2023-01-27, 05:13
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det är väl lite subjektivt vart man lägger begreppet. "Miljoner" behöver inte vara så speciellt mycket för organisationer/företagare.
Oavsett vad, hade det varit intressant att kolla på deras intäkter och utgifter. Att driva dumpen är nog ingen vinstdrivande maskin, som tidigare skrivare verkar få det att tro.
Det tror jag att det är. Säg att de åker i snitt 50 mil i veckan, det är bränslekostnader på drygt 3000:-. Kan inte tänka mig att de har så mycket mer utgifter. Och det är med lätthet 30 pers som skickar 100:- i månaden.
Citera
2023-01-27, 05:47
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det jag skrev var väl en rebus?
Ingen vidare rebus. Riddarens dräng leder till en gata på Lidingö där det bor 144 pers. Mer specifik än så bör en rebus vara.
Citera
2023-01-27, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Det tror jag att det är. Säg att de åker i snitt 50 mil i veckan, det är bränslekostnader på drygt 3000:-. Kan inte tänka mig att de har så mycket mer utgifter. Och det är med lätthet 30 pers som skickar 100:- i månaden.

Dom kör ca 1000 mil i månaden
Citera
2023-01-27, 06:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ingen vidare rebus. Riddarens dräng leder till en gata på Lidingö där det bor 144 pers. Mer specifik än så bör en rebus vara.

Jo, hittade hans namn i ett inlägg som kanske är borta nu.
Var utifrån det jag skrev. (Med detta namn fanns bara ett fåtal i hela riket).
Citera
2023-01-27, 06:51
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik800
Dom kör ca 1000 mil i månaden
Varför tror du det? Med en medelhastighet på 60 km/h skulle de alltså spendera 5h i bilen 7 dagar i veckan??? Näää, inte troligt. Är de lediga på helgerna så spenderar de 7,5h i bilen dagligen.
Citera
2023-01-27, 06:53
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Han är antagligen en rikeman på spel, för han har nog bra med pengar men ser ut som en dickhead. Frågan är bara vad snubben arbetar med. Fastighetsskötare?
Han har en inkomst på 38.000 kr/månad. Knappast rikeman.
Citera
2023-01-27, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Varför tror du det? Med en medelhastighet på 60 km/h skulle de alltså spendera 5h i bilen 7 dagar i veckan??? Näää, inte troligt. Är de lediga på helgerna så spenderar de 7,5h i bilen dagligen.

Det är Sara själv som sagt det. I en tråd på Facebook om deras bilköp. De långa sträckor de kör snittar de nog mycket högre än 60
Citera
2023-01-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Är det bara jag, eller är det fler som tycker att Patrik Sjöberg är lite känslomässigt efterbliven? Ta polisgäddan till exempel - Patrik trodde inte att han brydde sig eftersom han va så pass chill. Han verkar inge förstå att folk processar sådana händelser helt annorlunda. Alla som ens nosat i en psykologikurs borde känna till olika former av försvarsmekanismer. Men om inte folk visar väldigt tydliga tecken av ångest så verkar inte Sjöberg förstå.

Mkt snortande förstör hjärnceller
Citera
2023-01-27, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Alltid nykter, vilket du säkert har svårt att tro är sant. Och jag ska inte avslöja dig, du skriver BARA i den här tråden.

Jag kan ju "kvalificera" tidigare svar lite mer, nu när jag har några minuter över: sedan jag omregistrerade[*] mitt konto på FB i september förra året, har jag inte ens läst i någon annan tråd än denna hära!

[*] Under flera år hade jag inte tid att öht tänka på FB, och glömde faktiskt av, att FB ens existerade, tills en bekant visade mig den här tråden. Under tiden hade den mailserver, där jag hade mitt tidigare konto på FB "rootat", upphört att existera, vilket gav upphov till många bekymmer, då FB envisades med att skicka ett mail för "bekräftelse" till min tidigare mailadress – vilkens server alltså inte existerar sedan många år. Löste det så småningom genom en "abrovink" via min nuvarande mailadress...

Innan jag omregistrerade mitt konto, har jag alltså inte öht haft någon kontakt med FB under flera år, så påståendet att jag skulle ha härjat i andra trådar är falskt!.
Citera
2023-01-27, 09:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Han har en inkomst på 38.000 kr/månad. Knappast rikeman.
Det är väl inte en rikeman, men han kanske har en samlad stor förmögenhet?
Citera
2023-01-27, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jo, hittade hans namn i ett inlägg som kanske är borta nu.
Var utifrån det jag skrev. (Med detta namn fanns bara ett fåtal i hela riket).
Vore tacksam om du kan ge oss några fler ledtrådar så att vi får veta vem groomaren med den buttplugformade skallen är. Sharing is caring

Jag har kollat på adresser på Lidingö och hittat både Gäddvägen och Ollonstigen, roliga namn men här ska äggkraniet alltså inte bo. Han sägs bo på annan adress som har att göra med följande:

"Xxxxxxx eller vapendragare (lat. armiger), även sven av vapen, var under medeltiden en titel inom frälset, som stod under riddare i rang. Det var en ung man i vapentjänst under en riddare. Eftersom en del länder i Europa under medeltiden under flera perioder saknade kung (som kunde "slå", eller dubba riddare) var antalet xxxxxxx stort"

På mrkoll kan man söka på alla som bor på denna stig och filtrera bort kvinnorna. Ägget skriver i chatten att han är 40 år och eftersom gäddor ofta ljuger om sin ålder så kan vi anta att han är åtminstone 40.
Citera
2023-01-27, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
På mrkoll kan man söka på alla som bor på denna stig och filtrera bort kvinnorna. Ägget skriver i chatten att han är 40 år och eftersom gäddor ofta ljuger om sin ålder så kan vi anta att han är åtminstone 40.
Jo även denna ljuger om sin ålder. Han är 48 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in