2023-01-27, 07:52
  #217
Medlem
oskarp88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Changs trollande kan kosta hela landet sin existens i förlängningen.

Changs? Alltså, kom igen, Sverige är mästare på att alltid lägga skuld på någon annan än den som gör något. Det var Paludan som stod där och eldade, det var inte Chang. Det är skrattretande att beskåda hur 10.000 ”journalister” just nu använder Paludan som verktyg för att skuldbelägger allt och alla som de ogillar och finner obekväma.
Citera
2023-01-27, 07:57
  #218
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Indeed. Jag är kvartsfinne. Har fått återberättat hemska historier från WWII Finland. Min farmor var från Karelen. De hade ett helvete där under många långa år. Hon hamnade i Sverige till slut. Fattar att Finnarna vill få till ett avtal snabbt. Som sagt, de har inga kaos-babbar som sätter käppar i hjulet för processen heller. I Sverige skall vi vara inkluderande mot minoriteter etc, även när hela samhället befinner sig i direkt livsfara! Erdogen är en idiot, men fan, det är idiotiskt att bränna och skenavrätta dockor av honom under Nato-processen - hur mkt jag än är för demonstrations- och yttranderättsfrihet. Lagligt, sure. Idiotiskt, ja. I detta skede.
Jag har judiska kopplingar också, på tal om WWII. Men det är OT.

Jo precis. Alltså jag skriv tidigare i tråden en liten pekoral om att Chang står och gräver i ett vildsvin och att han är en normal man. Alltså Sverige är fullt med väldigt normala män egentligen varför får de inte komma till tals är min största fråga om man ska ta ett utifrånperspektiv på det hela.

Det är ett förbannat kackel i Sverige. Man fattar att normala män inte vill bli bögar i huvudet och drar sig undan.
Citera
2023-01-27, 08:00
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskarp88
Changs? Alltså, kom igen, Sverige är mästare på att alltid lägga skuld på någon annan än den som gör något. Det var Paludan som stod där och eldade, det var inte Chang. Det är skrattretande att beskåda hur 10.000 ”journalister” just nu använder Paludan som verktyg för att skuldbelägger allt och alla som de ogillar och finner obekväma.

Ja är det inte jättemärkligt att en vuxen människa väljer att inte stå för sina egna handlingar? Och även om någon annan vill betala för handlingen så har man fortfarande ett val att säga nej?

Har man däremot blivit tvingad? hotad?
Så blir det något annat! Men det här är ju så jävla dumt!
Det här kommer utnyttjas av alla dårar! Men han sa!! Ja min kompis sa att jag skulle bränna ner det där huset...osv osv inget eget ansvar alls!
Citera
2023-01-27, 08:07
  #220
Medlem
zatars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Jo precis. Alltså jag skriv tidigare i tråden en liten pekoral om att Chang står och gräver i ett vildsvin och att han är en normal man. Alltså Sverige är fullt med väldigt normala män egentligen varför får de inte komma till tals är min största fråga om man ska ta ett utifrånperspektiv på det hela.

Det är ett förbannat kackel i Sverige. Man fattar att normala män inte vill bli bögar i huvudet och drar sig undan.

Detta gäller nog singelmän i åldern under 30+, och jag tillhör en ålder ovanför det, med det sagt är jag ingen perfekt människa. Vi som levt ett liv utan internet, och har integritet. Zoomers skulle aldrig klara sig ute i skogen utan en mobil. Möjligen skapar den skapade diskursen på sociala medier någon form av tanke att MASKULINITET är sk. TOXISK, därpå att zoomers tror detta fullt ut och blir soyboys = inga toxiska män enl vänstern. Extra toxiskt om det handlar om män som råkar ha vit hudfärg. Noll att säga tll om. Unga pojkar med den hudfärgen blir indoktrinerade att de är bad guys bara för att de föds som de föds. Exakt lika rasistiskt som att säga att svarta är onda just för att de är svarta. Inga jävla CRT-låtsas-akademiska teorier kan bortförklara den skiten. Fattar exakt vad du menar dock.
__________________
Senast redigerad av zatar 2023-01-27 kl. 08:10.
Citera
2023-01-27, 08:19
  #221
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Detta gäller nog singelmän i åldern under 30+, och jag tillhör en ålder ovanför det, med det sagt är jag ingen perfekt människa. Vi som levt ett liv utan internet, och har integritet. Zoomers skulle aldrig klara sig ute i skogen utan en mobil. Möjligen skapar den skapade diskursen på sociala medier någon form av tanke att MASKULINITET är sk. TOXISK, därpå att zoomers tror detta fullt ut och blir soyboys = inga toxiska män enl vänstern. Extra toxiskt om det handlar om män som råkar ha vit hudfärg. Noll att säga tll om. Unga pojkar med den hudfärgen blir indoktrinerade att de är bad guys bara för att de föds som de föds. Fattar exakt vad du menar dock.

Jo fast du ser ju hur den här tråden ser ut. Killarna här är conditioned att bevaka varandra och gola ner varandra som kvinnor. Eller kommunister. You pick.

Nej men alltså Sverige måste göra upp med socialistiska åren,

https://www.imdb.com/title/tt0301357/
Citat:
In 1990, to protect his fragile mother from a fatal shock after a long coma, a young man must keep her from learning that her beloved nation of East Germany as she knew it has disappeared.

morsan i den filmen är Sverige de senaste 30 åren. Ser inget, hör inget. Jag är en av de där beautiful tomorrow-people med extremt CO2-avtryck och klippkort på flygplatser så jag skiter i sånt där, however, de första genediterade ungarna föddes i Kina och fyller 5, skiten som pågår i des Abendlandes är deprimerande som bäst.

