2023-01-17, 19:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Märkligt användarnamn på Tiktok.

Märkligt användarnamn och endast en följare.

https://www.tiktok.com/@gay.karlsson

I dag finns det tre personer i Sverige med detta namn. Två kvinnor och en man och han stavar sitt efternamn med C. Alla är äldre.
Citera
2023-01-17, 19:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Märkligt användarnamn och endast en följare.

https://www.tiktok.com/@gay.karlsson

I dag finns det tre personer i Sverige med detta namn. Två kvinnor och en man och han stavar sitt efternamn med C. Alla är äldre.

Det är ju också bara mannen som har det specifika förnamnet som tilltalsnamn.

Sedan säger ju oftast inte användarnamn mycket. Användaren kan ju vara en stark intressent av det här fallet fast heter med största sannolikhet något helt annat.

Bra spaning hur som helst.
Citera
2023-01-20, 15:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länkar från 1970 och 1972.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju också bara mannen som har det specifika förnamnet som tilltalsnamn.

Sedan säger ju oftast inte användarnamn mycket. Användaren kan ju vara en stark intressent av det här fallet fast heter med största sannolikhet något helt annat.

Bra spaning hur som helst.

Tack för det.

Det var faktiskt inte jag som tog fram dessa uppgifter utan en bekant till mig. Ja det finns bara en man som har detta förnamn och som stavar sitt efternamn med C. Dessutom en äldre person och har svårt att tänka mig att han skulle använda sig av Tiktok. Det är helt riktigt att ett användarnamn oftast inte säger mycket. Användaren kan ev. ha ett stort intresse för den 29 juli 1965 och/eller kanske för gamla Volvos i allmänhet?

Några videos från hamnen i Göteborg även om dessa är filmade flera år efter att de försvann. Det första från 1970 och det andra från 1972 men förändringarna kan knappast ha varit några större. Göteborgs hamn var som vi vet starkt kopplat till de tre i Dahlsjö-gänget.

https://www.youtube.com/watch?v=JBbzauSwlzU

https://www.youtube.com/watch?v=4nH2S6hrUTo
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-01-20 kl. 15:49.
Citera
2023-01-21, 22:26
Medlem
BHBs avatar
Citat:
Tack för det.

Det var faktiskt inte jag som tog fram dessa uppgifter utan en bekant till mig. Ja det finns bara en man som har detta förnamn och som stavar sitt efternamn med C. Dessutom en äldre person och har svårt att tänka mig att han skulle använda sig av Tiktok. Det är helt riktigt att ett användarnamn oftast inte säger mycket. Användaren kan ev. ha ett stort intresse för den 29 juli 1965 och/eller kanske för gamla Volvos i allmänhet?

Några videos från hamnen i Göteborg även om dessa är filmade flera år efter att de försvann. Det första från 1970 och det andra från 1972 men förändringarna kan knappast ha varit några större. Göteborgs hamn var som vi vet starkt kopplat till de tre i Dahlsjö-gänget.

https://www.youtube.com/watch?v=JBbzauSwlzU

https://www.youtube.com/watch?v=4nH2S6hrUTo

Jobba själv i hamnen och då på bananpiren 76-79, inte så mycket skillnad 72-79 ungefär samma fast vi lossa mest bananbåtar då. Man hade sk blixtbricka och blev inringd eller uppropad för dags/nattjobb. Fin tid med mycket ledighet och snabba stålar.
Citera
2023-01-23, 11:34
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Användaren kan ev. ha ett stort intresse för den 29 juli 1965

Eller känner inte till händelsen och personerna överhuvudtaget.

Tråkigt att denna tråd nu är avsomnad. Det skulle behövas något riktigt konkret för att komma vidare.
Och ska man vara riktigt ärlig, så är vi fortfarande kvar på ruta ett.
Vi har inga verkliga bevis för att Dahlsjö hamnade i Holland. Två av varandra oberoende källor är inget bevis. Att han har setts där är heller inget verkligt bevis. Det kan ha varit en person som liknade Dahlsjö.
Vi har inga verkliga bevis för att K-Å gick under jorden, men konfronterades av en bekant i Linköping. Hon kan ha tagit fel. Kvinnan i Linköping kan ha tilltalat en person som hon trodde var K-Å. Denna person kan ha haft bråttom och svarade bara något, för att göra kvinnan nöjd och för att slippa fortsätta samtalet.
Vi har inga verkliga bevis för att Gay mördades.

