Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Så du hänger ut en person som pedofil utan att vara helt säker?
Att han har många träffar är ju ett cirkelresonemang. Han blir uthängd här, folk söker på hans namn och sedan tar man faktumet att många sökt på hans namn som ett bevis för att det är rätt person.
Jag förstår vad du menar. Hela skiten kan komma i självsvängning och kollapsa.
Vill ändå påpeka att flera användare lämnat ledtrådar till personen som min rebus pekar på, jag förtydligade det hela. Innan jag skrev rebusen i förmiddags så hade den misstänkta gäddan en bra bit över 100 träffar på mrkoll, så jag antar att människor som känt igen honom sökt på hans namn långt innan det hintades på Flashback.
Om jag har fel, vilket är fullt möjligt, så kan man också fråga sig vad en rebus i denna tråd skulle ha för negativa konsekvenser om någon blir felaktigt uthängd. Det förutsätter att ett psykfall orkar läsa denna sönderspammade tråd och lösa rebusar för att sedan agera och försöka förstöra någons liv som är felaktigt uthängd som gädda.
Om personen bakom rebusen är oskyldig så lär det inte vara några problem för denne att ha jobbet, hedern, familjen osv kvar. "Titta här, en anonym idiot som kallar sig Raymond på nätet påstår att jag är ägg-pedofilen, men ni kan ju alla se på Dumpens video att det inte är jag".