2023-01-26, 12:52
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Logiken känns glasklar.
Eller inte.
Vad tror du att barn sysslar med på cirkusskola
lyfter elefanter?

Ha ha, du är allt en rolig prick!

I den här sorgliga historien är det ändock roande att läsa hur du frenetiskt försvarar I och försöker få henne att framstå som en fantastisk, empatisk och engagerad mor. De allra flesta, skulle nästan säga alla i tråden som tidigare gick på linjen att L var skyldig ändrade drastiskt ståndpunkt efter att FUP blev offentlig. Men inte du inte, ditt försvar av I intensifierades för varje dag som gick. Spännande inställning och adderar så klart en krydda i tråden. Tack vare just dina inlägg hjälper du ju aktivt till att tråden hålls levande i väntan på rättegång, så stort tack för det!
Citera
2023-01-26, 13:07
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Det finns inget som tyder på det alls.
Barnen har aldrig visat aggressivitet mot J så varför spekulera och fantisera kring det.

Vad du vet mycket om familjen , och allt är bara negativt om L. Jag tror att I redan på sjukhuset sa till honom att " om det är något med J , så är det du som tar det på dig , tänk på killarna ".
Citera
2023-01-26, 13:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Vad du vet mycket om familjen , och allt är bara negativt om L. Jag tror att I redan på sjukhuset sa till honom att " om det är något med J , så är det du som tar det på dig , tänk på killarna ".
Gullig gissning
men aset har inte tagit på sig något ansvar för någonting
Citera
2023-01-26, 13:17
Medlem
leeloufiives avatar
Någon som kan kasta lite ljus över hur grabbarnas biologiske far ser på hela historien?

Man få väl ändå hoppas att soc har placerat pojkarna i hans omvårdnad fullt ut, kanske med övervakat umgänge med modern. Har det tex gjorts en utredning/pågår det en utredning om vårdnaden av pojkarna? FUP visar ju på en mor som i gemene mans ögon framstår rent horribel som vårdnadshavare och mamma.

Funderar också lite över mormor & morfar? Furutom att foppatofflorna är skrivna på I's adress trots att de bor i Spanien lyser de med sin frånvaro helt och hållet i sina barnbarns liv.
Citera
2023-01-26, 13:19
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Gullig gissning

Oj vilket hat till en helt okänd människa .........ändå är det ( som jag har sagt tidigare ) jätte konstigt att denna ansvarstagande kvinna lämnar sina TRE barn med honom. Kan ju vara så att de är viktigare nu , än då ?
Citera
2023-01-26, 13:23
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Någon som kan kasta lite ljus över hur grabbarnas biologiske far ser på hela historien?

Man få väl ändå hoppas att soc har placerat pojkarna i hans omvårdnad fullt ut, kanske med övervakat umgänge med modern. Har det tex gjorts en utredning/pågår det en utredning om vårdnaden av pojkarna? FUP visar ju på en mor som i gemene mans ögon framstår rent horribel som vårdnadshavare och mamma.

Har bara sett till henne i Vagnhärad när jag har varit där , inte barnen. Det säger ju iofs inte så mycket.

Funderar också lite över mormor & morfar? Furutom att foppatofflorna är skrivna på I's adress trots att de bor i Spanien lyser de med sin frånvaro helt och hållet i sina barnbarns liv.

Har bara sett till henne när jag varit i Vagnhärad , inte sett till barnen. Det säger iofs inte så mycket. Kan tänka mig att hon bor hos maken J.
Citera
2023-01-26, 14:01
Avslutad
Citat:
Gullig gissning

Men det har väl knappast det andra aset heller gjort!
Citera
2023-01-26, 14:35
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Men det har väl knappast det andra aset heller gjort!
Jag vet inte vilket as du pratar om men givetvis har ingen annan oavsett om det är as eller inte tagit på sig ansvaret för att ha dödat det barn som Lukas har dödat.
Känns inte det rätt givet.
Citera
2023-01-26, 15:24
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Så att skrika sparka och slå på saker är inte aggressivitet.
Vi har inte samma uppfattning om det faktiskt.

