2023-01-28, 11:14
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Tro aldrig Stina tar en pall i VC..Tilda har kanske chansen 2 silver på henne

Stina lyckades nå en pallplats i VC Kontiolax, där hon blev trea på sprint 7.5 km, men sen dess så hör hon hemma i tråden här.
Citera
2023-01-28, 11:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Tilda har en del att jobba på med när det gäller sista skyttet, blivit en hel del avgörande lägen nu där hon tappat det.
Citera
2023-01-28, 11:19
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
80-procentig i alla fall. Det är rätt bra tycker jag och en femteplats.

4 bom i stående samanlagt är inte godkänt tycker jag, även om det är stina.

Utöver svenskorna tycker jag det är otroligt kul för tyskland att dom kanske får fram en riktig stjärna nu. Var några år sen sist.
Citera
2023-01-28, 11:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Tilda har en del att jobba på med när det gäller sista skyttet, blivit en hel del avgörande lägen nu där hon tappat det.

Fast Stina har väl än mer att jobba med i så fall?
Citera
2023-01-28, 11:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så vart är då dessa rubriker och artiklar?

SVT: "EM-silver för Johansson - 0.5 sekunder från guldet"

Expressen: "Dramat - var en halv sekund från guldet"

Aftonbladet: "Tog EM-silver: ´Retsamt nära´"

https://www.dalademokraten.se/2023-0...er-fran-pallen
Citera
2023-01-28, 11:28
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast Stina har väl än mer att jobba med i så fall?

Inte konstigt att du tar varje chans du får att hoppa på Stina.

Stina har en del att jobba på men jag menar att Tilda och Stina är i olika situationer och nu kommenterade jag hur Tilda har hanterat avgörande lägen.

Vilken är din analys av de avgörande lägen som Tilda har varit i denna säsong och hur hon har hanterat dessa?
Citera
2023-01-28, 11:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
https://www.dalademokraten.se/2023-0...er-fran-pallen

Om du är tvungen att leta upp en artikel i Dala-Demokraten så visar det ju bara hur fel du ute du var med ditt gnällande.
Citera
2023-01-28, 11:32
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Tro aldrig Stina tar en pall i VC..Tilda har kanske chansen 2 silver på henne

Stina har redan två pallplatser i världscupen, från fjolårssäsongen.

En individuell tredjeplats i sprint, samt en andraplats i stafett (tillsammans med Skottheim, Brorsson och Magnusson)
Citera
2023-01-28, 11:34
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Inte konstigt att du tar varje chans du får att hoppa på Stina.

Stina har en del att jobba på men jag menar att Tilda och Stina är i olika situationer och nu kommenterade jag hur Tilda har hanterat avgörande lägen.

Vilken är din analys av de avgörande lägen som Tilda har varit i denna säsong och hur hon har hanterat dessa?

jag tror tilda bommar för hon är unga och oerfaren, och kanske nervös.
Stina bommar för att hon inte klarar påfrestningen och tror det är mycket svårare att träna bort, det sitter så djupt.

Ju mer van tilda blir i dessa situationer och på stora tävlingar ju mindre nervös kommer hon va.
Citera
2023-01-28, 11:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Om du är tvungen att leta upp en artikel i Dala-Demokraten så visar det ju bara hur fel du ute du var med ditt gnällande.

Sluta gnälla nu viktigpetter. Det tog mig en sekund att leta fram och om du inte uppmärksammat hur enormt fokus det fortfarande är på Stina Nilsson så är du mer blind än du vanligtvis är med dina skeva åsikter och uppfattningar. Dra ut kvastskaftet ur röven så blir det bättre och framför allt öppna ögonen.
Citera
2023-01-28, 11:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Så vart är då dessa rubriker och artiklar?

SVT: "EM-silver för Johansson - 0.5 sekunder från guldet"

Expressen: "Dramat - var en halv sekund från guldet"

Aftonbladet: "Tog EM-silver: ´Retsamt nära´"

Till slut ramlar väl polletten ner även där? Nu när Tilda dessutom tog medalj hade det ju varit absurt att inte prioritera det i rubriksättningen. Men du kan inte gärna förneka var fokuset har legat tidigare - det var därför jag citerade SVT Text rakt av efter distansloppet.

Eftersom rätt ska vara rätt så skrev man så här i går:

Citat:
EM-silver för Tilda Johansson

Tilda Johansson såg ut att gå mot ett EM-guld i dagens sprint i schweiziska Lenzerheide. Men efter en stark avslutning av Anastasija Merkusjyna blev Johansson snuvad på guldet - med 0,5 sekunders marginal.

- Det är retsamt nära men skulle det räcka till en medalj så betyder det otroligt mycket. Jag kan inte vara mer nöjd än jag är just nu, jag är jättejätteglad, säger Johansson.

Stina Nilsson slutade fyra efter att ha blivit nedpetad från pallen av Tysklands Vanessa Hinz. I morgon vankas det jaktstart.
(SVT Text)
Citera
2023-01-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
jag tror tilda bommar för hon är unga och oerfaren, och kanske nervös.
Stina bommar för att hon inte klarar påfrestningen och tror det är mycket svårare att träna bort, det sitter så djupt.

Ju mer van tilda blir i dessa situationer och på stora tävlingar ju mindre nervös kommer hon va.

Grotian som vann är fem år yngre än Tilda, just saying.

Men visst, Tilda har en potential, blir ett gäng topp tio placeringar i världscupen i karriären, och kanske någon pallplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in