2023-01-27, 09:29
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det är väl inte en rikeman, men han kanske har en samlad stor förmögenhet?
Rik tror jag inte han är. Bor i en hyreslägenhet på 57 kvadratmeter och har 2 rum och ingen bil.
Citera
2023-01-27, 09:34
Avslutad
Tack för hjälpen att hitta ägget!
Får jag suga på din tunga? (Napp #188) Stockholm

Förnamn: Samma som basketspelaren Markkanen.
Efternamn: Samma som handbollsspelaren Jonas, född 1981 i Växjö.
Citera
2023-01-27, 09:38
Medlem
Efternamnet.

4 första bokstäverna i ordet som förknippas med längst ner i ett hyreshus där man förvarar saker bland annat.

+ ordet som är motsatsen till kvinna.
Citera
2023-01-27, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
De är inte oskyldiga till att inte kunna stå emot driften att möta upp barn att förgripa sig på.

Det är vad Dumpen går ut på: Konfrontera dessa skadade män.

Vill du driva något rättsligt är du väl välkommen, men det är inte vad Dumpen sysslar med primärt.

Nej, det är ju rätt så uppenbart. (Hörde jag ett "Swish" någonstans ifrån)?

Att Polisen inte vill "ta i" majoriteten av de uthängda visar ju, att dessa inte kan beslås med något brott enligt svensk lagstiftning. De fromma dumplingarnas ömma omsorger, med trakasserier av familjerna, t.ex, lär inte heller leda dem in på rätta vägar. Snarare kommer de att gömma sig och, upplysta om riskerna, utöva sina drifter mer i lönndom.

Bristerna i Polisens och Soc. myndigheters agerande i sådana här frågor har ju uppmärksammats i medierna nyligen. De har gjort folk obenägna att göra orosanmälningar, men det är nog ändå den vägen man måste gå, om man inte vill göra större skada än nytta. Man får väl hoppas, att Myndigheterna skärper sig efter uppmärksamheten om deras brister.
Citera
2023-01-27, 10:19
Medlem
SwedenIsSafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Hur kan man tycka att detta är okej? Pedofili är så klart inte ok men att hänga ut oskyldiga människor på detta viset är ju riktigt efterblivet?!

Låt lagen ha sin gång för helvete?!

Oskyldiga människor skulle jag inte säga, de har visat en avsikt att möta upp barn för sex och utgör således en konkret och verklig risk. Dumpen, till skillnad från polisen, avslöjar dessa åtminstone. Det som behövs är att polisen gör det här på ett mer professionellt och rättsäkerts sätt och för detta krävs nya lagar och befogenheter. Dumpen består av privatpersoner som gör så gott de kan, allt heder till dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Lagen kan inte ha sin gång innan det är för sent.

...

En sak jag funderar på är hur gäddorna tänkt sig mötet med tretton- eller fjortonåringen skulle gå till: ”Heeej tjabba lääget, ska vi gå en promenad?” lär ju inte fungera bland massa folk i t ex ett köpcenter. Folk skulle ju misstänka något.

Ett sjukligt riskbeteende på alla nivåer från dessa gäddors sida. Får mig att fundera på om de inte också har något slags spelmissbruk jämte pedofilin/hebefilin. Är de bra på va de gör yrkesmässigt eller genomsyras allt de gör av deras dåliga omdöme? Bara detta är ruskigt att se.

Ännu bredare så bör man fråga sig hur människor med vissa böjningar åt idioti och ondskefulla viljor ska identifieras, riskbedömas och hanteras. Pedofiler men också andra typer av brottslingar.

För övrigt intalar sig många pedofiler att de hjälper barnen.
Citera
2023-01-27, 11:02
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det är väl inte en rikeman, men han kanske har en samlad stor förmögenhet?
Han har deklarerat 0 i kapitalvinst så jag skulle inte tro det direkt. Han bor i en lägenhet som förmodligen är hyresrätt så knappast någon rikeman.
Citera
2023-01-27, 11:24
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik800
Det är Sara själv som sagt det. I en tråd på Facebook om deras bilköp. De långa sträckor de kör snittar de nog mycket högre än 60
Jo men man brukar räkna på 60 i snitt med tanke på att man kör i stan, står still i korsningar rödljus osv. Aldrig att de kör 1000 mil i månaden.
Citera
2023-01-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Jo men man brukar räkna på 60 i snitt med tanke på att man kör i stan, står still i korsningar rödljus osv. Aldrig att de kör 1000 mil i månaden.
Men dom kör ju inte i stan hela tiden. När jag sträckkör mellan Göteborg och Stockholm snittar jag inte 60 knyck
Citera
2023-01-27, 12:01
Medlem
Ägghuvudet verkar inte ha Facebook iallafall
Citera
2023-01-27, 12:16
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik800
Men dom kör ju inte i stan hela tiden. När jag sträckkör mellan Göteborg och Stockholm snittar jag inte 60 knyck
Nä, i stan kör man inte 60 snarare 5-40 km/h. Därav ett snitt på 60km/h blandad körning. De åker inte bara motorväg utan trafik.
Citera
2023-01-27, 12:23
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Tack för hjälpen att hitta ägget!
Får jag suga på din tunga? (Napp #188) Stockholm

Förnamn: Samma som basketspelaren Markkanen.
Efternamn: Samma som handbollsspelaren Jonas, född 1981 i Växjö.

Citat:
Ursprungligen postat av Grytvanten
Efternamnet.

4 första bokstäverna i ordet som förknippas med längst ner i ett hyreshus där man förvarar saker bland annat.

+ ordet som är motsatsen till kvinna.
Ägget, eller sugproppen, eller conehead - kärt barn har många namn - är ingen särskilt uppseendeväckande gris (se där, ett smeknamn till). Tråkigt jobb och tråkig framtoning. Men hur har ni lyckats verifiera identiteten? Jag hittar inga bilder alls. Det som finns är en gammal årsberättelse från en bostadsrättsförening om att han varit en av fastighetsarbetarna.
Citera
2023-01-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Nä, i stan kör man inte 60 snarare 5-40 km/h. Därav ett snitt på 60km/h blandad körning. De åker inte bara motorväg utan trafik.
Det stämmer säkert vid normal blandad körning men kör man land och rike runt kommer snittet bli mycket högre. Dom kör ju motorväg 95%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in