Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
USA kämpar för att underkuva andra, dom har lyckats med dom flesta länderna i Europa (oss bla). Zelesnky kämpar för att han är en marionett åt USA.
Jag kan bara tala för mig själv och jag säger att Ryssland slåss mot det omoraliska USA i Ukraina.
Stödjer man USA i denna konflikt så är man omoralisk, som dig och Nato-trollen 😀
Om man stöder Ukraina då?
Alla ledare som står under Ryssland är förstås marionetter. Om du nu har problem med det?
Att vi skulle vara marionetter till USA är förstås rent trams. Däremot delar vi deras åsikter i mycket, därför blir det dem vi vänder oss till. För de är till viss del en garant för fortsatt utveckling och frihet här.
Ryssland däremot står inte för någon frihet alls, bara förtryck. Varför skulle man stödja dem. Verkar vansinnigt ur vilken synpunkt som helst om man är svensk.
Sen har vi förstås det rent moraliska. Om du anser att invasionerna som USA utfört har varit fel. Blir Rysslands sak då rätt om de gör samma sak. Då legitimerar du väl USA:s invasioner och säger att det är rätt att bete sig så.