Citat:
Ursprungligen postat av
jagvetmera
Är det bara på FB som man förnekar USAs inblandning i Ukraina kriget(retoriskt)
Det vill säga före feb 2022 (och efter)
"Gå aldrig i polemik med en idiot, man förlorar alltid". (Kanske för svårförstått för msm- folket)
Adolf Hitl... Jag menar Vladolf Putler hade invaderat Ukraina oavsett om USA har något med saken att göra eller inte. Vladolf Putler vill ha tillbaka och annektera den landyta som han anser tidigare tillhörde Ryssland. Dvs Novorossiya. Gammal rysk mark som ska återbördas, enligt honom.
Att försöka blanda in USA i leken och skylla på dem är att försöka blanda bort korten. Det ser jag som rysk maskirovka. En avledningsmanöver.
Putin har inga giltiga skäl överhuvudtaget att
invadera Ukraina. Alla uppgivna skäl är falska eller påhittade. De "oroligheter" som han pekar på har han själv skapat. Detta i syfte att destabilisera Ukraina och ha en möjlighet att i framtiden invadera.
Om vi för ett ögonblick låtsas att det verkligen pågick ett "folkmord "i Ukraina och Putin varit bekymrad över det så hade han kunnat gå via FN. Alternativt så hade hans armé kunnat lägga sig som en buffert i gränszonen mellan separatisterna och ukrainarna i Donbass och förtydligat att de bara är där tillfälligt. Och sedan vänt sig till FN för att få en lösning på frågan. Om det rörde sig om ett äkta folkmord så tror jag inte att väst hade klagat.
Men nu vet alla att det är fejk. Dålig rysk desinformation som ingen tror på.