Citat:
Ursprungligen postat av
HLundborg
Jag gillar Chang, jag håller inte alltid med honom, men jag gillar honom. En av Sveriges smartaste provokatörer.
Det krävs inte mycket för att bli etiketterad
provokatör i Sverige om man är till höger om miljöpartiet. I vanlig ordning debatterar, diskuterar och engagerar sig högern i olika ämnen med substans, medan vänstern diskuterar högern. Det är egentligen det enda som den skräniga vänstern gör som man hör talas om, sitter o kritiserar högern och öser ur sig glåpord. Det finns väl motsvarighet hos högern också men de brukar åtminstone blanda ut det med att vara något annat utöver att vara vänsterextremisters antagonister. Med det sagt så håller jag väl med dig om att Chang är en "smart provokatör" även om det räcker långt att vara en ganska neutral höger för att provocera en stor massa vänstern-människor till vansinne.
Det är ganska fånigt egentligen hur många i vänster det är som tycks spendera hela sina dagar med att leta efter uttalanden som någon i högern gör som de kan hacka på. De är som psykologer hela bunten som ska sticka fram sin näsa och döma folk så fort de får tillfälle
Chang är medvetet lite vag i sina formuleringar ibland för han vet mycket väl hur hysteriskt upphetsade mängder i vänstern blir av att de tror sig ha hittat något att kritisera honom för.
Tänk om vänstern skulle fokusera på sitt eget ibland emellanåt och inte enbart fokusera på att "granska" högern?