Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Ja, makalöst vad avslöjande det var om hur vår samtid ser ut: hon är helt övertygad om att hon har absolut rätt, hon gav honom knappt en syl i vädret, fjantigt (och icke-modigt) nagellack, noll djup och förståelse och hon hade även fräckheten att visa upp sin vackra våning. Man spyr lite...
Ja, precis. Lite ironiskt dock att programmet inleds med att låta Boisen lipa över Fricks krönika där han tydligen beskriver hur man kan hata journalister på "rätt sätt", eftersom journalister, enligt Boisen, ju bara gör sitt jobb för demokratin genom att granska makten Bla bla bla (samma gamla skåpmat som passerade bäst före datum för minst 20 år sen), för att sedan visa upp sin journalisttrofé för trolljägarna, där ju Boisen i motsats till det hon säger, granskar medborgarna åt makten

Så kan det gå

Och det är ju snarare ur det perspektivet som folkets protester mot medieetablissemangets journalister måste ses.
Medieetablissemanget är så uppfyllda av sig själva och sin egen viktighet att det här perspektivet aldrig når deras hjärnor. Journalister av idag är i likhet med politikerna, en yrkeskår där inkompetens och ren idioti belönas och meriteras. Korruptionen in the works.