2023-01-26, 10:26
  #193
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Expressen är väl den mest pådrivande NATO-tidningen och gillar inte Chang Frick av den anledningen.

Folk dör i detta nu och det är risk för storkrig i Europa och vi som är emot NATO menar att NATO är en del av problemet och Sverige ska hålla sig utanför både kriget och NATO. För att få det sagt. Det betyder inte att man är ett "rysstroll" eller "Putinkramare" eller "Kremlpropagandist". Det är en självständig analys som inte följer den enda åsikt som är tillåten i Sverige idag.

Först och främst ska man ha klart för sig att Bonnier och Chang har bråkat sen grejen i Kungsan minst och han har alltid varit allt från nazze till skattesmitare till numera ryssvän.

Sen ska man veta att Expressen har ett långt samarbete med så kallade granskare av extremhögern och som verkar ha tagit sin examen på Expohögskolan på Tjärhovsgatan, eller?

Chang kommer aldrig kunna vara den sortens rasist jag är mot ryssar iom att hans svärmor är ryska, han är inte självmordsbenägen på det viset. Men att börja gapa om hans lojalitet till landet alltså då är man på nivå hysterisk kärring tycker jag nog så är jag sexist också.
Citera
2023-01-26, 10:35
  #194
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Först och främst ska man ha klart för sig att Bonnier och Chang har bråkat sen grejen i Kungsan minst och han har alltid varit allt från nazze till skattesmitare till numera ryssvän.

Sen ska man veta att Expressen har ett långt samarbete med så kallade granskare av extremhögern och som verkar ha tagit sin examen på Expohögskolan på Tjärhovsgatan, eller?

Chang kommer aldrig kunna vara den sortens rasist jag är mot ryssar iom att hans svärmor är ryska, han är inte självmordsbenägen på det viset. Men att börja gapa om hans lojalitet till landet alltså då är man på nivå hysterisk kärring tycker jag nog så är jag sexist också.

Vad är grejen i Kungsan?
Jo det är på den nivån diskussionen ligger, rysshatet har slagit i taket. Det är en godkänd rasism i medierna.
Jag har ingen total koll på vad Chang Frick sysslar med men av det jag sett är det en person som tänker själv. Ja Expressen har samarbete med granskare av högerradikaler som är mer eller mindre AFA och de har även samarbetat med SÄPO, konstigt samarbete. Tror inte Chang Frick är nazist. Det finns antisemitism inom extremvänstern och förvånar inte om "jude" dyker upp som skäll.
Citera
2023-01-26, 10:46
  #195
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Vad är grejen i Kungsan?
Jo det är på den nivån diskussionen ligger, rysshatet har slagit i taket. Det är en godkänd rasism i medierna.
Jag har ingen total koll på vad Chang Frick sysslar med men av det jag sett är det en person som tänker själv. Ja Expressen har samarbete med granskare av högerradikaler som är mer eller mindre AFA och de har även samarbetat med SÄPO, konstigt samarbete. Tror inte Chang Frick är nazist. Det finns antisemitism inom extremvänstern och förvånar inte om "jude" dyker upp som skäll.

Alltså det är galet mycket hat mot judar pga Israelgrejen.

Vad svenskar inte fattar är att halva tredje världen tyckte Hitler var en bra grej som hände engelsmän och fransoser av olika skäl. Det är hela den svenska verklighetsbeskrivningen om att de var the Good Guys under socialdemokratin och hela neutraliteten och handhjärtan och skit som är i svaj nu.

Chang är väl en klassisk dissident? Jag vet att han leker korkad. Men han och AFA-Våg försöker kn-lla systemet för de försöker få det att komma i självsvaj från var sitt håll. De har kontakt helt uppenbart.
Citera
2023-01-26, 13:20
  #196
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Alltså det är galet mycket hat mot judar pga Israelgrejen.

Vad svenskar inte fattar är att halva tredje världen tyckte Hitler var en bra grej som hände engelsmän och fransoser av olika skäl. Det är hela den svenska verklighetsbeskrivningen om att de var the Good Guys under socialdemokratin och hela neutraliteten och handhjärtan och skit som är i svaj nu.

