2023-01-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaesenibotten
Då borde det ju inte vara något fel med E-ämnen om dom fanns i maten från början. Men har hört att det finns några dåliga e-ämnen.

Då kan ju du nu upplysa mig vilka e-ämnen som är framställda utan att härstamma från någon produkt utan e-ämne och vilka är dåliga?
Citera
2023-01-27, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Odla egen mat. 250 kvadratmeter räcker väl gott och väl till en person. Bygg en jordkällare så kan du sitta och idissla dina grödor hela vintern.
Toppen idé. Minns att jag såg någon film om att jordkällarna har blivit bortglömda men dom är skitbra!
Citera
2023-01-27, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
Då kan ju du nu upplysa mig vilka e-ämnen som är framställda utan att härstamma från någon produkt utan e-ämne och vilka är dåliga?
Du jag kan inte upplysa dig om det. Jag har bara hört att det finns några som är dåliga, men jag har ingen koll på dom själv ärligt talat. Borde ta och läsa på om det.
Citera
2023-01-27, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du behöver inte oroa dig, de som beslutar om E-ämnens farlighet är desamma som tex hävdar att Covid är livsfarligt och att vi måste vaccinera oss i absurdum, att vi alla kommer dö inom tio år av klimatkris, att massinvandring är bra och en vinst osv. Så du kan vara trygg med att de bara godkänner E-ämnen som inte skadar dig.
Ja jag vet inte hur sant allt det där är, men jag förstår om folk är skeptiska. Den skepticismen är berättigad!
Citera
2023-01-27, 12:38
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Är väl bättre att köpa mat från ett märke som står för giftfritt och god djurvälfärd än att köpa skräp eller? Jag odlar en del själv och har egna höns så jag vet hur maten "skall" smaka. Men om jag handlar i affären så försöker jag handla krav eftersom det är det minst dåliga alternativet.
Du sitter fast i din telefon, äter gifter och inmundigar nocco. Sedan proklamerar du vad andra ska göra för hälsoval, skam på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Odla egen mat. 250 kvadratmeter räcker väl gott och väl till en person. Bygg en jordkällare så kan du sitta och idissla dina grödor hela vintern.
Något de forskat på och kommit fram till att så inte är fallet. Däremot är 2000 kvadrat slutsumman av vad som behövs per person.
Citera
2023-01-27, 12:42
Medlem
Citat:
Du jag kan inte upplysa dig om det. Jag har bara hört att det finns några som är dåliga, men jag har ingen koll på dom själv ärligt talat. Borde ta och läsa på om det.

Inget e-ämne är hälsofarligt om de intas enligt rekommendation.

EDIT: som säljs som livsmedel givetvis.
Citera
2023-01-27, 12:43
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Den KRAV-märkta maten så står det iallafall att den inte har trixats med och den är inte besprutad. Så står det iallafall. Sen vet man ju inte om dom ljuger eller inte. Men om dom ljuger så hade dom väl fått problem för längesen?
Visst, om de besprutar men påstår sig vara eko får de problem. Men det finns ingen märkning för GMO och annat som förstör maten. Och när man läser såna här sjuka saker så undrar man fan de sysslar med: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP4Rv5/akrarna-godslas-med-p-piller

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Är väl bättre att köpa mat från ett märke som står för giftfritt och god djurvälfärd än att köpa skräp eller? Jag odlar en del själv och har egna höns så jag vet hur maten "skall" smaka. Men om jag handlar i affären så försöker jag handla krav eftersom det är det minst dåliga alternativet.
Absolut. Man gör vad man kan. Men vad jag menar är att man inte kommer undan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Folket gör som makten säger, och makten projicerar sin propaganda via mainstreammedia.
Förlåt dem ty de veta icke vad de göra.
Ja, det är den nya religionen. Man behöver inte göra något i mena länderna för där är de redan styrda av sin religion så här får man skrämma folk med väder och förgifta maten och hitta på en pandemi och spruta in gift så det går fortare.
Citera
2023-01-27, 12:43
Medlem
Citat:
Vad är det som händer med maten?
Varför blir vi lurade att äta låtsasmat?
Varför känns det som att dom förvandlar maten till ngn slags industri?

Du har alltså upptäckt det nu och inte varit medveten om att detta varit en pågående utveckling sedan industrialismens början?
Citera
2023-01-27, 12:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Är det ngn mer som lägger märke till att nästan all mat i affärerna är låtsasmat? Det är alltid ngn skum innehållsdeklaration med skumma tillsatser som är ohälsosamma. Och det lilla utbudet med riktig mat som finns är dubbelt så dyrt och man får mindre i förpackningarna. (Den KRAV-märkta)

Jag käkar kött/fisk/ägg med färska grönsaker och potatis/ris/pasta. Inte mycket tillsatser där. Sluta köp Dafgårds pissrätter.
Citera
2023-01-27, 12:48
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Handlade lite igår. Köpte fläskkotletter, nötfärs, potatis, ris, gurka, ägg och tomater. Tycker nog det är riktig mat.
Citera
2023-01-27, 12:50
Avslutad
Citat:
Är det ngn mer som lägger märke till att nästan all mat i affärerna är låtsasmat? Det är alltid ngn skum innehållsdeklaration med skumma tillsatser som är ohälsosamma. Och det lilla utbudet med riktig mat som finns är dubbelt så dyrt och man får mindre i förpackningarna. (Den KRAV-märkta)

Äter du exklusivt helfabrikat eller var klämmer skon? Jag lagar riktig mat varje dag och känner inte igen mig i dina problem.
Citera
2023-01-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Handlade lite igår. Köpte fläskkotletter, nötfärs, potatis, ris, gurka, ägg och tomater. Tycker nog det är riktig mat.

Precis, köper man lösa råvaror är det ändå flera hundratals e-ämnen i varorna som är riktig mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in