2023-01-26, 12:47
Medlem
Hahaha. Va fan där fick ni illaluktande rysstrollsjävlar som tror Ryssland har en sportslig mot Ukraina. Hahaha.

Vilken månad blir det troligast?

Finns det ens något som kan talar emot hans ändå bara försiktiga optimism om Ukrainas besegrande av kärnvapenmakten? Hade han vågat berätta vad han verkligen vet direkt hade vatnikarna legat i sina gravar snart. Kom ihåg var ni läste det först.

Pruttler kommer att pruttas ihjäl hahahaha

Där ser ni att Sveriges pengar och vapen inte var en felsatsning

Citat:
https://www.dn.se/varlden/expert-stridsvagnar-fran-vast-kan-bidra-till-ukrainsk-seger/

När kan de här bidragen från väst börja ge effekt?

ukrainsk seger i år.

majoriteten av de här fordonen som nu utlovas vara integrerade

Jag tror att det här kan leda till en ukrainsk seger, jag är försiktigt optimistisk.
Senast redigerad av Pruttokoll 2023-01-26 kl. 13:10.
Citera
2023-01-26, 12:55
Medlem
Ja det är väl samma resonemang som sportjournalister har när någon/några värvats med mycket pengar, "dom tar SM-guld" men det visar sig att det var en felsatsning.
Senast redigerad av tjanska 2023-01-26 kl. 13:04.
Citera
2023-01-26, 12:55
Avslutad
"“We have only to kick in the door and the whole rotten structure will come crashing down.”

— Adolf Hitler about Soviet failures the Winter War"

https://short-history.com/winter-war-b90d7929f1f2
Citera
2023-01-26, 12:58
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"“We have only to kick in the door and the whole rotten structure will come crashing down.”

— Adolf Hitler about Soviet failures the Winter War"

https://short-history.com/winter-war-b90d7929f1f2

Det var väl inte Ryssland som besegrade Hitler, utan det dåliga vädret? Ukraina känner förstås till vädret då de har hemmaplan. Putin är dessutom antagligen död till sommaren, så snart blir världen som vanligt igen.
Citera
2023-01-26, 12:59
Medlem
okok1s avatar
Ryssland lägger väl mer tankminor då? Om de har såna.
Citera
2023-01-26, 13:01
Medlem
Laggiores avatar
"tror Ryssland har en sportslig mot Ukraina"

Vad dumt, det är ju inte mot Ukraina, det är emot väst, därav din tråd
Senast redigerad av Laggiore 2023-01-26 kl. 13:03.
Citera
2023-01-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laggiore
"tror Ryssland har en sportslig mot Ukraina" va dumt, det är ju inte mot ukraina, det är emot väst, därav din tråd
Väst är inte inblandat. Det är Ukraina som kämpar. Hjälp som stridsvagnar och missiler och rådgivare och underrättelsetjänster och logistik räknas inte som inblandade.
Citera
2023-01-26, 13:06
Medlem
Säger Paasikivi, som har haft fel om praktiskt taget ALLT hittills

Oavsett om man står på Rysslands eller Ukrainas sida så gör man bäst i att inte lyssna på en sådan som Paasikivi.
Senast redigerad av GrevenFB 2023-01-26 kl. 13:13.
Citera
2023-01-26, 13:10
Medlem
Europes avatar
Ingenstans i artikeln påstår Paasikivi att Ukraina besegrar Ryssland i år. Han tror att Ukraina kan göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Säger Paasikivi, som har haft fel om praktiskt taget ALLT hittills

Oavsett om man står på Rysslands eller Ukrainas sida så gör man bäst i att inte lyssna på en sådan som Paasikivi.

Fast nu sa han inte det. Är du säker på att han har sagt något av det du tror att han har sagt?
Senast redigerad av Europe 2023-01-26 kl. 13:13.
Citera
2023-01-26, 13:11
Medlem
Laggiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttokoll
Väst är inte inblandat. Det är Ukraina som kämpar. Hjälp som stridsvagnar och missiler och rådgivare och underrättelsetjänster och logistik räknas inte som inblandade.

Dummaste jag hört, varför tror du clownen ber om mer pengar och krigsmateriel
Citera
2023-01-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ingenstans i artikeln påstår Paasikivi att Ukraina besegrar Ryssland i år.

Fast nu sa han inte det. Är du säker på att han har sagt något av det du tror att han har sagt?
DN
Citat:
Jag har tidigare sagt att jag tror att det är möjligt med en ukrainsk seger i år.

Jag tror att det här kan leda till en ukrainsk seger, jag är försiktigt optimistisk.
Citera
2023-01-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ingenstans i artikeln påstår Paasikivi att Ukraina besegrar Ryssland i år. Han tror att Ukraina kan göra det.

Från DN-länken i trådstarten:

Jag har tidigare sagt att jag tror att det är möjligt med en ukrainsk seger i år.

Hans gissningar har varit fel om praktiskt taget allt ända sedan kriget startade.

Lyssna på någon annan "expert" än denne tomte, som enbart går på känslor och MPF-propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in