Chang är väl en klassisk dissident? Jag vet att han leker korkad. Men han och AFA-Våg försöker kn-lla systemet för de försöker få det att komma i självsvaj från var sitt håll. De har kontakt helt uppenbart.
Chang är åtminstone en fitta med principer. Är man okej med hans fittighet är han också en rätt skön snubbe. Att man sedan vill slå honom till och från är irrelevant.

Jag vet detta efter att jag frilansat även för Nyheter Idag och hämtat uppgifter om personer i Martin Fredrikssons och Robert Aschbergs kärleksbarn Acta Publica åt Chang.

Wåg vågar, sitt efternamn till trots, inte ens stå för sin hänsynslösa kapitalism.

Dessutom är jag övertygad om att Chang förutom husrum en natt hade gett dig en filt, lite mat och en sup om du var i behov av det. Wåg hade bara behandlat dig på samma sätt som han behandlar sin inkonsekvens och lekt att den inte finns .

Antingen har du principer du försöker leva efter, eller så är du principlös. Principer är inget man villkorar i regel, även om få undantag givetvis finns.

Loshultarn är okej i min bok (även om han kanske suckerpunchar mig nu när vi blivit nästan svågrar genom The Killeberg Connection).

Den andra horan kan suga min kuk bakifrån. Han är smuts rakt igenom och kan inte ens stå för det.

Principer.

När var Chang i synagogan senast? Hur kom judar in i skiten?
__________________
Senast redigerad av KomTillGullmars 2023-01-26 kl. 13:24.
Citera
2023-01-26, 13:25
  #197
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Chang är åtminstone en fitta med principer. Är man okej med hans fittighet är han också en rätt skön snubbe. Att man sedan vill slå honom till och från är irrelevant.


mmm. Men du har ju inte haft knäppot mitt i natten ylande om sina testosteronproblem i luren. Just den bajsblöjan slapp du byta.

edit: fatta psykfallen en person fick efter sig med den där MyraKlenellgrejen? Han är en drulle.
__________________
Senast redigerad av TriciaTakanawa 2023-01-26 kl. 13:27.
Citera
2023-01-26, 13:28
  #198
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Chang är åtminstone en fitta med principer. Är man okej med hans fittighet är han också en rätt skön snubbe. Att man sedan vill slå honom till och från är irrelevant.

Jag vet detta efter att jag frilansat även för Nyheter Idag och hämtat uppgifter om personer i Martin Fredrikssons och Robert Aschbergs kärleksbarn Acta Publica åt Chang.

Wåg vågar, sitt efternamn till trots, inte ens stå för sin hänsynslösa kapitalism.

Dessutom är jag övertygad om att Chang förutom husrum en natt hade gett dig en filt, lite mat och en sup om du var i behov av det. Wåg hade bara behandlat dig på samma sätt som han behandlar sin inkonsekvens och lekt att den inte finns .

Antingen har du principer du försöker leva efter, eller så är du principlös. Principer är inget man villkorar i regel, även om få undantag givetvis finns.

Loshultarn är okej i min bok (även om han kanske suckerpunchar mig nu när vi blivit nästan svågrar genom The Killeberg Connection).

Den andra horan kan suga min kuk bakifrån. Han är smuts rakt igenom och kan inte ens stå för det.

Principer.

När var Chang i synagogan senast? Hur kom judar in i skiten?

Hur är det med det där Acta Publica egentligen? Funderar på IB-affären, Guillou o co som gjorde väsen av åsiktsregistrering, men i dag är åsiktsregistrering mainstream? Är Aschberg med i Acta Publica alltså?
Att AFA samarbetar med Expressen och SÄPO är ju skrattretande, Chang Frick verkar vara mer oberoende.
Citera
2023-01-26, 13:45
  #199
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Hur är det med det där Acta Publica egentligen? Funderar på IB-affären, Guillou o co som gjorde väsen av åsiktsregistrering, men i dag är åsiktsregistrering mainstream? Är Aschberg med i Acta Publica alltså?
Att AFA samarbetar med Expressen och SÄPO är ju skrattretande, Chang Frick verkar vara mer oberoende.

https://nyheteridag.se/plus/sa-morkade-dagens-nyheter-omfattande-sexovergrepp-i-centrala-stockholm/
är DN grejen du frågade efter i tidigare post, låst tyvärr men de brukar ha provapå deals.