Min gissning är att det finns folk som vet; K-Å:s son vet; gissar jag. Han väljer dock att "inte veta" när han tillfrågas. Han inser att han kommer att bli utfrågad och avkrävd bevis, av både journalister och privatspanare om han säger att han vet. Det vill han kanske inte. Min gissning bara...
Citera
2023-01-23, 16:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blixtbricka.

Citat:
Ursprungligen postat av BHB
Jobba själv i hamnen och då på bananpiren 76-79, inte så mycket skillnad 72-79 ungefär samma fast vi lossa mest bananbåtar då. Man hade sk blixtbricka och blev inringd eller uppropad för dags/nattjobb. Fin tid med mycket ledighet och snabba stålar.

Intressant att få höra från någon som själv har jobbat i Göteborgs hamn även om det inte var under samma tid då de tre försvann.

Kjell-Åkes pappa hade blixtbricka och lastade också mycket bananbåtar enligt Kjell-Åkes syster. Han själv däremot hade ingen blixtbricka. Det har aldrig framkommit under alla åren att någon av de övriga två skulle ha haft en sådan. Även om de höll till mycket i detta område.
Citera
2023-01-28, 11:27
Medlem
kraksparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT

Tråkigt att denna tråd nu är avsomnad. Det skulle behövas något riktigt konkret för att komma vidare.
Vi har inga verkliga bevis för att Dahlsjö hamnade i Holland. Två av varandra oberoende källor är inget bevis. Att han har setts där är heller inget verkligt bevis. Det kan ha varit en person som liknade Dahlsjö.
Vi har inga verkliga bevis för att K-Å gick under jorden, men konfronterades av en bekant i Linköping. Hon kan ha tagit fel. Kvinnan i Linköping kan ha tilltalat en person som hon trodde var K-Å. Denna person kan ha haft bråttom och svarade bara något, för att göra kvinnan nöjd och för att slippa fortsätta samtalet.

Min gissning är att det finns folk som vet; K-Å:s son vet; gissar jag. Han väljer dock att "inte veta" när han tillfrågas. Han inser att han kommer att bli utfrågad och avkrävd bevis, av både journalister och privatspanare om han säger att han vet. Det vill han kanske inte. Min gissning bara...
Hur tänkte du med att KÅ son vet? Han var 2-3 mån då hans pappa försvann.
Citera
2023-01-28, 14:03
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
Hur tänkte du med att KÅ son vet? Han var 2-3 mån då hans pappa försvann.

Mitt resonemang bygger på att allt gått till så som "Skaraborg" tror. Guy mördades; Dahlsjö flydde till Holland och KÅ gick under jorden här i Sverige. Mitt resonemang bygger på att andra vet att det gick till så. T ex hans mamma eller han som kallas Putte i Haga kan veta. Därifrån, eller från någon annan, kan sonen ha fått veta.
Men, de som vet, väljer dock att "inte veta" när de tillfrågas. De inser att de kommer att bli utfrågade av både journalister och privatspanare om de berättar vad de vet. Och för att de ska bli trodda kommer de att avkrävas "rock solid" bevis på något sätt. Det som skulle krävas är att KÅ och Dahlsjö, om de lever, träder fram. Man skulle avkräva dem hela historien, så som den verkligen gick till; orsaker, följder etc; från allra första början till slut. Kanske inte helt självklart att de vill det.
Senast redigerad av RFT 2023-01-28 kl. 14:18.
Citera
2023-01-28, 16:14
Medlem
RFTs avatar
Tillägg till ovan. Med "att veta", menar jag nödvändigtvis inte "veta allt". Det kan ju mycket väl vara så att personer vet vad som hände den där julidagen 1965 och varför det hände. Men det kan ju mycket väl vara så att de inte vet vad som hände med killarna efteråt.

