2023-01-27, 09:50
Medlem
Laggiores avatar
Om det fanns en gud, skulle han verkligen låta så många lida och varför, låter mer som en sadist.
Citera
2023-01-27, 10:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Han kommer snart att gripa in:

"De himmelska härarna följde honom på vita hästar, och de var klädda i skinande vitt linne.
Och ut ur hans mun kom ett skarpt svärd som han skall slå folken med, och han skall valla dem med en stav av järn, och han skall trampa vinpressen för Guds, allhärskarens, stränga vredes vin.
Och han har ett namn skrivet på manteln och på låret: »Konungarnas konung och herrarnas herre.«
Och jag såg en ängel stå inne i solen, och han ropade med hög röst till alla fåglarna som flög över himlens mitt: »Kom hit och samlas till Guds stora måltid, så skall ni få äta kött av kungar och härförare och mäktiga män och kött av hästar och deras ryttare och kött av alla människor, fria och slavar, höga och låga.«
Och jag såg odjuret och jordens kungar och deras härar, som samlats för att strida mot honom som satt på hästen och mot hans här.
" (Upp 19:14-19 Bibel2000)

Och vi vet att detta är nära på grund av händelserna på jorden:

"Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta.
Men den som håller ut till slutet skall bli räddad.
Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma.
Lär av en jämförelse med fikonträdet. När kvisten blir mjuk och bladen spricker ut vet ni att sommaren är nära.
På samma sätt vet ni när ni ser allt detta hända att han är nära, utanför dörren.
" (Matt 24:12-13,32 Bibel2000)
Jajamensan, den här gången händer det.
Citera
2023-01-27, 10:45
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Gud är ansvarig för att vi dör och så påstås Satan vara en mördare från början?
Gud övervakar all död och allt dödande. Vi ska alla dö, men när Gud vill.
Citera
2023-01-27, 10:49
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Matteusevangeliet 16:25
Den som vill bevara sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv för min skull, han skall vinna det.
Citera
2023-01-27, 10:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ah, så Gud är en massmördare.
Citera
2023-01-27, 10:57
Medlem
Ballooonies avatar
Jag är dörren. Den som går in genom mig skall bli frälst, och han skall gå in och gå ut och finna bete.

Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd.

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig.

Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand.

Vad min Fader har gett mig är större än allt, och ingen kan rycka dem ur min Faders hand.
Jag och Fadern är ett."

Än en gång tog judarna upp stenar för att stena honom.
Citera
2023-01-27, 12:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Jag är dörren. Den som går in genom mig skall bli frälst, och han skall gå in och gå ut och finna bete.

Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd.

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig.

Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand.

Vad min Fader har gett mig är större än allt, och ingen kan rycka dem ur min Faders hand.
Jag och Fadern är ett."

Än en gång tog judarna upp stenar för att stena honom.
Mycket snack lite verkstad.
Citera
2023-01-27, 12:19
Medlem
Citat:
Så du motsäger dig fakta och bevis som gäller evolutionen? Jaha, så duktigt gjort.

Nej, jag motsäger evolutionsteorin, inte evolution.
Citera
2023-01-27, 12:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej, jag motsäger evolutionsteorin, inte evolution.
Hur ter sig det rent konkret?
Citera
2023-01-27, 12:43
Medlem
Citat:
Hur ter sig det rent konkret?

Evolutionsteorin menar att en art genomgår evolution från en art till en annan art, men det finns inga konkreta bevis för det.

Däremot finns det massor med bevis för evolution, alltså att en art kan förändras och utvecklas, det är uppenbart t.ex. med alla hundraser. Och avel av djur för att få vissa egenskaper har människan hållit på med i tusentals år, så evolution kan man inte förneka, evolution är fakta.
Citera
2023-01-27, 12:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Evolutionsteorin menar att en art genomgår evolution från en art till en annan art, men det finns inga konkreta bevis för det.

Däremot finns det massor med bevis för evolution, alltså att en art kan förändras och utvecklas, det är uppenbart t.ex. med alla hundraser. Och avel av djur för att få vissa egenskaper har människan hållit på med i tusentals år, så evolution kan man inte förneka, evolution är fakta.
Så du tror att alla arter som finns idag har funnits sedan första början?
Citera
2023-01-27, 12:50
Medlem
Svårt att tvinga sig själv att tro på något. dessutom, en gud som kräver att man tror på honom är fåfäng och förtjänar inte respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in