Chang blev nerdragen och skadade ryggen och grejer av AFA anknutna tidigare (FB) Journalisten Chang Frick misshandlad det är 8 år sen så jag vet faktiskt inte när Chang gick från att Våg betraktade honom som värsta nazisten till att bli en kompis. Men alltså det där är så j-vla äckligt. Det är som Stockholms gayvärld vid det här laget ungefär. Alla har knullat med alla och kvar står läsaren med full blown AIDS i analen.

Journalister är bajsätare per definition, n'est-ce pas?
Citera
2023-01-26, 14:59
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Ja det är hyckleri. Men det där får kurderna ta i domstolarna som normalt folk om de tror på EU och USAs institutioner för att bli av med sina respektive terroriststämplar.
YPG är inte terroriststämplat.

Citat:
I det sammanhanget kan jag säga att jag är den förste att säga att USA har med sina allierade ibland mycket brutalt och smutsigt bemött det ideologiska hot som kommunism innebär. Jag förstår inte varför kurderna bekänner sig till den ideologin men det i likhet med så mycket annat är säkert en rest från kalla kriget.
Dina idoler USA la ju det mesta av resurserna på att stödja det socialistiska YPG i Syrienkonflikten, dock.

Citat:
Under det kalla kriget är jag helt säker på att du känner till att USA beväpnade det som sedan skulle bli talibaner med stingers för att även där bekämpa rysk aggression.
Ja, vilken tur att de stoppade kommunisterna där! Afghanistan blev ju verkligen ett paradis sen, när de USA-stödda talibanerna vann. En seger för den fria världen och antikommunismen. För att inte nämna att de där Stingermissilerna sen hamnade i Pakistan, Iran, Nordkorea mm. Big win!

Citat:
Det är som sagt inte en svartvit värld men antingen gillar du att köra bil och ha el i urtaget eller så gör du inte det.
Uttaget.

Men det är alltid roande att se de som aldrig avfyrat ett skott i strid skryta om hur tuff västvärlden är. Ta en sväng ner till Ukraina för att sätta lite handling bakom de där orden. Eller gå med i hemvärnet åtminstone.
Citera
2023-01-26, 15:04
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Jag menar vaddå? Chang är så j-vla sossehjärntvättad i sin säkerhetspolitiska tänkande ändå trots att han är höger pga neutraliteten varit en del av försvarsmaktens doktriner.

Så vad var det den delen av högern hade för alternativ? Jo, vi ska ha en allians med de nordiska länderna säger de. OK hur såg det ut sist det var krig i den här delen av världen? Är svenskarna väldigt behjälpliga? Eller tror de att de är Carolus Rex och har helt störda anspråk och alternativ i just den frågan?

How about att se att alla kulturellt närstående länderna i Norden som prövades under kriget ingår i NATO utom det som sålde malm till tysken istället för massa snack om att man ska ta neutraliteten för annat än en av de grundpelare på vilken den socialistiska hegemonin vilar?

Ska vi börja där istället för att som Mellin på AB börja skrika om fosterlandsförrädare och försöka korrigera Changs tänkande istället.

Det som Chang, och du, inte förstår är att Turkiet, alla sina tillkortakommanden till trots, är en stor tillgång för NATO. Like it or not har de NATOs näst största armé, kontrollerar Svarta Havet och Rysslands enda isfria hamnar, med mera. Den här typen av protester som Chang driver är fullkomligt meningslösa, amerikanska generaler kommer ändå kolla på vart Bosporen ligger på kartan och ge Turkiet frikort till alla dumheter.

Den typen av självcentrerat navelskådande om demokrati som Chang (och du) bedriver skvallrar om ett extremt priviligierat WT-liv där det enda man ser av mellanöstern är Hurghada genom alkoholdimmor eller turkbutiken på hörnan, på sin höjd. Den riktiga världen fungerar helt annorlunda.
Citera
2023-01-26, 15:17
  #202
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
YPG är inte terroriststämplat.


Dina idoler USA la ju det mesta av resurserna på att stödja det socialistiska YPG i Syrienkonflikten, dock.


Ja, vilken tur att de stoppade kommunisterna där! Afghanistan blev ju verkligen ett paradis sen, när de USA-stödda talibanerna vann. En seger för den fria världen och antikommunismen. För att inte nämna att de där Stingermissilerna sen hamnade i Pakistan, Iran, Nordkorea mm. Big win!

Uttaget.

