Citat:
Ursprungligen postat av
camelBack
Inte webbprogrammering! 😃
Glömde nämna att jag programmerat en del i JavaScript och lattjat i css/html också och det är inget för mig. Urrk. Föredrar C#. Tänker mig mer renodlad programmeringsroll, eller någon slags underhålla kod-roll. Eller om man kommer in på en myndighet - nån slags light systemutvecklingsroll…. Typ så. Men jag är öppen för allt. Dock inte webbdeveloper 🤮
Men vad menar du med "renodlad programmeringsroll".
Vad är det för myndighet som har "
nån slags light systemutvecklingsroll"? Vad betyder det ens?
Jag anställer programmerare inom alla kategorier och när du skriver C# men inte webbprogrammering så skulle jag förvirrat undra vad sjutton du snackar om. Det enda du kan komma med då är att du skulle kunna underhålla gammal programvara (eftersom du hintade om Winform). Men det anställer man ingen för. Utan man skickar någon senior på det som lite grinigt blir tvungen att uppdatera något under en eftermiddag eller två.
Ska jag vara helt ärlig: Ska du programmera idag i C# men inte ASP så tror jag din enda möjlighet är att bli en riktigt bra spelutvecklare (eller AR, VR) i Unity, eller fokusera på IoT via Azure. Fast det normala är att man utvecklar IoT i ASP-stuket dock.
6 månaders C# och du har 0 (noll) i ASP.NET? Var i sjutton har du läst den utbildningen någonstans?
Jag förstår inte varför du skriver att jag var kritiskt? Vill du ha lull-lull-svar eller realistiska svar som betyder något för dig och dina möjligheter?