Med tanke på hur rädda alla var för Isabella och hennes utbrott! Är det ändå hon som tycks vara den som är mest aggressiv
Citera
2023-01-26, 15:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jo och därför vet jag att normala nioåringar inte har den fysik och styrka som krävs för sådana manövrar utan att lämna greppskada på barnet.

"Normala" 9-åringar....min sons kompis var 9 år och 165 cm lång och kraftig......större än mig som var i 40-årsåldern.

Citat:
Logiken känns glasklar.
Eller inte.
Vad tror du att barn sysslar med på cirkusskola
lyfter elefanter?

Nej, men kanske övar trampolin och akrobatik och tycker att bebis kan leka med dom, kasta upp i luften, slå volt och fånga bebis igen.

9-åringar har inte mycket till säkerhet-konsekvens ska du veta. Men du verkar ju veta ALLT om hur småstadiebarn fungerar .
Citera
2023-01-26, 16:06
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Normala" 9-åringar....min sons kompis var 9 år och 165 cm lång och kraftig......större än mig som var i 40-årsåldern.

Nej, men kanske övar trampolin och akrobatik och tycker att bebis kan leka med dom, kasta upp i luften, slå volt och fånga bebis igen.

9-åringar har inte mycket till säkerhet-konsekvens ska du veta. Men du verkar ju veta ALLT om hur småstadiebarn fungerar .
Han är ingen jätte och nej dom kastar inte runt på varandra på cirkusskolan.
Det börjar nå rent löjliga nivåer för att kunna skylla på barnen nu.
Ni kanske ska fundera på att Lukas er hjälte sagt att barnen aldrig är ensamma med J utan hon är alltid med honom.
För utom att det fysiologiskt inte är möjligt för en nioåring att orsaka dom skador hon har.
Ja en nioåring kan skada ett barn med det har inget att göra med det här fallet.
Så har pojkarna inte heller haft en praktiskt möjlighet.
Dags att lägga ner det imbecilla skitspåret nu.
Bella kan inte ha gjort det hon var inte där pojkarna kan inte gjort det dom hade inte möjlighet och inte fysik för att åstadkomma just dom skadorna hunden var det inte heller.
En hund kan skaka ett barn men inte utan att det lämnar märken.
Kvar är hönsen.
Vad tror du om det?
En gäng elaka höns som i ett obevakat ögonblick samlats runt barnet och flaxat så hårt att hon lyfter som tagen av tornado och svingas runt tills hon slår i backen.
Det saknas i och för sig skador från nedslaget då.
Dom kanske flaxade i en takt så att efter hjärnan var sönderskakad så svävande hon sakta ner igen.
Allt är ju möjligt tänker jag.
Citera
2023-01-26, 16:16
Medlem
Citat:
Han är ingen jätte och nej dom kastar inte runt på varandra på cirkusskolan.
Det börjar nå rent löjliga nivåer för att kunna skylla på barnen nu.
Ni kanske ska fundera på att Lukas er hjälte sagt att barnen aldrig är ensamma med J utan hon är alltid med honom.
För utom att det fysiologiskt inte är möjligt för en nioåring att orsaka dom skador hon har.
Ja en nioåring kan skada ett barn med det har inget att göra med det här fallet.
Så har pojkarna inte heller haft en praktiskt möjlighet.
Dags att lägga ner det imbecilla skitspåret nu.
Bella kan inte ha gjort det hon var inte där pojkarna kan inte gjort det dom hade inte möjlighet och inte fysik för att åstadkomma just dom skadorna hunden var det inte heller.
En hund kan skaka ett barn men inte utan att det lämnar märken.
Kvar är hönsen.
Vad tror du om det?
En gäng elaka höns som i ett obevakat ögonblick samlats runt barnet och flaxat så hårt att hon lyfter som tagen av tornado och svingas runt tills hon slår i backen.
Det saknas i och för sig skador från nedslaget då.
Dom kanske flaxade i en takt så att efter hjärnan var sönderskakad så svävande hon sakta ner igen.
Allt är ju möjligt tänker jag.

Tänk om ingen gjort något? Finns ju flera fall i Sverige där föräldrar varit oskyldigt dömda fär skakvåld.
Jag är inte så säker på att någon gjort det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in