Därmed inte sagt att jag är lika säker på killarnas öden, som "Skaraborg" är. Vi har inga riktiga bevis på att Gay mördades, att KÅ gick under jorden i Sverige och att Dahlsjö flydde till Rotterdam. Att två personer oberoende av varandra säger sig ha sett Dahlsjö i Holland, bevisar ingenting. Kvinnan som säger sig ha pratat med KÅ i Linköping är heller inget bevis. Hon kan ha tagit fel på person. Och ett rykte om att Gay skulle ha blivit mördad, det är just ett rykte, inget annat. Egentligen står vi kvar på ruta ett när det gäller vad som hände, varför det hände, och hur det gick efteråt. Det skulle nog behöva planeras en SVT-dokumentär om "fallet", med duktiga utredande och grävande journalister, för att få folk att prata (om de ens gör det då).

Jag kan fortfarande tro att en olycka är den mest sannolika förklaringen. Dock inte nödvändigtvis på väg till campingplatsen i Åsa.
Citera
2023-01-28, 16:18
Medlem
Dom är ingjutna i Älvsborgsbron enligt en betonggjutare i pelaren närmast Hisingen.Pengarna användes för att starta en firma som är framgångsrik idag.
Citera
2023-01-28, 16:31
Medlem
Dom har säkert kört av vägen ned i ett vatten nånstans. Finns många försvinnande i USA där man har hittat mystiska försvinnande i just vatten. Till och med på trafikerade vägar och centrala vattendrag.
Finns en youtuber som fokusera just på det här och har hittat flera i vatten. Det var ett ung par som försvann mystiskt som han hittade inte långt från deras hem.

Jag tänker också på hål och grottor som folk kanske har fastnat i. Först ramlar någon i och sen dom andra 2 som ska försöka rädda personen. Dom kan ha blivit levande begravda på flera olika sätt.

Båda försvinnande behöver inte ha med varandra att göra även om det är mystiskt och speciellt en som inte verkar ha skäl att hålla sig borta.

Bortförda av aliens kanske.

Dom kanske ha sett något dom inte borde och någon sjuk jävel döda dom och sen elda upp dom.Finns många bilkyrkogårdar runtomkring i Sverige.
Citera
2023-01-28, 17:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det ödesdigra datumet den 29 juli 1965 och tiden efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av RFT

Nej det går inte att bevisa att Dahlsjö flydde till Holland och kom att avsluta sina dagar dagar där.

En person såg honom där sommaren 1966. Detta vara antingen i hamnen i Amsterdam eller Rotterdam. Personen i fråga var "Fjärde mannen" som själv hade haft mycket att göra med honom tiden innan detta datum. Lika lite går det att bevisa att Gay blev mördad någon gång under tiden 31 juli - till ca 10 augusti 1965. Fast nog är det märkligt att "Tröjmannen" hade på sig hans favorittröja när Gays syster besökte lägenheten. Dessutom sent under året 1965 så tömdes hans lägenhet.

Kvinnan i Linköping 1972 var en gammal bekant till Kjell-Åke från tiden i Haga. Hon hade bl. a. varit hemma en hel del hos familjen Johansson eftersom hon umgicks med Kjell-Åkes syster. Efter denna händelse så lät hans mor återigen efterlysa honom i PU. Tjejen som såg honom då Liseberg öppnade för säsongen 1966 var också en gammal bekant som kände honom väl. Detta vittne kom många år senare att samtalas med via telefon. Hon berättade då att om det inte var Kjell-Åke så var det hans tvillingbror. När det gäller just honom har det förekommit så många märkliga vittnesmål både från personer som själva kände honom eller från personer som väl kände medlemmarna i hans familj som han lämnade bakom sig. Så sent som i september 2012 i samband med att hans mor hade avlidit.

Ja det finns personer än i dag som vet vad som hände och varför. De personerna är Kjell-Åkes flickvän samt hans äldre bror. Båda vägrar berätta något. Även flickvännens näst äldsta syster har berättat att hon också vet vad som hände men att hon aldrig kommer att berätta något.

Kjell-Åkes son har jag samtalat flera gånger med via telefon. Han var 3½ månad gammal när fadern försvann. Han fick växa upp med historien att hans pappa gick ut för att köpa en tidning och bara försvann. Vare sig hans mormor, mamma och mostrar har någonsin berättat för honom något om vad som egentligen hände och vad som var orsaken.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-01-28 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in