättning oavsett om de så rört sig om 50% så ska timlönen inte ligga på nivå för ditt första sommarjobb som 15-åring
Citera
2023-01-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4NDiT
Vad har du i ditt CV?

Varit säljare hela livet
Citera
2023-01-28, 17:30
Bannlyst
Citat:
Varit säljare hela livet

Och nu har du tröttnat på provisionsbaserad lön?
Citera
2023-01-28, 17:30
Medlem
Citat:

23k för att sitta på facebook var den bästa dealen jag har hört. Du är dum om du Inter tar det. Om 6månader finns inga sådana jobb kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in