Chang är bra för samtalet.
Citera
2023-01-27, 10:00
  #222
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Är Chang Frick i Polen för att nu tvätta bort sin historia med Russia Today?

Tintin och Chang i Sovjet


Han behöver inte tvätta bort någon historia. Varken med RT, SD eller Paludan.

Han är alltid förlåten i Svärje. Inte ens frågan ”Kan vi förlåta Chang Frick?” behöver alltså ställas.

Efter några dagars turbulens kommer så snyftintervjuerna placerade på de rätta ställena tillsammans med uppmaningarna om att vi ska tycka synd om honom.
Citera
2023-01-27, 12:05
  #223
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Han behöver inte tvätta bort någon historia. Varken med RT, SD eller Paludan.

Han är alltid förlåten i Svärje. Inte ens frågan ”Kan vi förlåta Chang Frick?” behöver alltså ställas.

Efter några dagars turbulens kommer så snyftintervjuerna placerade på de rätta ställena tillsammans med uppmaningarna om att vi ska tycka synd om honom.

Vad exakt är det som ska förlåtas?

Att han utövar en grundlagsskyddad rättighet?

Frågan är kanske varför vänstern är så butthurt nu när SD https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-kritiserar-regeringen-for-slopad-karensutredning helt plötsligt tog ställning för kvinnor i vården att de ser spioner i varenda buske.

Hur känns det att stå för något avslaget, begränsande och förlegat?
Citera
2023-01-27, 12:59
  #224
Medlem
Har någon SvD?

Citat:
”I efterhand var det lite halvt hål i huvudet”
Han såg framför sig en politisk protest mot Turkiet – inte hela den muslimska världen. Nu har Chang Frick både lyckats skapa inrikespolitiskt rabalder och till synes försvårat Sveriges Natoprocess. Ändå utesluter han inte nya aktioner.

https://www.svd.se/a/gEz3qJ/chang-frick-vill-sd-ha-mig-som-slagpase-lat-dem
Citera
2023-01-27, 15:58
  #225
Medlem
HLundborgs avatar
Jag gillar Chang, jag håller inte alltid med honom, men jag gillar honom. En av Sveriges smartaste provokatörer.
Citera
2023-01-27, 16:00
  #226
Medlem
Yayois avatar
De senaste dagarna har mer ideella krafter och frilansare jobbat på med att kartlägga RT-medarbetaren Chang Fricks alla lögner och turer med Paludan och redovisat det på social media:

https://twitter.com/mrhenko123/status/1618924128807026694?s=46&t=nL9lWagNJzbZu4VahJOo-g

https://twitter.com/kguw/status/1618901685153456129?s=61&t=VV054Y8YK6Y6vB5fKD8rig

Samtidigt som ett stort media som SvD istället levererat en glassig intervju med Frick som ska få oss att tycka om honom, trots allt. Parallellt med det så kartlägger SvD tydligen också transportvägarna för regeringens vapenleveranser till Ukraina och väljer att uttrycka det som att ”Vapen från väst väller in i Ukraina”.

Svänska mediebolag verkar ju just nu fullkomligt rövknullade av Putin, Orbán & Erdoğan.
__________________
Senast redigerad av Yayoi 2023-01-27 kl. 16:12.
Citera
2023-01-27, 19:05
  #227
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Jag gillar Chang, jag håller inte alltid med honom, men jag gillar honom. En av Sveriges smartaste provokatörer.

Samma här. Ja han är en provokatör. Och ja, bränna Koraner är riskabelt och tölpigt. Hur det nu var , om han försökte få Paludan att bränna turkisk flagga med KUKEN på istället för en Koran, så är det faktiskt riktigt kul. Eller om det där är efterkonstruerat. Men han drar fram grejer som det är hysch hysch om, eller som gått odemokratiskt till (tycker alla hans fundereringar om NATOprocessen är common sense som jag skrev i en tidigare kommentar). Jag gillar honom helt enkelt. Det blir inte mindre för att han blir påhoppad som Putins jude i den här tråden, och allt vad folk skriver. Han är väl sd men fristående från sd samtidigt, känns rätt oberoende.
Citera
2023-01-27, 20:42
  #228
Medlem
Wolus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Jag gillar Chang, jag håller inte alltid med honom, men jag gillar honom. En av Sveriges smartaste provokatörer.

Det krävs inte mycket för att bli etiketterad provokatör i Sverige om man är till höger om miljöpartiet. I vanlig ordning debatterar, diskuterar och engagerar sig högern i olika ämnen med substans, medan vänstern diskuterar högern. Det är egentligen det enda som den skräniga vänstern gör som man hör talas om, sitter o kritiserar högern och öser ur sig glåpord. Det finns väl motsvarighet hos högern också men de brukar åtminstone blanda ut det med att vara något annat utöver att vara vänsterextremisters antagonister. Med det sagt så håller jag väl med dig om att Chang är en "smart provokatör" även om det räcker långt att vara en ganska neutral höger för att provocera en stor massa vänstern-människor till vansinne.

Det är ganska fånigt egentligen hur många i vänster det är som tycks spendera hela sina dagar med att leta efter uttalanden som någon i högern gör som de kan hacka på. De är som psykologer hela bunten som ska sticka fram sin näsa och döma folk så fort de får tillfälle

Chang är medvetet lite vag i sina formuleringar ibland för han vet mycket väl hur hysteriskt upphetsade mängder i vänstern blir av att de tror sig ha hittat något att kritisera honom för.

Tänk om vänstern skulle fokusera på sitt eget ibland emellanåt och inte enbart fokusera på att "granska" högern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in