Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
Stödjer man Ukraina borde man försöka få till en fredlig lösning. Ukraina tjänar ingenting på att fortsätta kriga mot Ryssland. Vi tjänar inte heller något på det. Dom enda som tjänar på det är USA.
Jag tyckte det var fel av Putin att attackera Ukraina och det har jag alltid skrivit. Våld är alltid fel lösning. Men jag förstår varför dom har gjort det, det är ett svar på USAs agernade.
Det är inget trams att vi är marionetter åt USA, utan det är verklighet.
Du menar att du tycker det är rätt att Ryssland anfaller Ukraina vilket lett till hundratusentals döda. Men att det är fel om USA angriper ett annat land. Du skulle väl kunna försvara Hitlers krig på samma sätt då. Moral och liv verkar inte ligga högt på din dagordning.
Du menar att den bästa lösningen skulle vara att ge Ryssland allt de kräver att få, tills de lagt under sig hela Europa, ja kanske världen. När menar du att man ska sätta emot militärt då. Ska de få Polen, Finland, Sverige. Hur långt är du beredd att sträcka dig?
Om Sverige är en marionett till USA, vilka beslut har de tvingat oss att ta eller inte ta. Kan du säga det? Vilka ledare har de bestämt att vi ska ha. När har de hotat oss militärt om vi inte gör som de vill.
Däremot har EU viss makt över oss som jag inte tycker om att den finns. Det bör motarbetas.