Men det är alltid roande att se de som aldrig avfyrat ett skott i strid skryta om hur tuff västvärlden är. Ta en sväng ner till Ukraina för att sätta lite handling bakom de där orden. Eller gå med i hemvärnet åtminstone.

YPG är terroriststämplat i Turkiet förband till PKK. Jag skiter i vad du snackar om i övrigt. Sovjet föll, därför att väst nötte ner dem samt att deras ekonomiska system var fail. Nu har de kopierat Kina med en fri marknad samtidigt som staten kontrollerar all mark och alla banker som vanligt i en kommunistdiktatur med andra ord.

Sen det där med att avfyra skott i strid har exakt noll betydelse för mig eftersom min familj blev terrorbombad av USA under det sista stora kriget så just det där med krig vet vi en del om tack, du kan ta ditt neutrala socialistärschle och åka ner till Kurdistan och joina dina kamrater i Kampen.
Citera
2023-01-26, 15:22
  #203
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Det som Chang, och du, inte förstår är att Turkiet, alla sina tillkortakommanden till trots, är en stor tillgång för NATO. Like it or not har de NATOs näst största armé, kontrollerar Svarta Havet och Rysslands enda isfria hamnar, med mera. Den här typen av protester som Chang driver är fullkomligt meningslösa, amerikanska generaler kommer ändå kolla på vart Bosporen ligger på kartan och ge Turkiet frikort till alla dumheter.

Den typen av självcentrerat navelskådande om demokrati som Chang (och du) bedriver skvallrar om ett extremt priviligierat WT-liv där det enda man ser av mellanöstern är Hurghada genom alkoholdimmor eller turkbutiken på hörnan, på sin höjd. Den riktiga världen fungerar helt annorlunda.

Jag skrev i en annan tråd att Turkiet har blockerat Sovjet förlåt Rysslands expansion sen Gallipolli här (FB) Vänsterextremister har infiltrerat Rojavakommitéerna (Insikt24 reportage) när vi möttes i den tråden, tycker du att du är intellektuellt hederlig nu Sjovattengrogg?

Att Chang och Vågs tilltag är ungefär som Återställ Våtmarker är jag väl medveten om kamrat kommunist.

edit: ahaha börjar prata om privilegium och skit hahaha vilken kärring I can't believe it
__________________
Senast redigerad av TriciaTakanawa 2023-01-26 kl. 15:27.
Citera
2023-01-26, 15:41
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
YPG är terroriststämplat i Turkiet förband till PKK.
Hahahah, vad getknullaren Erdogan och hans bödlar tycker om det ena eller det andra är väl inget rättesnöre för nån? Om du nu tycker vi har det så bra i väst och allt det där, varför tar du vad nån grottboende getknullarislamist säger som rättesnöre? Helt obegripligt.

Citat:
Jag skiter i vad du snackar om i övrigt.
För att det ådagalägger hyckleriet och lögnerna i ditt resonemang.

Citat:
Sovjet föll, därför att väst nötte ner dem samt att deras ekonomiska system var fail. Nu har de kopierat Kina med en fri marknad samtidigt som staten kontrollerar all mark och alla banker som vanligt i en kommunistdiktatur med andra ord.
Sovjet föll, fast Ryssland blev kommunistiskt igen? Återigen en big win för antikommunismen! Man behöve knappt häckla dig med såna self-owns.

Citat:
Sen det där med att avfyra skott i strid har exakt noll betydelse för mig eftersom min familj blev terrorbombad av USA under det sista stora kriget så just det där med krig vet vi en del om tack, du kan ta ditt neutrala socialistärschle och åka ner till Kurdistan och joina dina kamrater i Kampen.
"Din familj"? Ah, jag gissar att det var innan du var född - så ditt enda claim att veta nåt om det här är typ vad farfar berättade och jungianskt kollektiva, nedärvda minnen? Ok, det låter extremt solitt. Du har absolut ingenting att komma med, med andra ord.

Vad gäller Chang är det ju samma sak där - han är jude, zigenare och i intervjun han gett i Al-kompis hänvisar han dessutom till att hans familj var Jehovas Vittnen och att han därför har stor respekt för religion och aldrig skulle hetsa nån till att elda en religiös skrift. Alltid offerkoftan på - du kanske kan få plats i hans, den tycks extremt rymlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in