2023-01-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
De har upprepade gånger hotat både med Armageddon och "militära konsekvenser".
Så det borde du kanske googlat först.
Struntprat.
Aldrig har Ryssland påstått att de kommer att använda kärnvapen.
Så när du är så säker på ditt påstående, fram med beviset.
Kiev Independent duger inte eller Aftonbladet.
Citera
2023-01-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Haha..."jag har släktingar från Donbas"...är du säker på att de inte kommer från Fantasylandet?

Helt säker. Jag vet att jag vet och du vet att du ljuger. Du ska nog inte räkna med att övertyga någon annan heller. Lite låg kvalitet på lögnerna.
Citera
2023-01-28, 10:59
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Medved har definitivt men det räknas väl inte.

Jo, det har sagts i den formen och alla andra former. Armageddon i kombination med Putin var svårgooglat
pga av det uppenbara, men någon annan orkar säkert länka.

Jo, har du citat från Medvedev så skulle jag "godkänna det". Sen ger jag dig att det blir lite luddigt nu när de har annekterat. Helt klart är de ju medvetet luddiga.

Edit: jag googlade nu, jag är lite osäker på vad Medvedev egentligen har för roll i Ryssland. Så det ska nog vara Putin eller ministrarna eller Geramasinov.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-01-28 kl. 11:03.
Citera
2023-01-28, 11:01
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Ja, det framgår tydligt.
Hundratals innebär +200st invasioner, kan Du sluta hitta på och bara nämna 20st?
Har Du en alldeles egen uppfattning om kontraintuitivt också?

Det blir offtopic. Tänk själv.
Citera
2023-01-28, 11:02
Medlem
Bögryska Förbrytarfederationens förluster är fortfarande katastrofala. Vi kan senaste dygnet räkna in ytterligare 800 fascistförbrytare som eliminerats från sin (S)kadliga verksamhet....(S)....
Det innebär att totalt 125510 befriats och vi får göra ytterligare en framflyttning när vi beräknar dagen för genombrytning, avlägsnandet av 200.000 kriminella pedofilbögar, där vi nu beräknar datumet till den 9 juli.
Vi fortsätter med det försiktiga normtalet 460 eliminerade fascister per dygn, vilket även det är en hög siffra.
På årsdagen den 24 februari räknar vi med att 137930 ryska bögfascister har eliminerats.

Övriga förluster är också ganska stora. Vi har 7 utslagna tanks och 4 eliminerade bepansrade stridsfordon. 8 utslagna bögiga artilleripjäser är också bra, även 1 st raketartillerisystem har avlägsnats.
1 stridsflygplan och 1 st helikopter. Mycket hög siffra för förstörda tank-och lastbilar, 26 st.

Vid ett försiktigt normtal av 460 eliminerade per dygn så förlorar HBTQ-nationen runt 14000 soldater per månad. DET ÄR OHÅLLBART!
Citera
2023-01-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, har du citat från Medvedev så skulle jag "godkänna det". Sen ger jag dig att det blir lite luddigt nu när de har annekterat. Helt klart är de ju medvetet luddiga.
MOSCOW (Reuters) -An ally of President Vladimir Putin warned NATO on Thursday that a defeat of Russia in Ukraine could trigger a nuclear war, while the head of the Russian Orthodox Church said the world would end if the West tried to destroy Russia.

"The defeat of a nuclear power in a conventional war may trigger a nuclear war,Medvedev.

https://news.yahoo.com/putin-ally-medvedev-warns-nuclear-074558491.html
Citera
2023-01-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor

Medved citat kan du enkelt hitta själv om det räknas.

Precis, det tydligaste som jag hittar nu är att de annekterade är heligrysk mark och att doktrinen är att skydda den med kärnvapen.
Lavrov bland annat sa detta.

12h senare föll Lyman.

https://warsawinstitute.org/russia-threatens-nuclear-weapons-use/
Citera
2023-01-28, 11:06
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
MOSCOW (Reuters) -An ally of President Vladimir Putin warned NATO on Thursday that a defeat of Russia in Ukraine could trigger a nuclear war, while the head of the Russian Orthodox Church said the world would end if the West tried to destroy Russia.

"The defeat of a nuclear power in a conventional war may trigger a nuclear war,Medvedev.

https://news.yahoo.com/putin-ally-medvedev-warns-nuclear-074558491.html
Som vanligt är ryssarna dålig förlorare och skramlar med atomtunnorna
Citera
2023-01-28, 11:07
Medlem
Det börjar bli dags att allvarligt förbereda världen på ett scenario där världens till ytan största land börjar fallera på riktigt.

https://www.expressen.se/nyheter/analysen-ryssland-ostyrbart-risk-att-kaos-utbryter/

Jag har sagt det tidigare: Mängden svåra och panikartade beslut som kreml dagligen måste ta kommer till slut leda till en ohållbar situation.
Det är en omänsklig press på beslutsfattarna och de är tvungna att bara reagera på vad omvärlden och Ukraina gör. Man har inte tid att vara eftertänksam och ”förvalta staten”. Troligen så accepteras inte annat än ja-sägare i beslutskedjan, vilket gör att den ryska statsapparaten förvandlas till en karikatyr av sig själv där alla tävlar om att bli mer och mer hårdföra och enkelspåriga.

Detta scenario, med ett Ryssland som blir mer och mer instabilt, kan man bara hoppas att det jobbas i kulisserna med både inom och utom Ryssland…
Citera
2023-01-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bögryska Förbrytarfederationens förluster är fortfarande katastrofala. Vi kan senaste dygnet räkna in ytterligare 800 fascistförbrytare som eliminerats från sin (S)kadliga verksamhet....(S)....

De siffrorna är skitsnack!

Med din dumma logik borde Ukraina ha dödat alla ryssar för länge sedan och vunnit kriget.
Citera
2023-01-28, 11:09
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Som vanligt är ryssarna dålig förlorare och skramlar med atomtunnorna

Haha ja de är som 5 åringar som inte får som de vill. Ingen lyssnar på vad Putin eller Medvedev säger, de är "walking deads" och de vet om det..
Citera
2023-01-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men de enda som hotar med kärnvapen i det här kriget är Ryssland medan USA hotar med konventionell utplåning av Rysslands trupper i Ukraina om de gör det. Då är förstås frågan vem som är den största risken här. I ett annat krig kunde de varit annorlunda. Men nu är det Ryssland som hotar. Däremot kommer de förstås inte att använda dem, utan försöker skrämma Ukraina och väst med det. Men nu har man pratat om de så länge att hotet är verkningslöst. Vargen kommer inte att komma.
Du hittar inte en rad där Ryssland säger att de kommer att använda kärnvapen.
Du köper allt som msm säljer.
Samma med att Ryssland trodde att kriget skulle vara över på 3 dagar.
Återigen köpte de icke belästa urskiljningslöst msm-propagandan .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in