2023-01-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Är du säker på den identiteten?
Nope..
Citera
2023-01-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Nej, det är ju rätt så uppenbart. (Hörde jag ett "Swish" någonstans ifrån)?

Att Polisen inte vill "ta i" majoriteten av de uthängda visar ju, att dessa inte kan beslås med något brott enligt svensk lagstiftning. De fromma dumplingarnas ömma omsorger, med trakasserier av familjerna, t.ex, lär inte heller leda dem in på rätta vägar. Snarare kommer de att gömma sig och, upplysta om riskerna, utöva sina drifter mer i lönndom.

Bristerna i Polisens och Soc. myndigheters agerande i sådana här frågor har ju uppmärksammats i medierna nyligen. De har gjort folk obenägna att göra orosanmälningar, men det är nog ändå den vägen man måste gå, om man inte vill göra större skada än nytta. Man får väl hoppas, att Myndigheterna skärper sig efter uppmärksamheten om deras brister.
Nej och därför agerar Dumpen? Har inte du och många, många gäddlingar som du tjatat om sånt här förr? Målet är att det ska bli möjligt att fälla för brott, oavsett. Så att det inte är det nu är självklart, själva grejen faktiskt. Trög much?

Med det sagt, gäddor har åtalats för andra sexualbrott och övergrepp som uppdagats tack vare Dumpen.
Citera
2023-01-27, 21:00
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Hur kommer det sig att dumpen bara tar män? Finns väl massa kvinnor som håller på att äckla sig med barn också?
Dom har tagit en kvinna men det var ingen video.

Men jag tror att en stor majoritet är män av dom som utövar sin pedofili.
Citera
2023-01-27, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Så du hänger ut en person som pedofil utan att vara helt säker?
Att han har många träffar är ju ett cirkelresonemang. Han blir uthängd här, folk söker på hans namn och sedan tar man faktumet att många sökt på hans namn som ett bevis för att det är rätt person.
Jag förstår vad du menar. Hela skiten kan komma i självsvängning och kollapsa.

Vill ändå påpeka att flera användare lämnat ledtrådar till personen som min rebus pekar på, jag förtydligade det hela. Innan jag skrev rebusen i förmiddags så hade den misstänkta gäddan en bra bit över 100 träffar på mrkoll, så jag antar att människor som känt igen honom sökt på hans namn långt innan det hintades på Flashback.

Om jag har fel, vilket är fullt möjligt, så kan man också fråga sig vad en rebus i denna tråd skulle ha för negativa konsekvenser om någon blir felaktigt uthängd. Det förutsätter att ett psykfall orkar läsa denna sönderspammade tråd och lösa rebusar för att sedan agera och försöka förstöra någons liv som är felaktigt uthängd som gädda.

Om personen bakom rebusen är oskyldig så lär det inte vara några problem för denne att ha jobbet, hedern, familjen osv kvar. "Titta här, en anonym idiot som kallar sig Raymond på nätet påstår att jag är ägg-pedofilen, men ni kan ju alla se på Dumpens video att det inte är jag".
Citera
2023-01-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Var helt med dig (att kvinnliga förövare inte främst är på nätet av olika anledningar) tills "Carina 47" då kvinnor mycket sällan förgriper sig på små barn, inte för sexuell njutning iallafall. Begås sexualbrott handlar det ofta om bilder att sälja, inte mindre vidrigt så klart.

Kvinnor begår extremt mycket färre våldsbrott öht, även med beräknat mörkertal och det beräknas vara ganska exakt samma skillnad som mellan män och kvinnor där, 89% begås av män.

Så visst finns kvinnliga förövare, men om jag får barn kommer jag definitivt be dem i första hand be en kvinna om hjälp om de kommer bort på stan eller råkar i trubbel, jag kommer föredra kvinnlig dagispersonal och att lämna dem med kvinnliga släktingar och barnvakter.

https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-och-misshandel.html#Konsfordelning
Det är just det som är poängen. Begår inga kvinnor övergrepp eller åker inga kvinnor fast för att ha begått övergrepp eftersom ingen tror att kvinnor begår övergrepp? Sedan är självklart män överrepresenterade ändå, men jag tror det finns många kvinnor som kommer undan just eftersom de är kvinnor.
Citera
2023-01-27, 21:42
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Jag förstår vad du menar. Hela skiten kan komma i självsvängning och kollapsa.

