Citat:
Ursprungligen postat av
Harald.Guldhatt
Jag köpte min nuvarande bil ny. De första åren hade jag den på märkesverkstaden för service. Nu har den några år på nacken och har senaste gångerna använt Mekonomen för service. Nu är det en grej som behöver lagas också. Är Mekonom en vettig verkstad? Så länge det blir bra resultat vill jag bara ha det lägsta priset. Är det någon mening att titta på andra verkstäder eller ringa runt? Svårt att jämföra priser på bilreparationer, inte så enkelt som att söka på prisjakt.nu efter en produkt. Är generellt inte särskilt intresserad av bilar annat än som fungerande transportmedel. Gillar dock att köra.
1. Hur väljer man en bra och billig verkstad för bilreparation?
2. Är Mekonomen ett vettigt val?
Om de är bra eller inte beror helt på själva verkstaden då de drivs av enskilda, privata aktörer. Hos mig är de bra på Volvo då ett gäng Volvomekar köpte Mekonomenskyltarna och startade eget.
Men jag har jämfört priser och sätter inte mina hjul hos Mekonomen. För mig som Volvoägare blir det billigare att låta Volvo fixa bilen än Mekonomen.
Ett tips.
Jag har hittat en Kebebverkstad som är löjligt billiga och gör bra jobb. Väldigt serviceminded. Dessa anlitar jag ofta och de har även nekat mig en gång för att de inte skulle kunna fixa jobbet.
Kolla runt i ditt närområde efter fristående verkstäder och de behöver inte vara just Kebabverkstäder.
Många fristående verkstäder är ofta bildade av mekaniker som tröttnade på att bara byta stora komponenter på märkesverkstäderna.