2023-01-27, 08:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Att ta in relevanta bibelverser avgör saken. Scriptura locuta, causa finita.
Det är fortfarande inte en metod. Vad är metoden?
Citat:
Att du inte vet vad jag talar om för signaler speaks volumes about...your addictive illness!
Tänka sig att du inte kunde avslöja vad det är för signaler, lögnare.
Citat:
Det handlar om att du blundar, och väljer att blunda - ingen tvingar dig.
Som jag förklarat tidigare så handlar det om att du inte kan leda någonting alls i evidens eller fakta och istället väljer att anklaga den som inte tror dig. Du bevisade det NU IGEN. Tänk vad dum man får vara som går på det gång på gång.
Citat:
När autismen är självvald och en grav variant.
När argumenten tryter, avsnitt 341. Allt du gör är indikativt för någon som inte har ett enda argument FÖR sin sak. Det enda du gör är att skrika på andra. Fy vad patetiskt.
Citera
2023-01-27, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om Gud finns är det ju av uppenbara skäl fördelaktigt att man har trott på Gud under ens livstid så varför riskera följderna genom att inte tro på Gud överhuvudtaget? Går det att motivera sin avsaknad av tro på ett eftersträvansvärt sätt i så fall?

Frågan borde vara tvärt om. Varför ska man tro på något som saknas bevis för?
Citera
2023-01-27, 08:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, jag kan inte direkt bevisa.

Du kan inte heller direkt bevisa evolutionsteorin.
Detta har gjorts för dig gång på gång men du är för ideologiskt obotlig för att acceptera att biologiska organismer förändras över tid.
Om någon ska bevisa något om det så är det du som ska bevisa var det finns någon sorts spärr som hindrar större förändringar över längre tid.
Så var det med det, hejdå.
Citera
2023-01-27, 09:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Frågan borde vara tvärt om. Varför ska man tro på något som saknas bevis för?
Jag vet inte, av hopp kanske?
Citera
2023-01-27, 09:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte, av hopp kanske?

Hopp om vad och varför? Borde det inte vara en frågan om hur folk behandlar varandra?
Citera
2023-01-27, 09:19
Medlem
Citat:
Varför skulle jag inte kunna bevisa evolutionsteorin?

Du kan bevisa evolution men inte evolutionsteorin. Det finns en orsak att det är en teori och inte fakta.
Citera
2023-01-27, 09:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du kan bevisa evolution men inte evolutionsteorin. Det finns en orsak att det är en teori och inte fakta.
Vad menar du? En vetenskaplig teori konstaterar fakta.
Citera
2023-01-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om Gud vill att det ska se annorlunda ut men inte griper in, då är han väl ovillig att gripa in?
Eller så kan han inte och då är han maktlös.

Han kommer snart att gripa in:

"De himmelska härarna följde honom på vita hästar, och de var klädda i skinande vitt linne.
Och ut ur hans mun kom ett skarpt svärd som han skall slå folken med, och han skall valla dem med en stav av järn, och han skall trampa vinpressen för Guds, allhärskarens, stränga vredes vin.
Och han har ett namn skrivet på manteln och på låret: »Konungarnas konung och herrarnas herre.«
Och jag såg en ängel stå inne i solen, och han ropade med hög röst till alla fåglarna som flög över himlens mitt: »Kom hit och samlas till Guds stora måltid, så skall ni få äta kött av kungar och härförare och mäktiga män och kött av hästar och deras ryttare och kött av alla människor, fria och slavar, höga och låga.«
Och jag såg odjuret och jordens kungar och deras härar, som samlats för att strida mot honom som satt på hästen och mot hans här.
" (Upp 19:14-19 Bibel2000)

Och vi vet att detta är nära på grund av händelserna på jorden:

"Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta.
Men den som håller ut till slutet skall bli räddad.
Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma.
Lär av en jämförelse med fikonträdet. När kvisten blir mjuk och bladen spricker ut vet ni att sommaren är nära.
På samma sätt vet ni när ni ser allt detta hända att han är nära, utanför dörren.
" (Matt 24:12-13,32 Bibel2000)
Citera
2023-01-27, 09:31
Medlem
Citat:
Vad menar du? En vetenskaplig teori konstaterar fakta.

Ja, fast själva teorin är inte fakta.
En teori är en tolkning av fakta och bevis.
Citera
2023-01-27, 09:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så barn som svälter ihjäl är Guds vilja? Ok.
Ingen dör utan att Gud medgivit det.

Säljas icke två sparvar för en skärv? Och icke en av dem faller till jorden utan eder Faders vilja.
Citera
2023-01-27, 09:47
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja, fast själva teorin är inte fakta.
En teori är en tolkning av fakta och bevis.
Så du motsäger dig fakta och bevis som gäller evolutionen? Jaha, så duktigt gjort.
Citera
2023-01-27, 09:50
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ingen dör utan att Gud medgivit det.

Säljas icke två sparvar för en skärv? Och icke en av dem faller till jorden utan eder Faders vilja.
Gud är ansvarig för att vi dör och så påstås Satan vara en mördare från början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in