2023-01-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granitvitstark
Man blir väl tillfälligt steril, och i stort sett alla får tillbaka fertiliteten när/om de går av, alternativt kör HCG?

Ja till viss del.
Har du kört TRT i 10 år har du orsakat såpass stor testikelskada att du aldrig får tillbaks funktionen helt.
Citera
2023-01-26, 17:31
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Ja till viss del.
Har du kört TRT i 10 år har du orsakat såpass stor testikelskada att du aldrig får tillbaks funktionen helt.

Jag har gjort det och nyss klivit av. Testiklarna har växt rejält iaf. Blir nog en tuff återhämtning, ska uppdatera i tråden eftersom.
Citera
2023-01-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag har gjort det och nyss klivit av. Testiklarna har växt rejält iaf. Blir nog en tuff återhämtning, ska uppdatera i tråden eftersom.

Med PCT antar jag?
Cold turkey skulle få de flesta att slänga sig framför tåget.
Uppdatera med testikelomkrets och LH-värden
Citera
2023-01-26, 21:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Spännande , gör gärna det. ( uppdatera)!
Hur tänker du göra för att optimera chansen till återhämtning?
Citera
2023-01-26, 23:01
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Med PCT antar jag?
Cold turkey skulle få de flesta att slänga sig framför tåget.
Uppdatera med testikelomkrets och LH-värden

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Spännande , gör gärna det. ( uppdatera)!
Hur tänker du göra för att optimera chansen till återhämtning?

PCT var en månad av Hcg och sedan 70 dagar av Clomid 50mg & Nolva 20mg (frontade 300mg + 120mg och dubbel dos första två veckorna).
Ska vänta 4-6 veckor och se var testo, östro, lh & fsh hamnar.

Mår ok, men jäkligt trött. Räknar med tre månader av trötthet & noll libido efter att SERMs har gått ur kroppen. Hoppas på att må hyfsat till våren/sommaren.
Citera
2023-01-26, 23:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:

PCT var en månad av Hcg och sedan 70 dagar av Clomid 50mg & Nolva 20mg (frontade 300mg + 120mg och dubbel dos första två veckorna).
Ska vänta 4-6 veckor och se var testo, östro, lh & fsh hamnar.

Mår ok, men jäkligt trött. Räknar med tre månader av trötthet & noll libido efter att SERMs har gått ur kroppen. Hoppas på att må hyfsat till våren/sommaren.
Kan tänka mig att det kräver motivation..
Hur mycket hcg?
Tog du nebido, eller om annat, vad är det för halveringstid?
Citera
2023-01-26, 23:11
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kan tänka mig att det kräver motivation..
Hur mycket hcg?
Tog du nebido, eller om annat, vad är det för halveringstid?

Ja, men jag kände att TRT inte fungerade för mig. Kunde aldrig få till en bra östronivå hur mycket jag än experimenterade. Stress, oro, högt blodtryck, svettningar, akne.

Körde 500iu e3.5d under 99% av min TRT-tid.
Tostrex + lite extra Testo E på sidan om.
Höjde dosen Hcg när jag slutade med testot, körde då 500iu eod (fick dock en fet körtelknöl av Hcg'n och blev tvungen att ta Letro 2.5mg ed i flera veckor innan jag kunde starta Clomid & Nolva, det var rätt jobbigt ).
Citera
2023-01-27, 01:05
Medlem
Ni som kör med gel, vad har ni för testosteronvärden?

Jag började med Trt/Tostrex i Augusti förra året, första mätningen gjordes efter några veckor och visade 41 nmol/L. Det tog ett par veckor/månader innan jag började känna effekt men det kändes bra.

Sen november så har jag känt av en tillbakagång och kände mig helt övertygad om att Tostrex inte fungerar bra längre. Jag gjorde min andra mätning nu i Januari och den visade 64 nmol/L. Fortfarande samma dos (6 pumptryck). Jag har experimenterat lite själv och prövat 8 pumptryck till och från under denna period och tycker då att jag får lika bra effekt som i början, så jag vet inte riktigt vad det är som spökar. Är rädd för att läkaren nu vill att jag ska minska på dosen medans jag själv vet att mer känns bättre.

Ska tillägga att jag gjorde ett blodprov i slutet av oktober, ungefär då jag började känna en sämre effekt och då hade östradiol gått ifrån 90 till 200. Testo kollade man inte vid detta tillfälle. Men östradiol kollades igen nu i samband med den andra testokontrollen och det är nere på 120.

Det vore intressant att höra ifrån någon som har lite bättre koll än vad jag har, speciellt inför mötet med läkaren.
Senast redigerad av Ceroxis 2023-01-27 kl. 01:08.
Citera
2023-01-27, 07:51
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroxis

Jag började med Trt/Tostrex i Augusti förra året, första mätningen gjordes efter några veckor och visade 41 nmol/L. Det tog ett par veckor/månader innan jag började känna effekt men det kändes bra.

Sen november så har jag känt av en tillbakagång och kände mig helt övertygad om att Tostrex inte fungerar bra längre. Jag gjorde min andra mätning nu i Januari och den visade 64 nmol/L. Fortfarande samma dos (6 pumptryck). Jag har experimenterat lite själv och prövat 8 pumptryck till och från under denna period och tycker då att jag får lika bra effekt som i början, så jag vet inte riktigt vad det är som spökar. Är rädd för att läkaren nu vill att jag ska minska på dosen medans jag själv vet att mer känns bättre.

Ska tillägga att jag gjorde ett blodprov i slutet av oktober, ungefär då jag började känna en sämre effekt och då hade östradiol gått ifrån 90 till 200. Testo kollade man inte vid detta tillfälle. Men östradiol kollades igen nu i samband med den andra testokontrollen och det är nere på 120.

Det vore intressant att höra ifrån någon som har lite bättre koll än vad jag har, speciellt inför mötet med läkaren.

Jag har samma erfarenhet av Tostrex. Välmåendet försvinner, östrot skenar. Jag försökte att höja/sänka dosen, köra Hcg, lägga till AI - inget fungerade bra.
Citera
2023-01-27, 08:15
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroxis

30 nmol/L på 5 pump på mage, vilket ligger i toppen av normala referensvärde. Du har ju omänskliga nivåer. Skulle bli förvånad om inte doktorn halverade din dos.
Citera
2023-01-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
30 nmol/L på 5 pump på mage, vilket ligger i toppen av normala referensvärde. Du har ju omänskliga nivåer. Skulle bli förvånad om inte doktorn halverade din dos.

Hehe ja jag är rädd för det. Men jag tog blodprover 2,5 timmar efter applicering, hade inte tid att vänta till 3, det kanske har större betydelse än vad jag trodde det skulle ha.
Citera
2023-01-27, 11:48
Medlem
Citat:
Jag har samma erfarenhet av Tostrex. Välmåendet försvinner, östrot skenar. Jag försökte att höja/sänka dosen, köra Hcg, lägga till AI - inget fungerade bra.

Ajdå, hade bytt till nebido om det inte var för att vi ska ha ett barn till.

Körde du egen Trt? Tänkte på att du hade tillgång till HCG och AI.
Kör du någonting annat idag och hur fungerar det för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in