Vill ändå påpeka att flera användare lämnat ledtrådar till personen som min rebus pekar på, jag förtydligade det hela. Innan jag skrev rebusen i förmiddags så hade den misstänkta gäddan en bra bit över 100 träffar på mrkoll, så jag antar att människor som känt igen honom sökt på hans namn långt innan det hintades på Flashback.

Om jag har fel, vilket är fullt möjligt, så kan man också fråga sig vad en rebus i denna tråd skulle ha för negativa konsekvenser om någon blir felaktigt uthängd. Det förutsätter att ett psykfall orkar läsa denna sönderspammade tråd och lösa rebusar för att sedan agera och försöka förstöra någons liv som är felaktigt uthängd som gädda.

Om personen bakom rebusen är oskyldig så lär det inte vara några problem för denne att ha jobbet, hedern, familjen osv kvar. "Titta här, en anonym idiot som kallar sig Raymond på nätet påstår att jag är ägg-pedofilen, men ni kan ju alla se på Dumpens video att det inte är jag".
Helt enig. Har också tänkt att det inte är någon större skada skedd om någon för en minut skulle bli felaktigt utpekad som pedofil på Flashback. Är man oskyldig är det hur lätt som helst att verifiera det, eller få det verifierat om man skulle vara en arbetsgivare som googlar på namnen på de som sökt jobbet. Kan inte tänka mig att det skulle ställa till några problem, mer än kanske lite munter stämning bland närmast anhöriga som får något att skratta åt när det dyker upp ett fåtal otrevliga sms i luren.
Citera
2023-01-27, 21:55
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Denna gädda har extrema likheter med en annan gädda som fiskades upp tre månader senare:

https://dumpen.se/2022/03/25/det-ar-barnen-som-vill-ha-mig-napp-igen/

Kunde svurit på att det var samma person, även om det står att den ena konfronterades i Tibro och den andra i Landskrona.

Någon som vet?
Det är olika personer Men likheten är helt klart slående (samma IQ med?!). Jag har själv tänkt på detta flera gånger, faktiskt senast nu nyss när jag läste Raymonds tillbakablick.
Citera
2023-01-27, 22:01
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Hur kommer det sig att dumpen bara tar män? Finns väl massa kvinnor som håller på att äckla sig med barn också?

Det tror jag att de har svarat på nån gång typ att de kvinnor de kommer i kontakt med ofta säger att de vill erbjuda sin egna barn (vidrigt!) så att det finns underlag för att anmäla i stället för att hänga ut. Ägghuvuden som vill köpa smink och suga på 14-åringar har inte begått något brott och därför hamnar deras förvånade face på dumpen i stället.
Citera
2023-01-27, 22:43
Medlem
En polare som bor på Lidingö har sett ägghuvudet flertal gånger på Hemköp i Brevik Lidingö så han bor nog i närheten
Citera
2023-01-27, 23:00
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Helt enig. Har också tänkt att det inte är någon större skada skedd om någon för en minut skulle bli felaktigt utpekad som pedofil på Flashback. Är man oskyldig är det hur lätt som helst att verifiera det, eller få det verifierat om man skulle vara en arbetsgivare som googlar på namnen på de som sökt jobbet. Kan inte tänka mig att det skulle ställa till några problem, mer än kanske lite munter stämning bland närmast anhöriga som får något att skratta åt när det dyker upp ett fåtal otrevliga sms i luren.

Verkligen rätt person att svara, så opartisk som du är

Såklart du inte tycker, eftersom ditt liv här på Flashback går ut på att hänga ut människor som inte gjort något brott.
Citera
2023-01-27, 23:04
Medlem
Har sökt info om WonderGäddan #130.
https://dumpen.se/2022/08/02/wondergaddan-napp-130/

Jag ser vilken ingång han går in i och har lokaliserat huset, men ingen i den åldern bor där nu.
Har även sökt rebusar om denne gubbe, men nej…

Vem är han? Kan någon vänlig själ bifoga rebus!?
Citera
2023-01-27, 23:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:

Det finns nog några kvinnor men tyvärr är nog dom flesta äckel män. 😒
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in