Citat:
De har blivit nojiga sen de blev nedstängda.
Läste på cannabisifokus.se om en kvinna som hade missbruksproblem för 10 år sen som blev nekad. Det rörde sig om opiater men det spelade ingen roll.
Att de blev nedstängda är ju deras fel, men patienterna får ta smällen.
Visst är man glad att det går att få medicinsk cannabis i Sverige, men Aureum är rena clownverksamheten.
Enligt deras hemsida har de egna odlingar och bedriver egen forskning. De skriver även att de vill ta fram fler cannabisbaserade läkemedel.
Ändå är de där (enligt min åsikt) mediokra oljorna det enda de kan förskriva.
Varför jobbar de inte med licenser?
Om nu APL vägrar tillhandahålla växtdelar (troligen för att de antar att många kommer röka istället för vapa) kan de väl försöka med andra alternativ.
Tinktur eller vapeolja som är fullspektrum och inte bara isolat.
Vad tycker ni som fått oljorna?
Funkar det bra, dåligt, mittemellan?
Personligen tycker jag att de är rätt kassa. Inte alls lika bra smärtlindring som att vapa fullspektrum.
Ojämn effekt och tar ofta över 2 timmar innan effekten kommer. Att administrera cannabis via matsmältningen funkar inte för alla.
Aureums läkare verkar inte heller ha vidare koll på cannabis. Läkaren jag snackade med visste knappt vad terpener var, eller vad de har för fördelar.
Stör mig även på att de skickar ut fakturor med 4-5 dagars förfallodag, utan hänsyn till röda dagar.
Missar man med en dag kommer påminnelseavgifter. Uppenbart för att dra in mer deg.